Baltimoretroepiaal te Alkmaar

Gestart door jvdlaan, januari 04, 2010, 10:21:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Citaat van: Ted van der Knaap op januari 07, 2010, 21:52:22 PMJe stelt nu dat JIJ bepaalt wat de spelregels zijn.
Nog even voor de duidelijkheid, Jaap bedoelde de 'spelregels' van de CDNA, Jaap heeft daar - hoe bitter onrechtvaardig ook - naar mijn weten inderdaad geen invloed op.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jaap Denee

Citaat van: hiskodevries op januari 07, 2010, 22:38:27 PM
lief zijn voor elkaar.

Is het al zo laat?! Ik had geen idee dat we al weer aan de groepsknuffel toe waren.

Dudeljo en anders niet.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Certhia

Heerlijk, om zo vanaf de zijlijn weer eens vermaakt te worden.   8) 

Keep 'em coming!

Groet,

Marc (die nog maar eens een stukje roquefort af snijdt en een slokje wijn neemt)

Rein Genuït

#365
En daarmee basta  ;D , om met de worden van een bekende non twitcher, die nu (gedwongen) wel gaat
kijken  :duim:   
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Ted van der Knaap

Citaat van: Maxberlijn op januari 07, 2010, 22:12:04 PM

PS2 Inderdaad zou er bij DB ook een forum mogelijkheid moeten zijn, al vaker voor gepleit.

Stel dat eens voor op de Dutch-Birdingdag a.s. zaterdag....   ....je ziet het hierboven na mijn commentaar, allemaal Dutch Birders die reageren, Waarneming.nl is er niet alleen voor de Twitchers... (...of toch wel!?!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

ArjenDrost †

Volgens mij heeft de DBA-site wel forum gehad, alleen werd dat niet heel erg veel bezocht (iedereen zat hier...).
Maar wat maakt het uit dat hier twitchers-onderwerpen besproken worden? Waarneming.nl is niet alleen voor twitchers, klopt helemaal. Maar waarneming.nl is ook niet alleen voor vogelaars en toch stoor ik me nauwelijks aan alle paddestoelonderwerpen op dit forum... Ik lees ze namelijk gewoon niet...

Helen Commandeur

Hallo,

Volg dit topic natuurlijk al sinds het begin en het is echt genieten, zelfs met de bijdragen van een of meerdere ietwat gefrustreerde koeien.
Ik wil met alle liefde een topic openen voor mensen die moeite hebben met lijstjes.
Iedereen heeft recht op 'n hobby of dat nou 'n sport, postzegels verzamelen of vogelwaarnemingen verzamelen is.
Ook ik ben iemand die nog 2x niks weet van vogels (veel te laat begonnen) en lees graag alle info die op deze site te vinden is.

Volgens mij is het ook zo dat mensen met weinig kennis vaak hele rake vragen kunnen stellen - beroepsdeformatie?!?  ;)

Stel dat ik nu nog in Zaandijk had gewoond dan was ik echt wel even gaan twitchen in Alkmaar, alhoewel dat niet echt mijn ding is.
Leuke foto trouwens Hisko.

Groeten,
Helen.

Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

Weia

#369
Citaat van: Ted van der Knaap op januari 07, 2010, 23:24:29 PM
Citaat van: Maxberlijn op januari 07, 2010, 22:12:04 PMPS2 Inderdaad zou er bij DB ook een forum mogelijkheid moeten zijn, al vaker voor gepleit.
Stel dat eens voor op de Dutch-Birdingdag a.s. zaterdag....   ....je ziet het hierboven na mijn commentaar, allemaal Dutch Birders die reageren, Waarneming.nl is er niet alleen voor de Twitchers... (...of toch wel!?!)
Dat vind ik eerlijk gezegd gezeur. Ik amuseer me hier kostelijk, alsn non-twitcher.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Steven Wytema

Citaat van: Ted van der Knaap op januari 07, 2010, 23:24:29 PM
Stel dat eens voor op de Dutch-Birdingdag a.s. zaterdag....   ....je ziet het hierboven na mijn commentaar, allemaal Dutch Birders die reageren, Waarneming.nl is er niet alleen voor de Twitchers... (...of toch wel!?!)
Ted, wat het eerste betreft: lees mijn post eens.

Wat het tweede betreft: dit topic wordt inderdaad veel gelezen door DBers omdat ze het zich aantrekken dat de juiste feiten worden weerlegd over een dergelijke soort (en niet dat er fabels worden verspreid zoals ik ze vandaag weer van mijn bedrijfskantinepersoneel* aan mocht horen).

Maar goed, ik ga denk ik ook een lekker kaasje uitzoeken bij mn wijn: dit kan nog een leuke avond worden!


* leuk scrabblewoord
Steven Wytema


Adri Clements

Citaat van: Helen Commandeur op januari 07, 2010, 23:38:01 PM
Hallo,

Volg dit topic natuurlijk al sinds het begin en het is echt genieten, zelfs met de bijdragen van een of meerdere ietwat gefrustreerde koeien.
Ik wil met alle liefde een topic openen voor mensen die moeite hebben met lijstjes.
Iedereen heeft recht op 'n hobby of dat nou 'n sport, postzegels verzamelen of vogelwaarnemingen verzamelen is.
Ook ik ben iemand die nog 2x niks weet van vogels (veel te laat begonnen) en lees graag alle info die op deze site te vinden is.

Volgens mij is het ook zo dat mensen met weinig kennis vaak hele rake vragen kunnen stellen - beroepsdeformatie?!?  ;)

Stel dat ik nu nog in Zaandijk had gewoond dan was ik echt wel even gaan twitchen in Alkmaar, alhoewel dat niet echt mijn ding is.
Leuke foto trouwens Hisko.

Groeten,
Helen.

Prima reactie, dat houdt de boel in evenwicht :duim:
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

steenl

CiteerWaarneming.nl is er niet alleen voor de Twitchers... (...of toch wel!?!)
Nee, natuurlijk niet. Het is voor alle natuurliefhebbers.
Maar waarom moet je als koolmezenliefhebber (niks mis mee, overigens) dan zeggen dat alle/sommige zeldzame dwaalgasten escapes zijn.. Zeker als je dat bijna niet weet te onderbouwen. Dan kun je toch tegengas verwachten?
Bemoei je dan niet met het spelletje. Je kunt het spelletje dom vinden maar ga niet het spelletje onderuit halen.
Doe dat maar eens op een voetbalforum, zeggen dat voetbal een waardeloze sport is. Dan zijn we hier nog heeeel beschaafd. 8)

Ted van der Knaap

Citaat van: scwytema op januari 07, 2010, 23:42:13 PM
Wat het tweede betreft: dit topic wordt inderdaad veel gelezen door DBers omdat ze het zich aantrekken dat de juiste feiten worden weerlegd over een dergelijke soort 

Waarom is er dan geen discussie-mogelijkheid op de DB-site waar je alle "kenners" bij elkaar hebt... ...dat kaasje dat je straks verorbert haal je toch ook niet bij de viswinkel
(...nou kom maar op met die Twitchers/humor!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

peter123

Zo reageren dus twitchers als je hun score probeert af te pakken, tja is dit nog wel gezond vraag je je dan af. :rolleye:

Groetjes Peter Soer

Steven Wytema

Haha,

mooi dit (well worth my cheese!)
nou Ted: hier heb je ook behoorlijk wat kenners bij elkaar (iig genoeg).
En zie waarneming.nl eerder als de supermarkt. Daar haal je je vis en je kaas (en dus ook vlees, groente yadiyadiya)

nou Peter: wij vermaken ons kostelijk!
Steven Wytema


redmar_woudstra

Voor de mensen die wel echt in Orioles geïnteresseerd zijn: New World Blackbirds: The Iceterids. London: Christopher Helm ligt bij de Slegte in Leeuwarden voor een louzy 19,50.

Nu lees ik de Volkskrant 'de "Azijnbode"), maar tegen het azijn over en weer hier kan zelfs ik niet op....
groet,
Redmar

steenl

Citeerals je hun score probeert af te pakken
Dat gaat je denk ik niet lukken. Of je moet plaats nemen in de CDNA-commissie. Misschien kan iemand je voordragen.  :D

Ted van der Knaap

Citaat van: vincenthart op januari 07, 2010, 22:31:13 PM
Citaat van: Ted van der Knaap op januari 07, 2010, 21:52:22 PMJe stelt nu dat JIJ bepaalt wat de spelregels zijn.
Nog even voor de duidelijkheid, Jaap bedoelde de 'spelregels' van de CDNA, Jaap heeft daar - hoe bitter onrechtvaardig ook - naar mijn weten inderdaad geen invloed op.

Ik kom geloof ik tot inzicht....  ...en ik maar denken dat (Terror)Jaap hier z'n dominatie aan het botvieren was door alles wat niet-twitched met de grond gelijk te maken.

Ik moet nog even naar de zuivel-afdeling... (...m'n mond spoelen)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Vincent Hart

Citaat van: peter123 op januari 07, 2010, 23:49:02 PM
Zo reageren dus twitchers als je hun score probeert af te pakken, tja is dit nog wel gezond vraag je je dan af. :rolleye:

Groetjes Peter Soer
Nou vooruit, ik bijt, dan hoef ik de Franse kaas hier ten huize (inderdaad van de supermarkt) nog even niet aan te snijden: En met 'zo' bedoel je dan 'inhoudelijk en op basis van enige kennis van de materie, en als dat van gene zijde alleen maar holle oneliners oplevert, met evenzeer losse flodders'? Waar blijft jouw genuanceerde afweging op basis waarvan je uiteindelijk geconcludeerd hebt dat de troepiaal een escape is, Peter? Dan rits ik het cellofaantje ook nog even van de Rochebaron ...

Ennehm, Ted, pas op met het woord 'zuivel' in twitchers-kringen ...  >:D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

snwja3

#380
Lees het echte verhaal op: http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=365
Met daaronder alle mogelijkheden om te reageren en te discussiëren!
En bij ons zijn niet-twitchers even welkom! Ook gij, (Brutus) Ted!  ;)

ps. verhaal geschreven door een van de dames die de vogel als eerste op dinsdag terugvonden.
Wietze Janse

Vincent Hart

Citaat van: snwja3 op januari 08, 2010, 00:05:42 AM
Lees het echte verhaal op: http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=365
Met daaronder alle mogelijkheden om te reageren en te discussiëren!
En bij ons zijn niet-twitchers even welkom! Ook gij, (Brutus) Ted!  ;)
Maar ja, 80% van 'het echte verhaal' was al zo'n beetje bekend. En de 'mogelijkheden om te reageren en te discussiëren', zowel inhoudelijk als m.b.v. onzin en modder zijn in dit topic (en onder de eerste foto's op de DB-site) toch echt wel zo'n beetje uitgeput. Volgens mij zijn dat wel vaker terugkerende redenen dat een forum zoals dat op de DB-site inderdaad wel degelijk bestond, te weinig toegevoegde waarde heeft: Middels de piepen en welingelichte discussie onder foto's, komt er actuele info van DB richting vogelaars. Voor de rest van de actuele info is waarneming.nl inmiddels de primaire bron. Ook op het forum van wrn.nl altijd wel wat welingelichte discussie, maar wel vaak (te) goed verstopt. De 'digest', tot slot, met nog wat laatste leuke nieuwe feitjes, is weer voor DB. Misschien interessant om te kijken of het DB-forum in een meer Surfbirds-achtige gedaante kan terugkeren? De discussies onder de foto's bieden in elk geval meestal een hoge concentratie boeiende info  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

peter123

Ja, ik ga de hele discussie nog eens herhalen...dat doe ik dus niet dat blijft een welles nietes spelletje. Waar ik herhaaldelijk op duidde is dat er een illegale handel in vogels bestaat. Kunnen de twitchers daar niet eens hun energie in steken, maak je je nog echt nuttig ook.

Groetjes Peter Soer

Steven Wytema

Citaat van: peter123 op januari 08, 2010, 00:39:47 AM
Waar ik herhaaldelijk op duidde is dat er een illegale handel in vogels bestaat.

Groetjes Peter Soer
nietes!  :P
Steven Wytema


Guus Peterse

Citaat van: peter123 op januari 08, 2010, 00:39:47 AMWaar ik herhaaldelijk op duidde is dat er een illegale handel in vogels bestaat. Kunnen de twitchers daar niet eens hun energie in steken, maak je je nog echt nuttig ook.
Peter, gaat het je daarom: dat we niet nuttig bezig zijn? Natuurlijk is het totaal niet nuttig om naar Alkmaar te gaan om een Baltimoretroepiaal te gaan bekijken. Zoals het ook totaal niet nuttig is om op de pier van Scheveningen prachtige foto's van vale pijlen en middelste jagers te maken. Ik hou persoonlijk erg van nutteloze dingen. Daarnaast zullen we ook af en toe tijd besteden aan nuttige dingen. Maar daar gaat het hier even niet over.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

peter123

#385
Het zou wel prettiger zijn als het daarover verder zou gaan, vind ik veel belangrijker.

Groetjes Peter Soer

Vincent Hart

Citaat van: guusp op januari 08, 2010, 00:53:16 AM
Ik hou persoonlijk erg van nutteloze dingen. Daarnaast zullen we ook af en toe tijd besteden aan nuttige dingen.
Ja, Guus, zou jij je blog niet eens bijwerken? Kan ik (in goed gezelschap, volgens mij) daar weer volstrekt ledig en 'nutteloos' plezier aan beleven.


Citaat van: peter123 op januari 08, 2010, 01:00:22 AM
Het zou wel prettiger zijn als het daarover verder ging, vind ik veel belangrijker.

Groetjes Peter Soer
Alleen kan ik me nauwelijks voorstellen dat je op dit forum iemand vindt die de illegale vogelhandel niet verschrikkelijk vindt, laat staan iemand die naar aanleiding van die discussie denkt 'verdomd, Peter heeft gelijk, ik kap ermee!' Dus is het de vraag in hoeverre een discussie daarover op dit forum wel 'nut' heeft.

Ik ga maar 'es de was ophangen ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

peter123

Dat bedoel ik ook niet, de energie die voglelaars besteden aan hun lijstjes kunnen, denk ik, beter besteed worden in het actief opsporen van dit soort lieden. Ga langs vogelmarkten verdiep je in de handel, ontmasker ze, geef ze aan bij de politie enz.

Groetjes Peter Soer

Vincent Hart

Nou, geef het goeie voorbeeld! Stop met het tijd 'verspillen' aan het maken van inderdaad buitengemeen schitterende foto's en vorm een actiecomité! Of ben jij vrijgesteld omdat zeevogels nauwelijks gehouden/verhandeld (kunnen) worden?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Edwin Russer

Citaat van: Ted van der Knaap op januari 07, 2010, 23:24:29 PM
Citaat van: Maxberlijn op januari 07, 2010, 22:12:04 PM

PS2 Inderdaad zou er bij DB ook een forum mogelijkheid moeten zijn, al vaker voor gepleit.

Stel dat eens voor op de Dutch-Birdingdag a.s. zaterdag....   ....je ziet het hierboven na mijn commentaar, allemaal Dutch Birders die reageren, Waarneming.nl is er niet alleen voor de Twitchers... (...of toch wel!?!)

U bent alvast gewaarchuwd.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1335192.ece/Dit_weekend_wellicht_landelijk_tekort_aan_strooizout
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2