Otter met laag aaibaarheidsgehalte

Gestart door Pim, juli 10, 2006, 17:45:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pim

CiteerOtter bijt 4-jarig jongetje in Friesland
Een twee weken geleden uitgezette otter heeft in natuurgebied De Rottige Meenthe in Friesland een vierjarig jongetje gebeten.

Verrassend
Volgens dierecoloog Hugh Jansman van onderzoeksinstituut Alterra in Wageningen is de beet 'zeer verrassend', omdat otters erg mensenschuw zijn. "Ik ken geen enkel geval waarbij een otter een mens heeft gebeten, anders dan bij hondsdolheid of in dierentuinen", zei de otterexpert.

Reflex
Het jongetje zag de otter op een aanlegsteiger in Nijetrijne rondlopen. Volgens Jansman probeerden de ouders en het jongetje het dier weg te jagen, maar zonder succes. Daarop probeerde het ventje de otter te aaien. Het dier was daar niet van gediend en beet het kind in zijn achillespees. "Het was een pure reflex. Had de otter doorgebeten dan had het veel ernstiger kunnen aflopen, nu had het jongetje alleen een schram", zei Jansman. Via een zendertje in de buikholte houdt Alterra de otter extra in de gaten.


Bron: RTL nieuws
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Jeroen Nagtegaal

Is best slecht nieuws, ze weten zich wel goed te verdedigen, maar jammer genoeg zijn ze dan niet echt schuw, het zal me niets verbazen als dit beets binnenkort geschoten is,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Dragonfly

#2
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Jeroen Nagtegaal

Ik was er al bnag voor,

Hier ff de goeie link,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Dragonfly

#4
CiteerHier ff de goeie link,
Eh? De link doet het gewoon goed?
:blink:  :lol:  ;)  
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Jeroen Nagtegaal

Citeer
CiteerHier ff de goeie link,
Eh? De link doet het gewoon goed?
:blink:  :lol:  ;)
Nu wel, Hij gaf bij mij http://www.nu.nl/news/776188/89/Jacht_op_bijtende_otter_geopend.html In de URL balk,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

-Arthy-

En hoe weten ze dat het een otter was?
Rick Gevers

Jeroen Nagtegaal

CiteerEn hoe weten ze dat het een otter was?
Waarmee kun je zo'n beest verwarren?? Iedereen heeft er wel ooit in een in een boekje of dierentuin gezien,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Piter Anjema

Het schijnt een uitgezet russisch exemplaar te zijn, die per ongeluk nog te tam is.
Daardoor niet bang is voor mensen.

De vorige eigenaar van dat otteruitzet centrum in Friesland zegt dat het een grote amateuristische poging is van, ik meende, Staatsbosbeheer en nog een of andere stichting iod., om otters uit te zetten.

Sorry, maar ik heb dat otteruitzet gebeuren altijd al een mislukking gevonden.
Iets beschermen ok, maar iets her-introduceren?

Ik heb daar gewoon niks mee.

-Arthy-

#9
Citeer
CiteerEn hoe weten ze dat het een otter was?
Waarmee kun je zo'n beest verwarren?? Iedereen heeft er wel ooit in een in een boekje of dierentuin gezien,
mensen zonder ervaring kunnen dat makkelijk lijkt me!
ik denk dat het makkelijk een muskusrat, bever of Bruine Rat zou kunnen zijn.

CiteerHet schijnt een uitgezet russisch exemplaar te zijn, die per ongeluk nog te tam is.
Daardoor niet bang is voor mensen.
Wie heeft dat gezegt?

CiteerDe vorige eigenaar van dat otteruitzet centrum in Friesland zegt dat het een grote amateuristische poging is van, ik meende, Staatsbosbeheer en nog een of andere stichting iod., om otters uit te zetten.

Ik weet van 1 otter herintroductie project, daar hebben ze juist ervoor gezorgt dat die beesten op geen enkele manier in contact kwamen met mensen.
Maar blijkbaar is dit een ander project dan?

en idd, als dat zo is dan is dat wel heel amateuristisch, en om zo'n beest nou meteen weg te halen?
Doen ze toch ook niet met ratten e.d.?
Rick Gevers

Jeroen Nagtegaal

#10
Volgens mij heb ik wel ooit in firesland bij ...(zal het ff opzoeken) een otter gezien, een jaar of 5 gelden, in de zomer, Ik Zag het beest toen van redelijke afstand(200M) zwemmen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Piter Anjema

Citeer
Citaat van: Jeroen Nagtegaal,Jul 11 2006, 22:32 PM

CiteerHet schijnt een uitgezet russisch exemplaar te zijn, die per ongeluk nog te tam is.
Daardoor niet bang is voor mensen.
Wie heeft dat gezegt?

CiteerDe vorige eigenaar van dat otteruitzet centrum in Friesland zegt dat het een grote amateuristische poging is van, ik meende, Staatsbosbeheer en nog een of andere stichting iod., om otters uit te zetten.

Ik weet van 1 otter herintroductie project, daar hebben ze juist ervoor gezorgt dat die beesten op geen enkele manier in contact kwamen met mensen.
Maar blijkbaar is dit een ander project dan?

en idd, als dat zo is dan is dat wel heel amateuristisch, en om zo'n beest nou meteen weg te halen?
Doen ze toch ook niet met ratten e.d.?
Ze waren beide op omrop Fryslan tv.

en deden hun verhaal voor de camera.

Jeroen Nagtegaal

#12
Net hoorde ik eht op 4 in het land, het zou om meerdere "tamme" beesten gaan,


________



Topic aangeveegd door Admin.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com