Hoofdmenu

Noordse/Russische Kauw

Gestart door Catwzl, november 09, 2009, 16:56:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Catwzl

Hoi,

Al een tijdje valt het mij op dat je geen Noordse Kauw kunt invoeren (wel Russische). Een kennis wees mij er op, dat ik het misschien via de Latijnse naam kon doen. En jawel daar stond Corvus monedula monedula bij, maar tot mijn grote verbazing krijgt deze de Nederlandse naam Russische Kauw toegewezen. Dat klopt natuurlijk niet. Russische Kauw = Corvus monedula soemmerringii.

Groetjes;
Roel van den Heuvel
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl

Ineke

Citaat van: Catwzl op november 09, 2009, 16:56:13 PM
Hoi,

Al een tijdje valt het mij op dat je geen Noordse Kauw kunt invoeren (wel Russische). Een kennis wees mij er op, dat ik het misschien via de Latijnse naam kon doen. En jawel daar stond Corvus monedula monedula bij, maar tot mijn grote verbazing krijgt deze de Nederlandse naam Russische Kauw toegewezen. Dat klopt natuurlijk niet. Russische Kauw = Corvus monedula soemmerringii.

Groetjes;
Roel van den Heuvel

Hallo Roel,

Dank voor je opmerkzaamheid, we gaan ernaar kijken!

Groet,
Ineke
Team Telmee

Catwzl

Hoi,

Tja, ruim een maand geleden hier de opmerkingen geplaatst over Noordse Kauw (zie boven) en buiten een korte opmerking niets meer vernomen. Noordse Kauw kan nog steeds niet ingevoerd worden, Corvus monedula monedula wel, maar dan zal het wel weer een Russische worden. Kortom; gaat dit binnenkort nog gemaakt worden, want ik kan ze nu alleen invoeren als Kauw en die kan ik straks allemaal weer veranderen?

Groetjes Roel
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl

Thijs Fijen

Het is gewoon mogelijk hoor. Maar omdat het een ondersoort is staat hij niet alfabetisch in de rij, maar onderin...
Thijs Fijen

Catwzl

Hoi,

Kun je mij dan uitleggen waar Noordse Kauw staat, want ik zie hem nergens. Ik zoek op Kauw en dan krijg ik 3 (onder)soorten, zonder Noordse. Als ik op Noordse zoek krijg ik vanalles, maar geen Kauw. Sinds wanneer staan ondersoorten trouwens niet op alfabetische volgorde??? Overigens als je Corvus monedula monedula selecteerd krijgt dat de naam Russchische Kauw toegewezen. Dat is gewoon fout! Lijkt me dat dat toch wel gecorrigeerd moet worden. Tijdens het intypen van wat termen kwam ik er ook achter dat er bij RussiSche Stormmeeuw, een typefout staat!

Groetjes Roel
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl

Ineke

Citaat van: Catwzl op december 16, 2009, 09:44:10 AM
Hoi,

Kun je mij dan uitleggen waar Noordse Kauw staat, want ik zie hem nergens. Ik zoek op Kauw en dan krijg ik 3 (onder)soorten, zonder Noordse. Als ik op Noordse zoek krijg ik vanalles, maar geen Kauw. Sinds wanneer staan ondersoorten trouwens niet op alfabetische volgorde??? Overigens als je Corvus monedula monedula selecteerd krijgt dat de naam Russchische Kauw toegewezen. Dat is gewoon fout! Lijkt me dat dat toch wel gecorrigeerd moet worden. Tijdens het intypen van wat termen kwam ik er ook achter dat er bij RussiSche Stormmeeuw, een typefout staat!

Groetjes Roel

Hallo Roel,

Excuses voor het uitblijven van een reactie. We zijn ermee bezig, maar het blijkt lastig op te lossen. Wordt vervolgd dus..
De spelfout hebben we wel even direct gecorrigeerd.

Groet,
Ineke Koopmans
Team Telmee

Thijs Fijen

Citaat van: Catwzl op december 16, 2009, 09:44:10 AM
Hoi,

Kun je mij dan uitleggen waar Noordse Kauw staat, want ik zie hem nergens. Ik zoek op Kauw en dan krijg ik 3 (onder)soorten, zonder Noordse. Als ik op Noordse zoek krijg ik vanalles, maar geen Kauw. Sinds wanneer staan ondersoorten trouwens niet op alfabetische volgorde??? Overigens als je Corvus monedula monedula selecteerd krijgt dat de naam Russchische Kauw toegewezen. Dat is gewoon fout! Lijkt me dat dat toch wel gecorrigeerd moet worden. Tijdens het intypen van wat termen kwam ik er ook achter dat er bij RussiSche Stormmeeuw, een typefout staat!

Groetjes Roel

Sorry!! Ik zat bij waarneming.nl te kijken.. Spijt me!
Thijs Fijen

Serviceteam NDFF

Dag Roel,

Het mocht even duren, maar het is nu toch opgelost. In overleg met SOVON hebben de ontwikkelaars dit ervan gemaakt:
- Nederlandse naam van C. m. monedula gecorrigeerd naar Noordse Kauw.
- Waarnemingen die als Russische Kauw waren ingevoerd hebben nu de correcte wetenschappelijke naam gekregen (C. m. soemmerringii).
- Noordse en Russische Kauw zijn nu beide invoerbaar, zowel NL als wetenschappelijk.
Verder ook nog C. m. spermologus (de ondersoort van Kauw die in NL voorkomt) toegevoegd, met als Nederlandse naam 'Kauw (spermologus)'


Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

Catwzl

Hoi,

Vriendelijk bedankt. Ik zal met terugwerkende kracht wanneer de tijd het toelaat mijn waarnemingen van Kauw naar Noordse Kauw aanpassen. Ben blij dat ik ze nu eindelijk kan invoeren.

Groetjes;
Roel van den Heuvel
Groetjes;
Roel van den Heuvel

http://strabrechtseheide.nl