Bolderende Korhoenders

Gestart door Guus Peterse, oktober 20, 2009, 08:05:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

Guus Peterse

Een eigen product promoten: mag dat hier?
Al jaren schrijf ik stukjes over mijn natuur- en vogelbelevenissen. Sommige mensen schijnen die erg leuk te vinden. Nou is daarvan een tijdje geleden een boekje verschenen, 'Bolderende Korhoenders', waarover Adri de Groot schreef in zijn bekende vogeldagboek 'Tussen Starrevaart en Spookverlaat':
'Ik heb genoten van zijn korte verhaaltjes over woudaapjes, Jan-van-genten, ortolanen, ringsnavelmeeuw, grijskopspecht en andere bijzonderheden. Met lichte ironie beschrijft hij de gekte rond een grote tafeleend in Castricum, waar tientallen vogelaars naartoe raceten om de afwijkende snavel te kunnen aanschouwen. 'Het was zo'n dag dat we met zijn allen achter een zeldzaamheid aanzaten', schrijft hij. 'Maar tenslotte mocht ook ik, groot in beeld, de snavel van de grote tafeleend bewonderen. Nou, dat was het dus'. (...) 'En je probeert jezelf wijs te maken dat je iets geweldigs hebt meegemaakt'.
Meer nog spraken mij zijn geschreven gedachten aan over lente en regen, over de landingscapaciteiten van vogels, over de vogel in spiegelbeeld.
Het is zo'n boekje dat je op de tafel hebt liggen en op elk moment even pakt voor weer een verhaaltje. Voordat je het weet, is het boekje uit want het leest makkelijk en snel weg. Ontspannende, milde pennenvruchten'.
Te bestellen door overmaken van € 10,- op giro 3908883 t.n.v. Guus Peterse, Utrecht.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015