Aanpassen van eigen waarnemingen

Gestart door Johan op den Dries, maart 11, 2005, 15:29:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Johan op den Dries

Ik ben nu bezig mijn oude waarnemingen door te nemen naar aanleiding van een commentaar bij een van deze.
Maar ik loop nu tegen het volgende aan:
In de tijd van Spotvogel van Dylan heb ik ook al fanatiek waarnemingen ingevoerd.
Bij het overbrengen naar waarneming.nl zijn er, denk ik, bij een groot aantal verkeerde locaties ontstaan(o.a. gaast i.p.v gaasterland) en vreemde tekst onder 'bijzonderheden' zoals SPOT_lokatie.
Zou het mogelijk zijn dat ik alle gegevens exporteer naar excel, het corrigeer en op de een of andere manier alles weer geimporteerd word naar de database? Of is er een andere methode voor.
Dit zou makkelijker zijn dan alles één voor één veranderen en ik wil graag mijn waarnemingen correct hebben.

Johan
Johan op den Dries
Sneek

hiskodevries

#1
nee, dat is nu niet mogelijk
spot_lokatie was de naam van het gebied zoals die in spotvogel stond.
als jij b.v. veel waarnemingen in gaasterland hebt die naar gaast moeten. en gaasterland komt verder niet voor bij jouw waarnemingen kan ik het wel via een sql opdracht op de database doen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Johan op den Dries

Jammer,
Ik heb alles ff bekeken via excel maar ik zie nu dat bijna al mijn waarnemingen uit 2002 eigenlijk aangepast moeten worden om het goed te krijgen o.a. alle waarnemingen uit de wijde omgeving van sneek zijn onder de stad sneek komen te staan. Waarnemingen uit het gebied gaasterland zijn onder Gaast-buitengebied komen te staan, net als een aantal waarnemingen van de Wylde Merke.
En verder staat onder bijzonderheden altijd de locatie nog een keer (dubbel dus) genoemd.
Ik denk dat het handigst is dat ik alles zelf ff langsloop en verander, want ik kan zo 123  niet een algemene sql opdracht daarvoor bedenken.

Het kost dan wat meer tijd maar op den duur komt het wel goed lijkt me!
Johan op den Dries
Sneek

BWoets

Toendertijd hebben we alle gebieden uit Spotvogel (zonder regelmaat) gekoppeld aan bestaande gebieden in Waarneming.nl, dat hebben we toen met een heel team in 2 dagen geklaard.
Als hetzelfde gebied neit bestond werd gewoon een algemene naam gekozen.

Suc6 ermee.
Gr. Bob
Met vriendelijke groet,
Bob Woets