Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

andre

hoi mensen

Nog wel even doorgeven aan Otto Overdijk (ringer)he !
hij is snel met terugmeldingen van de door hem geringde vogels en zijn mail adres kan je op de kleurringen site van Dirk Raes vinden .

              Andre
Andre Boven

Bram Rijksen

Mag ik beide heren hartelijk danken. Ik stuur een mailtje naar Otto.

rob_voesten

ik zie het al dat het gelukt is ;)
leuke foto trouwens.

Groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

RWester

Welk één mooie foto! Is dat nu de weerschijning van de waterkringen op de linker Zillie?
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


rob_voesten

Citeerhallo

Ik lees in het winter halfjaar als ik niet met de monitorings van broedvogels en libellen en vlinders bezig bent nogal veel ringen af . zowel aluimuim als kleurringen. De alu beesten zoals stormmeeuwen stuur ik naar het vogeltrek station en de kleurringen en halsbandkleurringen van kolganzen naar de desbetreffende personen.

groeten
goed bezig.

in de winter lees ik zelf ook veel halsbanden van kolganzen en ringen van kok en stormeeuwen af. Het hele jaar door van grauwe ganzen. en alle ander vogels die ik tegen kom met een ring om van steenloper tot lepelaar.

Groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Bram Rijksen

CiteerWelk één mooie foto! Is dat nu de weerschijning van de waterkringen op de linker Zillie?
Yep. (op de rechter juv. ook, trouwens)

Scio

#36
Even over het ringwerk zelf een vraag...

Ik heb zelf de afgelopen 3 maanden Dr. Tibor Szep geholpen met zijn onderzoek aan de oeverzwaluw op de Tisza-rivier. Daar heb ik mijn eerste ring-ervaringen opgedaan door honderden vogels te vangen enzovoort enzovoort. Voor het vangen gebruikten we netten met verschillende lengtes van 7 tot 12 meter. Maar we gebruikten ook een 2 bij 2 meter net met aluminium frame eromheen, cruciaal als je vogels tijdens de incubatie wil vangen en je dan op de plateaurand van de rivier staat, terwijl de nesten onder je in de wand zitten.

De methode was vooral gebruikt om te ontdekken welke vogels in welk nest broedden, dus voor een specifiek onderzoeks-doel. Zijn er nog meer van dit soort constructies of speciale netten die gebruikt worden?

Groetjes
Scipio van Lierop

PS. Vanaf januari 2007 hoop ik een presentatie hierover te kunnen geven voor belangstellenden.

Meer info: mail naar svlierop@email.com
Scipio van Lierop
Oehoe Werkgroep Nederland

rob_voesten

CiteerDe methode was vooral gebruikt om te ontdekken welke vogels in welk nest broedden, dus voor een specifiek onderzoeks-doel. Zijn er nog meer van dit soort constructies of speciale netten die gebruikt worden?
er zijn verschillende manieren om vogels te vangen. het gaat dan ook vornamelijk om welke soort het gaat natuurlijk, want een grauwe gans vang je niet in een mist net.

bijzonder soorten weet ik dat ze soms een hele struik af zetten waar dat dat beest zig in schuil houd om hem zo te kunnen vangen en ringen.

groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

rob_voesten

Hoi allemaal

De kleinen karekieten zijn goed aan het trekken.
Afgelopen zondag in Nijmegen met het ringen van vogels stond het record op 84 maar dat ging er makkelijk aan zondag 207 gevangen kleine karekieten waar van er maar 5 geringd van waren dus vol op nieuwe aanvoer dus.

Groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Tukkerbird

Dag Rob,

Ik heb op 06/08 nog een geringde kokmeeuw{adult} afgelezen met de combinatie 1.029.157 waarbij ik het ringstation en het land helaas niet heb kunnen aflezen.
Nu is het probleem dat deze cijfercombinatie met een 1 begint in plaats van een 3.
Als deze teminste in Nederland is geringt.
weet jij of dit vaker voor komt :( of dat dit een ring uit het buitenland is.
Ik denk zelf dat deze verkeerd geringt is.

Groet,martin

rob_voesten

CiteerDag Rob,

Ik heb op 06/08 nog een geringde kokmeeuw{adult} afgelezen met de combinatie 1.029.157 waarbij ik het ringstation en het land helaas niet heb kunnen aflezen.
Nu is het probleem dat deze cijfercombinatie met een 1 begint in plaats van een 3.
Als deze teminste in Nederland is geringt.
weet jij of dit vaker voor komt :( of dat dit een ring uit het buitenland is.
Ik denk zelf dat deze verkeerd geringt is.

Groet,martin
hoi martin

ik weet het zo ook niet maar ik denk dat ik op je vraag morgen antwoord heb en dan laat ik het je wel horen. zo ver ik weet en ik terug kan gaan ik mijn eige waarnemingen heb alleen kemphanen met 7 nummers en beginnen met een 1.???.??? dus ik ben ook benieuwt.

als hij verkeerd is geringd gebeurd wel vaker. laatst een kokmeeuw met een zilvermeeuw ring om zijn poot dus dat klopte niet en hij stond ook genoteerd als zilvermeeuw. wie dat verschil niet ziet, maar zo zijn er nog wel meer van die voorbeelden.

groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Tukkerbird

Citeer
CiteerDag Rob,

Ik heb op 06/08 nog een geringde kokmeeuw{adult} afgelezen met de combinatie 1.029.157 waarbij ik het ringstation en het land helaas niet heb kunnen aflezen.
Nu is het probleem dat deze cijfercombinatie met een 1 begint in plaats van een 3.
Als deze teminste in Nederland is geringt.
weet jij of dit vaker voor komt :( of dat dit een ring uit het buitenland is.
Ik denk zelf dat deze verkeerd geringt is.

Groet,martin
hoi martin

ik weet het zo ook niet maar ik denk dat ik op je vraag morgen antwoord heb en dan laat ik het je wel horen. zo ver ik weet en ik terug kan gaan ik mijn eige waarnemingen heb alleen kemphanen met 7 nummers en beginnen met een 1.???.??? dus ik ben ook benieuwt.

als hij verkeerd is geringd gebeurd wel vaker. laatst een kokmeeuw met een zilvermeeuw ring om zijn poot dus dat klopte niet en hij stond ook genoteerd als zilvermeeuw. wie dat verschil niet ziet, maar zo zijn er nog wel meer van die voorbeelden.

groetjes Rob Voesten
Bedankt Rob,

Ben ook bang dat er hier iets niet goed is gegaan met het ringen :huh: .
Als je er nog wat van hoort dan lees ik hier graag.

Groet,Martin

rob_voesten

Citeer
Citaat van: rob_voesten,Aug 16 2006, 21:27 PM
Citaat van: tukkerbird,Aug 16 2006, 20:46 PMDag Rob,

Ik heb op 06/08 nog een geringde kokmeeuw{adult} afgelezen met de combinatie 1.029.157 waarbij ik het ringstation en het land helaas niet heb kunnen aflezen.
Nu is het probleem dat deze cijfercombinatie met een 1 begint in plaats van een 3.
Als deze teminste in Nederland is geringt.
weet jij of dit vaker voor komt :( of dat dit een ring uit het buitenland is.
Ik denk zelf dat deze verkeerd geringt is.

Groet,martin
hoi martin
hoi Martin

zie antwoord:

Dit is een oud type Arnhem ring. Deze Kokmeeuw is door mij als nestjong in 1998 in Harderwijk geringd!

In juli 2003 is deze Kokmeeuw nog in Losser afgelezen.

Frank



heb je voor mij de gegevens waar dat de vogel is gezien, waneer en je voledige naam.

dan geef ik het door aan Frank en dan heb ik zo voor jou de ring gegevens als het goed is. En dan stuur ik ze wel door naar jou.

Groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Ben Wielstra

Er worden de laatste tijd best veel Zwartkopmeeuwen gezien langs de kust. Vandaag zagen we een geringd beest maar het beest leende zich niet voor aflezen. We konden alleen zien dat de ring groen was. Ik ben toch wel erg benieuwd waar al die rakkers ineens vandaan komen maar ik vrees dat alleen deze info niet genoeg is...

Ben

rob_voesten

Citeer
Citaat van: tukkerbird,Aug 18 2006, 19:35 PM
Citaat van: rob_voesten,Aug 16 2006, 21:27 PM
Citaat van: tukkerbird,Aug 16 2006, 20:46 PMDag Rob,

Ik heb op 06/08 nog een geringde kokmeeuw{adult} afgelezen met de combinatie 1.029.157 waarbij ik het ringstation en het land helaas niet heb kunnen aflezen.
Nu is het probleem dat deze cijfercombinatie met een 1 begint in plaats van een 3.
Als deze teminste in Nederland is geringt.
weet jij of dit vaker voor komt :( of dat dit een ring uit het buitenland is.
Ik denk zelf dat deze verkeerd geringt is.

Groet,martin
hoi martin
hoi Martin

zie antwoord:

Dit is een oud type Arnhem ring. Deze Kokmeeuw is door mij als nestjong in 1998 in Harderwijk geringd!

In juli 2003 is deze Kokmeeuw nog in Losser afgelezen.

Frank



heb je voor mij de gegevens waar dat de vogel is gezien, waneer en je voledige naam.

dan geef ik het door aan Frank en dan heb ik zo voor jou de ring gegevens als het goed is. En dan stuur ik ze wel door naar jou.

Groetjes Rob Voesten
hier de gegevens van de meeuw

als je nu nog effe jou gegevens door geeft dan worden die er bij gezet.

Ringing data

Arnhem            .1029157                   Kokmeeuw                         Larus ridibundus

Leeftijd & geslacht  :   pullus   onbekend

Ringdatum                      :          17-06-98

Ringplaats                      : veluwemeer, hoogspanningsmast eilandjes                5222.03 N 537.80 E

Ringer                                :      Frank Majoor

Recoveries

Melddatum
Meldplaats
 
 
 
 
 
Melder

08-07-03
losser, de oerlemans
5 215.42
N
702.14
E
metalen ring afgelezen
Martin Bonte

12-07-03
losser, de oerlemans
5 215.42
N
702.14
E
metalen ring afgelezen
A. Wansing


Groetsjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

rob_voesten

CiteerEr worden de laatste tijd best veel Zwartkopmeeuwen gezien langs de kust. Vandaag zagen we een geringd beest maar het beest leende zich niet voor aflezen. We konden alleen zien dat de ring groen was. Ik ben toch wel erg benieuwd waar al die rakkers ineens vandaan komen maar ik vrees dat alleen deze info niet genoeg is...

Ben
Er blijven 3 mogelijkheden over. :(

Duitsland, België en Frankrijk.

niet toevallig 1 of tog meerdere getallen of letters kunnen aflezen dan kunnen we er al een land van maken. Zwartkopmeeuwen trekken en komen nu wel vaker voor langs de kust. Dus opletten geblazen en aflezen die ringen :duim:

Groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Tukkerbird

Citeer
CiteerEr worden de laatste tijd best veel Zwartkopmeeuwen gezien langs de kust. Vandaag zagen we een geringd beest maar het beest leende zich niet voor aflezen. We konden alleen zien dat de ring groen was. Ik ben toch wel erg benieuwd waar al die rakkers ineens vandaan komen maar ik vrees dat alleen deze info niet genoeg is...

Ben
Er blijven 3 mogelijkheden over. :(

Duitsland, België en Frankrijk.

niet toevallig 1 of tog meerdere getallen of letters kunnen aflezen dan kunnen we er al een land van maken. Zwartkopmeeuwen trekken en komen nu wel vaker voor langs de kust. Dus opletten geblazen en aflezen die ringen :duim:

Groetjes Rob Voesten
Dag Rob,

Ik heb mijn gegevens door gestuurd per mail,bedankt voor het uitzoeken .
En stuur die zwartkopmeeuwen maar naar Losser  :rolleyes: ik lees ze graag af.
Zwartkopmeeuwen zijn trouwens  zeldzaam in Twente :)

Groet,Martin

Tukkerbird

Dag Rob,

Ik ondekte na het bekijken van de foto's die ik vandaag gemaakt had in de haven van lauwersoog dat er een geringde grote mantelmeeuw tussen zat.
nu is de cijfercombinatie ook nog af te lezen{3069945}deze ring komt uit kopenhagen.
Heb je ook nog wat aan deze gegevens of behandel je geen vogels die in het buitenland zijn geringt,bekijk maar wat je er mee wilt doen. :duim:

Gr,Martin

Tukkerbird

Hier een foto waar die helemaal op staat,volgens mij moet die compleet en mis je geen cijfer.

rob_voesten

CiteerHier een foto waar die helemaal op staat,volgens mij moet die compleet en mis je geen cijfer.
hoi martin

ik doe ook buitenlandse ringen.

ik stuur hem gewoon op of heb jij dat al gedaan?

groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Tukkerbird

Citeer
CiteerHier een foto waar die helemaal op staat,volgens mij moet die compleet en mis je geen cijfer.
hoi martin

ik doe ook buitenlandse ringen.

ik stuur hem gewoon op of heb jij dat al gedaan?

groetjes Rob Voesten
Dag Rob,

Ik heb zelf de gegevens niet door ''gestuurd''als je een adres hebt dan wil ik het zelf wel doen.
alleen via Arnhem krijg ik nooit geen antwoord of jaren later :(

groet,Martin

rob_voesten

Citeer
Citeer
CiteerHier een foto waar die helemaal op staat,volgens mij moet die compleet en mis je geen cijfer.
hoi martin

ik doe ook buitenlandse ringen.

ik stuur hem gewoon op of heb jij dat al gedaan?

groetjes Rob Voesten
Dag Rob,

Ik heb zelf de gegevens niet door ''gestuurd''als je een adres hebt dan wil ik het zelf wel doen.
alleen via Arnhem krijg ik nooit geen antwoord of jaren later :(

groet,Martin
Ik heb zelf nog niet zo veel buitenlanders op gestuurd maar krijg er inderdaad ook nog geen reacties van zal een effe aan iemand vragen die daar meer mee te maken heeft.

Anders toch maar opsturen via Arnhem anders is het ook zonde om de ringmelding verloren te laten gaan dan maar later je ring melding terug dan helemaal niet.

Groetjes Rob Voesten

Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

rob_voesten

CiteerDag Rob,

Ik ondekte na het bekijken van de foto's die ik vandaag gemaakt had in de haven van lauwersoog dat er een geringde grote mantelmeeuw tussen zat.
nu is de cijfercombinatie ook nog af te lezen{3069945}deze ring komt uit kopenhagen.
Heb je ook nog wat aan deze gegevens of behandel je geen vogels die in het buitenland zijn geringt,bekijk maar wat je er mee wilt doen. :duim:

Gr,Martin
hoi Martin

Gewoon melden via Arnhem. Kan zo geen ander aderes vinden. Anders doe ik het wel als hij maar gemeld word.

groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Tukkerbird

Citeer
CiteerDag Rob,

Ik ondekte na het bekijken van de foto's die ik vandaag gemaakt had in de haven van lauwersoog dat er een geringde grote mantelmeeuw tussen zat.
nu is de cijfercombinatie ook nog af te lezen{3069945}deze ring komt uit kopenhagen.
Heb je ook nog wat aan deze gegevens of behandel je geen vogels die in het buitenland zijn geringt,bekijk maar wat je er mee wilt doen. :duim:

Gr,Martin
hoi Martin

Gewoon melden via Arnhem. Kan zo geen ander aderes vinden. Anders doe ik het wel als hij maar gemeld word.

groetjes Rob
Rob,

Ik zal hem deze week door geven via Arnhem,bedankt voor de moeite.

Gr.martin

Jan-Pieter

Peter Rock is de coördinator van alle kleurringprojecten van Grote Mantelmeeuwen en dit is zijn e-mail :   pete.rock@blueyonder.co.uk
Misschien heeft hij ook snelle contakten met grote mantelmeeuw ringers die alleen metalen ringen aanbrengen. Is misschien het proberen waard.

MVG JP

rob_voesten

CiteerPeter Rock is de coördinator van alle kleurringprojecten van Grote Mantelmeeuwen en dit is zijn e-mail :   pete.rock@blueyonder.co.uk
Misschien heeft hij ook snelle contakten met grote mantelmeeuw ringers die alleen metalen ringen aanbrengen. Is misschien het proberen waard.

MVG JP
bedankt

martin probeer jij het via hem??

groetjes Rob  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Tukkerbird

Citeer
CiteerPeter Rock is de coördinator van alle kleurringprojecten van Grote Mantelmeeuwen en dit is zijn e-mail :   pete.rock@blueyonder.co.uk
Misschien heeft hij ook snelle contakten met grote mantelmeeuw ringers die alleen metalen ringen aanbrengen. Is misschien het proberen waard.

MVG JP
bedankt

martin probeer jij het via hem??

groetjes Rob
Rob,ik heb de gegevens al naar Arnhem gestuurd :mellow:
Jammer,was misschien wel iets sneller gegaan.

Jan-Pieter

www.cr-birding.be is een handige site waar je snel achter adressen kan komen. Misschien iets voor de volgende keer.

MVG JP

derop

He Rob,

Ben er niet eerder aan toegekomen dit topic te lezen. Heb dat dus net gedaan. Ergens lees ik op een gegeven moment iets over Halsringen. Dat heb ik nou nog nooit gezien! Wordt dat echt gedaan? En zo ja,...waarom en bij welke vogels dan?
Elke vogel heeft (hoop ik voor hem) poten dus waarom dan een Halsring.
[size=8][span style=\'color:green\'][/size][/i][/span]Met vriendelijke groet,

Margot De Rop

laatvlieger

halsbanden mogen uitsluitend met een speciale vergunning worden aangebracht bij vogels die snel en gemakkelijk moeten kunnen worden geïdentificeerd. Vaak op grote afstand. Het gebeurt vrijwel alleen bij ganzen en zwanen.

Zo ziet het eruit:
http://www.wdr.de/themen/forschung/zoologi...ns_crk_400q.jpg
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/