Het Voorspelspel revisited

Gestart door theomuusse, oktober 13, 2009, 21:58:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroenroelofsen

Oeps. Verkeerd begrepen. Dat zijn sneeuwuilen niet. Excuses.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

migratorius

Citaat van: Folkert Jan op januari 28, 2016, 20:54:38 PM
Citaat van: migratorius op januari 28, 2016, 19:02:45 PM
Amerikaanse Zilvermeeuw (UK, EI) the one that got away volgens Leon Edelaar, maar extreem zeldzaam in de oostelijke UK]
Als in statistisch gezien moeten we daar overheen hebben gekeken of is daar een daadwerkelijke x-file van?
Hij heeft er eentje niet af kunnen maken: http://birdingfrontiers.com/2014/01/20/americanherringgull-netherlands

JanHein

Folkert Jan

Citaat van: migratorius op januari 28, 2016, 23:02:16 PM
Citaat van: Folkert Jan op januari 28, 2016, 20:54:38 PM
Citaat van: migratorius op januari 28, 2016, 19:02:45 PM
Amerikaanse Zilvermeeuw (UK, EI) the one that got away volgens Leon Edelaar, maar extreem zeldzaam in de oostelijke UK]
Als in statistisch gezien moeten we daar overheen hebben gekeken of is daar een daadwerkelijke x-file van?
Hij heeft er eentje niet af kunnen maken: http://birdingfrontiers.com/2014/01/20/americanherringgull-netherlands

JanHein

Aah dank, die hebben we voorbij zien komen inderdaad
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013




HJDT

En de update van de Zwartkoprietzanger is zojuist ook toegevoegd. https://www.dutchbirding.nl/voorspelspel/1229/voorspelspel_update_zwartkoprietzanger


De Balkankwik was eveneens een mooie puntenpakker, nog even geduld voor die update!


Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Steven Wytema

Nou een flinke tijd geleden dat we een nieuwe hadden, maar het Voorspelspel heeft weer een boost gekregen!

https://www.dutchbirding.nl/voorspelspel/1324/update_bergheggenmus
Steven Wytema


GijsB

Het is al een tijdje stil in dit topic, maar het lijkt me het vermelden waard dat de bruine gent een einde aan het spel heeft gemaakt. Adrie Benders heeft als enige deze soort voorspeld en heeft daarnaast ook de roodborstlijster goed, wat hem de winnaar maakt.

Tijd voor een nieuwe ronde?
Gijs

HJDT

Een stukje voor de DB site bevind zich in een ver gevorderd stadium. Daarin kijken we ook alvast vooruit naar een eventueel vervolg op dit voorspelspel.
Stay tuned!!
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

migratorius

Hoho, hij is nog niet aanvaard! Heb je die vleugels gezien? (gelieve uw favoriete emoticon in te voegen)

JanHein

HJDT

#221
Hi Jan-Hein,

Zie je in de rafelige vleugels een serieuze bedreiging voor het aanvaarden van deze vogel? Ik niet echt moet ik zeggen maar als anderen er anders over denken moeten we misschien het stukje voor de DB nog even tegenhouden?

EDIT: door het ontbreken van emoticons weet ik niet goed hoe serieus je dit bedoelt, vandaar de vraag (nou, vooruit, een paar emoticons dan maar)  O0 O0 O0

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

migratorius

Michel, ik ben toch altijd hartstikke serieus :P

JanHein

HJDT

Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Roy Schroor

Het is natuurlijk wel interessant om te weten wat er zou gebeuren als een volgend voorspelspel wordt begonnen en daarna blijkt dat de vogel niet aanvaard is...  ;)
Met vriendelijke groet,
Roy

garryb

CiteerAdrie Benders heeft als enige deze soort voorspeld en heeft daarnaast ook de roodborstlijster goed, wat hem de winnaar maakt.

Adrie Benders is een vrouw ...  :rolleyes:


Steven Wytema

Is ie dan!
www.dutchbirding.nl/voorspelspel/1424/bammm
Steven Wytema


Steven Wytema

Citaat van: Steven Wytema op augustus 23, 2017, 14:17:15 PM
Is ie dan!
www.dutchbirding.nl/voorspelspel/1424/bammm

Om deze maar eens uit het stof te halen, en nogmaals Adrie Benders te feliciteren trouwens ;)...

We willen komend najaar weer een nieuw voorspelspel opzetten, waarbij je je voorspellingen kan insturen tot e1 december. De waslijst aan nieuwe soorten van komend najaar doet dus niet mee, maar is altijd goed voor inspiratie ;).
Mocht je nog suggesties hebben voor het komende voorspelspel dan horen we dat dus graag!
Steven Wytema


Predator

Ik ben zeker weer van de partij!
Ik neem aan dat er weer een stukje op de DB site komt met een template voor de in te vullen soorten? (ik vond de suggesties van nieuwe soorten in vorig excel bestand erg handig).
Groet, Maarten