Het Voorspelspel revisited

Gestart door theomuusse, oktober 13, 2009, 21:58:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jaap Denee

Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Predator

Groet, Maarten


Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

joostheeremans

Eén van de koplopers (Erik Ernens) heeft ook bonte stern voorspeld  :duim:
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

HJDT

Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

HJDT

Heren en dames,


Er is weer een nieuwe update te lezen op de DBA site!
www.dutchbirding.nl/news.php?id=850

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.


cursorius

Update please! On my list. Nu nog op mn eigen lijst. Morgen dan maar....

joostheeremans

Citaat van: cursorius op januari 18, 2014, 16:11:06 PM
Update please! On my list. Nu nog op mn eigen lijst. Morgen dan maar....
Wel de soort die na kleinste strandloper de minste punten oplevert  ;)
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

cursorius

Maar is wel weer eentje dichter bij de vijf 😉

HJDT

Heren en dames,

Er is een nieuwe update van het voorspelspel te lezen op de DB site. Alle personen die met het voorspellen van deze soort punten hebben gescoord: gefeliciteerd!
http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=903

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

HJDT

Overigens kwam ik in de eerste pagina van dit onderwerp deze (inmiddels uitgekomen voorspelling) tegen van Garry B:
Citaat van: garryb op oktober 14, 2009, 22:10:13 PM
Ehh, luitjes, het spel is nog steeds niet afgelopen hoor! Die Rosse Waaierstaart, die kómt er!! Mark my words ...http://forum.waarneming.nl/smf/Smileys/classic/cool.gif

Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

cursorius

Citaat van: HJDT op januari 20, 2014, 23:17:03 PM
Overigens kwam ik in de eerste pagina van dit onderwerp deze (inmiddels uitgekomen voorspelling) tegen van Garry B:
Citaat van: garryb op oktober 14, 2009, 22:10:13 PM
Ehh, luitjes, het spel is nog steeds niet afgelopen hoor! Die Rosse Waaierstaart, die kómt er!! Mark my words ...http://forum.waarneming.nl/smf/Smileys/classic/cool.gif

Update?!

HJDT

Die is klaar en opgestuurd maar nog niet geplaatst op de DB site. Komt hopelijk snel!!

Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

cursorius

Citaat van: HJDT op april 30, 2014, 23:56:32 PM
Die is klaar en opgestuurd maar nog niet geplaatst op de DB site. Komt hopelijk snel!!

TOP!

HJDT

Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Steven Wytema

Om even een oudje naar boven te halen: http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=983
Dit artikel stond al (veel) langer in de steigers maar is door miscommunicatie nu pas geplaatst.
Het zal alleen misschien helemaal geen verschuivingen veroorzaken aangezien het allemaal gevallen betreft met een bijsmaakje.


Voor wie t wil weten: de Grijze Junco is dus geen nieuwe, omdat dr 50 jaar terug al eentje is gevangen.
Steven Wytema


HJDT

Jullie hadden het natuurlijk al lang gezien maar er is een nieuwe update van het voorspelspel!

http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=1060

De volgende update volgt als het goed is spoedig..

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Steven Wytema

Steven Wytema


frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

migratorius

Citaat van: Steven Wytema op januari 27, 2016, 14:46:55 PM
Iets minder spoedig dan we zelf voor ogen hadden maar:
http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=1064
Jammer dat die Amerikaanse Tafeleend onvindbaar is gebleken, anders hadden jullie weer inspiratie op moeten doen!
Leuk stukje: opvallend dat de meest verwachte soorten ook redelijk aan die verwachting voldoen.

JanHein

Steven Wytema

#203
Citaat van: migratorius op januari 27, 2016, 16:01:57 PM
Citaat van: Steven Wytema op januari 27, 2016, 14:46:55 PM
Iets minder spoedig dan we zelf voor ogen hadden maar:
http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=1064

Jammer dat die Amerikaanse Tafeleend onvindbaar is gebleken, anders hadden jullie weer inspiratie op moeten doen!

Tsja we kregen naast die eend (3x voorspeld) ook al vragen over die Keerkringvogel.
- we verwachten dat de eend (al hij dr al niet op staat) op de lijst komt van 'soorten met omgekeerde bewijslast' dwz geen ring;
- de Roodsnavelkeerkringvogel was in behoorlijk verregaande staat van ontbinding dat de kans redelijk is dat zijn herkomst niet bepaald kan worden. Neem daarbij dat de soort 0 x voorspeld was... (!)
Dat waren inderdaad soorten waar we even stil bij hadden kunnen staan maar we laten het voorlopig hierbij

Citaat van: migratorius op januari 27, 2016, 16:01:57 PM

Leuk stukje: opvallend dat de meest verwachte soorten ook redelijk aan die verwachting voldoen.JanHein

Dat dacht ik dus enerzijds ook, anderzijds staan er op plek 11-25 nog 15 soorten die geen van allen voorspeld zijn!
En dan heb ik het over Z
wartkopzanger, Oostelijke Vale Spotvogel, Beringmeeuw, Wenkbrauwalbatros, Taigavliegenvanger, Amerikaanse Zilvermeeuw, Zwarte Leeuwerik, Pacifische Parelduiker Azuurmees, Zwartkeelheggenmus, Alaskastrandloper, Kleine Regenwulp, Geelsnavelkoekoek, Amoervalk, Rode Grutto en Grijswangdwerglijster. Daar staan toch ook wat high-potentials tussen lijkt me.
Steven Wytema


HJDT

Citaat van: migratorius op januari 27, 2016, 16:01:57 PM
Leuk stukje: opvallend dat de meest verwachte soorten ook redelijk aan die verwachting voldoen.JanHein

Dat dacht ik dus enerzijds ook, anderzijds staan er op plek 11-25 nog 15 soorten die geen van allen voorspeld zijn!


Die moet je even uitleggen denk ik Steven. Ik begrijp niet echt wat je bedoelt?
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Folkert Jan

Citaat van: HJDT op januari 28, 2016, 18:26:39 PM
Citaat van: migratorius op januari 27, 2016, 16:01:57 PM
Leuk stukje: opvallend dat de meest verwachte soorten ook redelijk aan die verwachting voldoen.JanHein

Dat dacht ik dus enerzijds ook, anderzijds staan er op plek 11-25 nog 15 soorten die geen van allen voorspeld zijn!


Die moet je even uitleggen denk ik Steven. Ik begrijp niet echt wat je bedoelt?

Voorspelde soorten die nog niet waargenomen zijn  ;) ;D
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

migratorius

Citaat van: Steven Wytema op januari 27, 2016, 21:19:59 PM
Citaat van: migratorius op januari 27, 2016, 16:01:57 PM
Leuk stukje: opvallend dat de meest verwachte soorten ook redelijk aan die verwachting voldoen.JanHein

Plek 11-25 ... Daar staan toch ook wat high-potentials tussen lijkt me.
Wenkbrauwalbatros (DE, DK, UK) [2× gedipt en ooit op Schier naar uitgekeken! Dit jaar weer?]
Beringmeeuw (DK, UK, EI) [nog steeds zeldzaam, maar die meeuwen leven wel lang]
Amerikaanse Zilvermeeuw (UK, EI) [the one that got away volgens Leon Edelaar, maar extreem zeldzaam in de oostelijke UK]
Pacifische Parelduiker (UK, CH, SF) [blijf op die duikers letten]
Zwartkeelheggenmus (SF, SE) [op mijn lijst! op een voedertafel!]
Rode Grutto (UK, EI) [een extreme zeldzaamheid: toch maar opletten tussen de Grutto's van het voorjaar, want hij is weer naar het zuiden gevlogen!]
In de top 25 zijn Petsjorapieper en Rode Grutto de enige lifers voor mij...

JanHein

Folkert Jan

Citaat van: migratorius op januari 28, 2016, 19:02:45 PM
Citaat van: Steven Wytema op januari 27, 2016, 21:19:59 PM
Citaat van: migratorius op januari 27, 2016, 16:01:57 PM
Leuk stukje: opvallend dat de meest verwachte soorten ook redelijk aan die verwachting voldoen.JanHein

Plek 11-25 ... Daar staan toch ook wat high-potentials tussen lijkt me.
Wenkbrauwalbatros (DE, DK, UK) [2× gedipt en ooit op Schier naar uitgekeken! Dit jaar weer?]
Beringmeeuw (DK, UK, EI) [nog steeds zeldzaam, maar die meeuwen leven wel lang]
Amerikaanse Zilvermeeuw (UK, EI) the one that got away volgens Leon Edelaar, maar extreem zeldzaam in de oostelijke UK]
Pacifische Parelduiker (UK, CH, SF) [blijf op die duikers letten]
Zwartkeelheggenmus (SF, SE) [op mijn lijst! op een voedertafel!]
Rode Grutto (UK, EI) [een extreme zeldzaamheid: toch maar opletten tussen de Grutto's van het voorjaar, want hij is weer naar het zuiden gevlogen!]
In de top 25 zijn Petsjorapieper en Rode Grutto de enige lifers voor mij...

JanHein

Als in statistisch gezien moeten we daar overheen hebben gekeken of is daar een daadwerkelijke x-file van?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

jeroenroelofsen

Als we dan toch bezig zijn. Een paar Amerikaanse ship assist sneeuwuilen vanwege snowzilla. Vergelijkbare situatie met een eerdere winter (vorige?).
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Guus Peterse

Maar we hebben het hier toch over nieuwe soorten voor Nederland?
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015