Het Voorspelspel revisited

Gestart door theomuusse, oktober 13, 2009, 21:58:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

HJDT

Beste mensen,

Door een snelle service van Albert van de Ende staat de juiste versie van de lijst met voorspelde soorten inmiddels op de DB site!! Het aantal reacties valt tot nu toe een beetje tegen. Is iedereen de voorspellingen nog aan het doorploegen???

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Thijs Fijen

Ik zie dat jullie zelf ook meedoen. Begrijpelijk, ja absoluut. Maar hoe hebben jullie dit gedaan (mogelijk is het al eerder gezegd, maar ik kon het niet vinden)?
Thijs Fijen

HJDT

We hebben onze voorspelling ingestuurd. . . . .
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Thijs Fijen

Voor of nadat anderen dat hadden gedaan.. Want als dat nadat anderen dat hebben gedaan is geweest, dan is het natuurlijk niet eerlijk..
Thijs Fijen

HJDT

Steven en ik waren de eerste twee inzenders, zoals het hoort dus!
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Gerard Troost

Citaat van: HJDT op februari 14, 2010, 18:50:36 PM
Het aantal reacties valt tot nu toe een beetje tegen. Is iedereen de voorspellingen nog aan het doorploegen???


Tjonge, jullie hebben een half boekwerk geproduceerd. Leuk, leuk! Goed bezig heren, en dat ik maar mag winnen ;)

Gr
Gerard
ps: eigenlijk maakt het me niets uit wie er wint, als die 5 soorten maar een beetje in de buurt van Zeeland gevonden worden  8)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Ben Gaxiola

#157
Citaat van: gtroost op februari 15, 2010, 22:24:46 PM
Citaat van: HJDT op februari 14, 2010, 18:50:36 PM
Het aantal reacties valt tot nu toe een beetje tegen. Is iedereen de voorspellingen nog aan het doorploegen???


Tjonge, jullie hebben een half boekwerk geproduceerd. Leuk, leuk! Goed bezig heren, en dat ik maar mag winnen ;)

Gr
Gerard
ps: eigenlijk maakt het me niets uit wie er wint, als die 5 soorten maar een beetje in de buurt van Zeeland gevonden worden  8)
Wordt ook weer eens tijd.
De laatste nieuwe soort die ik in Zeeland zag was de Amerikaanse bosruiter (mei 2006)... Pim, Mark ...

Edit: overigens hulde voor Steven en Michel.
Ben Gaxiola

Gert Ottens

Leuk ook die vergelijking van de ´woestelingen´ en de ´realisten´!

Dan heb je ook nog de buiten-categorie van soorten waarvan het onmogelijk moet worden geacht dat ze hier in een wilde staat opduiken. Wat te denken van o.a. Zwarte Arend, Kleine Groene Bijeneter, Zwartstaart, Krabplevier en Hazelhoen?! Toch niet echt soorten die bekend staan om hun uitmuntende trekdrang...!

Maar goed, bij een melding van een Krabplevier op de Westplaat hou ik het waarschijnlijk ook niet droog...

Gert

Marcel van kammen

Niks geen woesteling, haha...ik ga em winnen deze! Dr hoeft er maar 1 goed uit de lucht te vallen en de ik sta met stip bovenaan :-)
Alleen die kleinste strandloper was wat een makkelijke keuze,daar had ik eigenlijk een andere voor moeten doen :-D Tufted Puffin ofzo... :duim:

Steven Wytema

http://www.dutchbirding.nl/c450.php


(goh naar aanleiding van welke vogel zou dat nou zijn....)


we hopen binnenkort een ranglijst erbij te zetten.
Voor meer statistieken kunnen jullie ons natuurlijk altijd mailen / bellen / pm sturen / aanspreken bij de volgende nieuwe voor NL!!


Michel en Steven
Steven Wytema


cursorius

En weer on topic. No 2 correct :right:

JRoosma

Pim Wolf heeft natuurlijk de Kleinste Strandloper ook voorspeld  :) (Net als de Sib Grijze Ruiter overigens)
Jaring Roosma

cursorius

Eigelijk mag je je eigen voorspelde soort niet zelf ontdekken. Dat ruikt naar eigenbelang ;D

pwolf

Citaat van: cursorius op juli 09, 2011, 18:30:19 PM
Eigelijk mag je je eigen voorspelde soort niet zelf ontdekken. Dat ruikt naar eigenbelang ;D

Als jij nou gewoon een Mongoolse Plevier ontdekt dan houden we het nog even spannend én zijn we van die "zelfontdek-onbalans" af.

pim
Pim Wolf, Vlissingen

cursorius

@Pim. Dat zou mooi zijn he. Ik ga gelijk ff kijken op marktplaats wat zo een kost  :duim:

martinharskamp

Als die Eleonora's Valk wordt goedgekeurd hebben we denk ik al een winnaar: Garry Bakker is de enige van de acht die de Siberische Grijze Ruiter voorspelde en ook de Eleonora's Valk voorspelde. Siberische Grijze Ruiter leverde 151 punten op, Oosterse Tortel 42.

http://www.dutchbirding.nl/c450.php?page_id=442

HJDT

Van een winnaar is nog geen sprake: het maximaal aantal punten is nog lang niet gehaald, ook niet door Garry en er is ook nog niemand die in de buurt komt van de 5 juist voorspelde soorten.

Even geduld a.u.b., een nieuwe update is in voorbereiding maar laat vanwege tijdsgebrek bij zowel Steven als mijzelf nog even op zich wachten. Met een beetje geluk hebben we alweer een verse nieuwe soort voor de lijst te pakken tegen die tijd. . .

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

martinharskamp

Citaat van: HJDT op september 21, 2011, 16:15:50 PM
Van een winnaar is nog geen sprake: het maximaal aantal punten is nog lang niet gehaald, ook niet door Garry en er is ook nog niemand die in de buurt komt van de 5 juist voorspelde soorten.

Even geduld a.u.b., een nieuwe update is in voorbereiding maar laat vanwege tijdsgebrek bij zowel Steven als mijzelf nog even op zich wachten. Met een beetje geluk hebben we alweer een verse nieuwe soort voor de lijst te pakken tegen die tijd. . .

Groet Michel

Oeps, ik had de spelregels eerst nog eens door moeten lezen. Maar als Garry's voorspellingen zo doorgaan komen binnen drie jaar ook Kamtsjakameeuw, Willet en Aleoetenstern op de nederlandse lijst. Maar, ze zijn wel allen niet twitchbaar  8) .

garryb

#169
Tijdens een eerder Voorspelspel in het Club 450 io bulletin 6 (Supplement bij Dutch Birding juli 1998) voorspelde ik Kleine Torenvalk, Killdeerplevier, Rosse Waaierstaart, Dunbekmeeuw en Wilson's Stormvogeltje. Ondertussen zijn vier van de vijf vastgesteld en aanvaard. Tijdens een nog eerder voorspelspel in bulletin 4 (maart 1997) sloeg ik de plank echter volledig mis, met Bergkalanderleeuwerik, Zwartkopzanger, Mongoolse Plevier, Petsjorapieper en Vale Spotvogel (spec) ... Mijn profetische gaven zijn dus gegroeid!  ;) Die meeuw die komt nog wel, is het niet op een vuilstort, dan wel op een befaamde zeewering in het zuidwesten des lands.

Hans Bossenbroek

Wat mij betreft, win je, Garry. Op basis van resultaat, zowel in het veld als op papier, zou je het verdienen. De toekomst zal het uitwijzen.

HJDT

Vergeten te melden dat een nieuwe update op de DB-site staat: http://www.dutchbirding.nl/c450.php

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

laatvlieger

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Steven Wytema

Met enige verbazing zag ik zojuist dat er slechts 5 mensen de Langstaartklauwier hebben voorspeld!
Daarmee worden toch een nette 242 punten gescoord en is Garry slechts een kleine anderhalve maand koploper geweest.
Overigens voor alle 5 hun eerste goede soort dus een gedeelde 1e plek voor hun.
Meer natuurlijk binnenkort op dutchbirding! :)
Steven Wytema


HJDT

En we hebben weer een update!! http://www.dutchbirding.nl/c450.php?page_id=688
Veel leesplezier.

Groeten Steven en Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

GijsB

De link naar het bestand 'voorspeller.pdf' doet het niet trouwens

Gijs

Vincent Hart

Citaat van: dralion13 op november 02, 2011, 23:25:48 PM
De link naar het bestand 'voorspeller.pdf' doet het niet trouwens
Waar staat die link dan?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

onder het kopje voorspellers in het rechter menu
Gijs

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Predator

Hoe zit het nu eigenlijk met die kleinste strandloper van Zeeland dit jaar?
Is deze ingediend bij het CDNA?
Groet, Maarten