"Blinde Vink" bij Pauw en Witteman

Gestart door Ted van der Knaap, september 24, 2009, 20:07:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Voor degenen die het gisteravond gemist hebben...  ...bij Pauw en Witteman was journalist Jean-Pierre Geelen aan tafel om z'n nieuwe boek "Blinde Vink" te promoten en 'n beetje uit te leggen wat een "vogelaar" is/doet.

Luchtig item waarin door Jeroen en Paul maar weer eens werd bevestigd dat het beeld nog steeds bestaat van het "Nico de Haan"-syndroom.

Item duurt ruim 10 minuten, dus een aardige promotie voor het vogelen
hier te zien:

http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief.111.0.html

(van rond 27.20 - 38.40 min. Rode balk onderin moet even laden tot halverwege!)


ps  (niets ten nadele van Nico de Haan, maarrr....) ....Nico, als je meeleest  ;), morgen die ringbaard eraf, beetje punk-kapsel aan laten meten, oorbelletje in en op je bovenarm een stoere buizerdkop-tattoo en wie weet slaat iedereen aan het vogelen.  B)

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Guus Peterse

Citaat van: Ted van der Knaap op september 24, 2009, 20:07:28 PM
en wie weet slaat iedereen aan het vogelen.
Maar willen we dat dan? Wordt het zo druk van.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Guus Peterse

Citaat van: Ted van der Knaap op september 24, 2009, 20:07:28 PM
Luchtig item waarin door Jeroen en Paul maar weer eens werd bevestigd dat het beeld nog steeds bestaat van het "Nico de Haan"-syndroom.
Overigens was het Geelen zelf die met dat beeld op de proppen kan. Dat vond ik wat tegenstrijdig aan zijn verhaal: in zijn poging dat stereotype beeld van de vogelaar te ontkrachten, legde hij er zo de nadruk op dat hij het eerder bevestigde. Hij wil niet zo zijn, maar blijkbaar zijn 'we' allemaal nog steeds zo.
Ze moeten maar eens bij de eerstvolgende megatwitch komen kijken, kunnen ze de ringbaardjes tellen.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

frankmeer

Frank van der Meer

Ted van der Knaap

Citaat van: guusp op september 24, 2009, 20:12:44 PM
Overigens was het Geelen zelf die met dat beeld op de proppen kan.

Nee hoor,

Pauw begon met "wat is een vogelaar?" en gelijk erachteraan... ...dan denken wij aan een man met een klein baardje, hoed met pluimpje erin en Witteman daarna nog en met groene laarzen...

....dus dat is wel een beetje het beeld wat "gemiddeld Nederland" van een vogelaar heeft!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jos Welbedacht

Man, ik ben nog geen negentien en ik heb al zo'n baardje...  :o
Hoewel niet zo uitgesproken, gelukkig.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

steenl

Mijn vriendin ontkent ook dat ze met een vogelaar heeft. Slecht voor haar imago  :-X
Ze doet maar!!!  ;D


Rene de Ruijter

Wees blij dat het niet over die andere baardige Nico ging:de spotter uit Eigen Huis en Tuin. ;D
Met vriendelijke groet,
     Rene de Ruijter

http://waarneming.nl/user/photos/16852

Tinok

Als je op de site iets naar beneden gaat hebben ze het fragment al voor je uitgeknipt.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Ted van der Knaap

Citaat van: Tinok op september 25, 2009, 11:21:56 AM
Als je op de site iets naar beneden gaat hebben ze het fragment al voor je uitgeknipt.

...gisteren nog niet! 

fragment: http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=12485&tx_ttnews[backPid]=111&cHash=62eeb9113d   (even helemaal op je browser plakken want hij pakt 'm niet helemaal!)


toch wel leuk het commentaar op het fragment van "fritsie"

Eddy Zoey is ook 'vogelaar' (en behoorlijk fanatiek ook zei hij zelf, hij komt te laat op een afspraak als ie een zilverreiger langs de weg treft!) en is nou niet bepaald een oude man met grote baard en wollen trui... ;-)

voorproefje van het boek, zie: http://pauwenwitteman.vara.nl/uploads/media/Geelen_Blinde_vink.pdf
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

dupont

Mijn vriendin ontkent ook dat ze met een vogelaar heeft. Slecht voor haar imago  :-X
Ze doet maar!!!  ;D

Jouw vriendin is ook blond Lennaert, het schijnt dat je als blonde vrouw wel meer ontkent  ;D
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

HansJWG

Groet, Hans

Michael Schaper

Leuk onderwerp.
Het lijkt soms een geitenwollensokken bezigheid. Mijn vriendin maakte er ook graag grapjes over en noemde mij dan ook nog eens een vogelfieltje! Nu gaat ze soms mee om foto's te maken en bij elke vogel die ze hoort en ziet wil ze weten wat het is. Ik draag zelf wel wat beschermende kleding met onopvallende kleuren als ik ga vogelen maar dat zegt niets over mij of mijn IMAGO. Iedereen moet dat lekker zelf weten wat ze dragen of hoe ze er uit zien. Trouwens als ik ga vissen doe ik ook camoeflage kleding aan. Het Nico de Haan imago is wel jammer als je er om geeft maar ja een imago probleem hebben ook de kerk, vrijwilligerswerkers, duitsers en Patty Brard...  :-\

steenl

CiteerJouw vriendin is ook blond Lennaert,

Ik ontken haar. :angel:
Zeker aankomend weekend op Vlieland.