Hoofdmenu

Is dit zeevenkel?

Gestart door Sanne Koolwijk, juli 02, 2006, 10:59:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

Sanne Koolwijk

Ik dacht van wel, maar toch even checken voor de zekerheid.

Niko Buiten

#1
Dag Sanne,

Waar ik Zeevenkel weet te groeien (in duizenden exemplaren) bloeide hij een paar dagen geleden nog niet. Er waren ook nog geen bloeiwijzen, zoals op deze foto te zien is. Kun je iets meer van de plant laten zien? Zeevenkel is een echte kustplant, die in augustus bloeit. Waar heb je deze gevonden?

Groet,

Niko Buiten.
Groet,

Niko Buiten.


Sanne Koolwijk

CiteerDag Sanne,

Waar ik Zeevenkel weet te groeien (in duizenden exemplaren) bloeide hij een paar dagen geleden nog niet. Er waren ook nog geen bloeiwijzen, zoals op deze foto te zien is. Kun je iets meer van de plant laten zien? Zeevenkel is een echte kustplant, die in augustus bloeit. Waar heb je deze gevonden?

Groet,

Niko Buiten.
Hallo Niko,

Deze plant trof ik gisteren in het duingebied 'Quackjeswater' op Voorne-Putten. De groeiplaats was nog een flink stuk van de zee af, op een droog en open, zanderig gedeelte. Het Quakjeswater is voor de rest een behoorlijk vochtig loofbos-duin.

Helaas heb ik geen andere foto's dan deze!

Groet Sanne

Hinko

lijkt mij geel walstro
mvgr, Hinko

Sanne Koolwijk

Ja dat zou ik ook zeggen op basis van de foto's van deze site. Omschrijving in mijn boek klopt ook goed, qua standplaats enzo.  

Niko Buiten

Sanne,

Ik steun de visie van Hinko. Het biotoop klopt daarvoor. Zeevenkel groeit niet zover van de kust af. Vergeleken met Zeevenkel is Geel walstro een dwerg.

Groet,

Niko Buiten.
Groet,

Niko Buiten.