Atlas van plantengemeenschappen in Nederland Tip

Gestart door Windekind, september 20, 2009, 11:26:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

Windekind

Hier in Velp in de boekenzaak weer een mooie aanbieding gezien voor de liefhebbers.

Atlas van de Nederlandse plantengemeenschappen: alle vier delen voor 50 euro samen.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Tim Asbreuk

Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Wim Bakker

"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Windekind

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Wim Bakker

De vraag was eigenlijk bedoeld voor Tim. Of heeft Tim de boeken ook uit Velp?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Windekind

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Tim Asbreuk

#6
Ik heb ze nu een jaar ofzo het was een jubileum van een natuurwerkgroep o.i.d. vandaar de korting. Ik heb ze toen via school (Van Hall Larenstein) besteld.

EDIT: Maar Wim ik kom bijna dagelijks in Velp, ik wil de serie wel voor je meenemen. Moeten we maar een keer afspreken in het Haaksbergerveen ofzo voor de uitwisseling.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk


Wim Bakker

Tim, bedankt voor je aanbod! Ik heb je even een e-mailtje gestuurd.

Overigens liggen deel 3 en 4 nu bij bol-punt-com voor €15 elk...
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

frankw

Citaat van: ELMARPRINS op september 20, 2009, 11:26:39 AM
Hier in Velp in de boekenzaak weer een mooie aanbieding gezien voor de liefhebbers.

Atlas van de Nederlandse plantengemeenschappen: alle vier delen voor 50 euro samen.

Ik ken de reeks niet  :angel:, maar ik wil me wat meer verdiepen in bomen en kruiden ed, heb ik hier dan wat aan?
Ik ken het bedrijf niet, hebben ze veel? En hebben ze vaker leuke aanbiedingen?

Tim Asbreuk

#10
CiteerIk ken de reeks niet  , maar ik wil me wat meer verdiepen in bomen en kruiden ed, heb ik hier dan wat aan?

Het is geen boek waarin je planten determineert. De serie geeft ''gemeenschappen'' van begroeiingstypen die vaak bij elkaar staan. Een voorbeeld van zo'n gemeenschap is de ''associatie van struikhei en stekelbrem'' (voor andere mensen gewoon heide). In dit vegetatie type komen natuurlijk ook andere soorten voor, deze worden dan ook genoemd, daarnaast worden de locaties van dit type genoemd.
Als je je er echt in wilt verdiepen is het de moeite van de aanschaf waard vanwege de korting. Maar het is wel handig dat je een aantal plantensoorten kent. Veel natuurbeschermers en ecologisch advies bureau's werken met deze plantengemeenschappen.

CiteerIk ken het bedrijf niet, hebben ze veel? En hebben ze vaker leuke aanbiedingen?
Het is een boekhandel met een natuur hoek. Ik ben er afgelopen maandag geweest en toen lagen er nog een dikke 7 series.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

HPM

Citaat van: Tim Asbreuk op oktober 02, 2009, 19:50:52 PM

Het is een boekhandel met een natuur hoek. Ik ben er afgelopen maandag geweest en toen lagen er nog een dikke 7 series.

Bij Natuur & Boek (Naturalis) liggen ze ook afgeprijsd. Weet niet zeker meer, maar ik dacht 12.95 per deel.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer