Zoemertje??

Gestart door Michiel Poolman, september 17, 2009, 18:34:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Michiel Poolman

Vandaag kwam ik een sprinkhaan tegen op een heideveld in NW-Overijssel. Ik zit nog niet echt in de sprinkhanen maar na wat zoeken op waarneming.nl kwam ik uit op Zoemertje, vervolgens zag ik dat die zeldzaam was dus begon ik toch wat te twijfelen wie helpt mij, Zoemertje of toch een algemenere soort?
Met Vriendelijke Groet: Michiel

Wim Bakker


Kijk eens naar deze verspreidingskaart van het Zoemertje...
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Michiel Poolman

Heb ik al gezien daarom begon ik dus te twijfelen, maar wat is het nou dan?
Met Vriendelijke Groet: Michiel

Wim Bakker

Het ladderpatroon ontbreekt dus geen Zoemertje. Dit is een Wekkertje.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Michiel Poolman

Oke bedankt! wat bedoel je precies met ladderpatroon? Wekkertje had ik ook nog bekeken op de foto's op de site, ik dacht in eerste instantie ook dat het een Wekkertje was maar vond hem toch wat meer overeekomen met Zoemertje
Met Vriendelijke Groet: Michiel

Wim Bakker

Zie bijgaand plaatje.

Dit zijn ongeveer de kenmerken waar ik naar keek. Niet alles is even duidelijk uit de foto te halen. De rest gaat m.b.v. verspreidingskaarten en op gevoel...
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Michiel Poolman

aah kijk aan, hier kan ik wat mee bedankt! ik heb de veldgids sprinkhanen en krekels al besteld, vind het toch wel intressante beesten.
Met Vriendelijke Groet: Michiel