wie kan mij zeggen wat dit is??

Gestart door pia zz, september 16, 2009, 19:41:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

pia zz

Dit houten geval, althans ik denk dat het van hout is, staat op het Oerd op Ameland, weet iemand wat dit is, lijkt mij geen kijkhut in ieder geval B)
  groet Pia.

Date Lutterop

Een baken dat in het verleden waarschijnlijk dienst heeft gedaan als herkenningspunt voor de scheepvaart. Op veel eilanden kom je dergelijke houten bakens tegen. Zelfs Griend heeft er eentje!

Als je google't op baken en Ameland, kom je diverse foto's en teksten van/over dit baken tegen.

Groet,

Date


pia zz

Dank jewel Date, dus het doet eigenlijk geen dienst meer als zodanig, maar staat er meer als een soort monument ;)
  groet Pia.

Date Lutterop

Tja radar, gps en allerlei andere moderne technieken hebben dit soort bakens in zee in principe overbodig gemaakt. Maar als de stroom eens uitvalt, of je kano beschikt (nog  ;)) niet over deze apparatuur, dan kunnen ze nog wel eens handig zijn.

Groet,

Date


pia zz

Citaat van: d.lutterop op september 16, 2009, 21:49:31 PM
Tja radar, gps en allerlei andere moderne technieken hebben dit soort bakens in zee in principe overbodig gemaakt. Maar als de stroom eens uitvalt, of je kano beschikt (nog  ;)) niet over deze apparatuur, dan kunnen ze nog wel eens handig zijn.

;D ;D ;D
  groet Pia.