Hoofdmenu

Fitis?

Gestart door Vincent, februari 27, 2005, 13:54:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Piter Anjema

Nu heb ik ze achterelkaar gezet Vink Fitis Vink Fitis.

Vink Fitis

Mensen bij die andere moet je echt goed luisteren het zij echt de Vink en Fitis tegelijk door elkaar ik zal de Fitis wel wat luider zetten.

Hoi

jasper

Dit hoor je heel goed  :duim:  

Thijs Fijen

als je echt heel onhandig bent in het onthouden van liedjes dan kan ik begrijpen dat je ze door elkaar haalt.
Thijs Fijen

thijs

Leuk gedaan, misschien ook handig voor de mensen die ze (nog) door elkaar halen...

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Piter Anjema

En hier degene samen nog eens, waarbij ik de Fitis nu luider heb gezet.

Hoi :huh:

Fitis en de Vink tegelijk


Thijs Fijen

Ik heb het idee dat de vink de fitis overtreft waardoor de fitis niet (goed) te horen is.
Thijs Fijen

Piter Anjema

Moet ie nou nog luider ??

Thijs Fijen

nee hoor het geluidje waar ze achter elkaar staan is erg duidelijk....  
Thijs Fijen

jasper

Hele goeie geluidjes!

Bram Rijksen

CiteerIk hoor idd wat Thijs zegt twee vinken :(  Ik heb (nog) geen stereo op de computer, vandaar! Misschien met je nieuwe geluid hoor ik (en andere) het beter?!
Eeh... Jasper,

Zou dit misschien een goede aanleiding voor je kunnen zijn om jouw melding van de Westbroekse Fitis van jl. 20-2 nog even te heroverwegen...?

Ik vindt het een bijzonder goede suggestie en ook ik kan me herinneren dat ik in het begin duidelijk overeenkomsten herkende in het gezang van Fitis en Vink.
Met dank aan Wanna één, waarvan ik liever de échte naam zou weten, maar dit terzijde..

Vriendelijke groet,

Bram Rijksen


jasper

#40
Heey, Bram ik weet heus wel hoe een Fitis klinkt! En de vogel in de Westbroekse Zodden is naar mijn weten echt een Fitis, nu ik dit gehoord heb ben ik daar meer en meer cker van, maar jah, niemand is gaan luisteren!!
Dus kan ik hem niet 100% vast stellen!!

Bram Rijksen

CiteerHeey, Bram ik weet heus wel hoe een Fitis klinkt! En de vogel in de Westbroekse Zodden is naar mijn weten echt een Fitis, nu ik dit gehoord heb ben ik daar meer en meer cker van, maar jah, niemand is gaan luisteren!!
Heey, Jasper. Op de opname herkende je 'm niet meteen, maar hoorde je twee vinken ipv een Vink én een Fitis; vandaar mijn licht prikkelende opmerking...
En hoe weet je dat er niemand is gaan luisteren? Het gebied De Westbroekse Zodden is één van de drukstbezochte vogelgebieden in Utrecht, dus ik denk dat er genoeg mensen langs de bewuste plek zijn gelopen maar waarschijnlijk niets gehoord hebben.

Vriendelijke groet,

Bram Rijksen

jasper

CiteerOp de opname herkende je 'm niet meteen, maar hoorde je twee vinken ipv een Vink én een Fitis
Klopt, ik vond de Vink erg overheersen, nu ze achter elkaar staan kon je het beter horen!
Citeervandaar mijn licht prikkelende opmerking...
Vergeef ik je  ;)
CiteerHet gebied De Westbroekse Zodden is één van de drukstbezochte vogelgebieden in Utrecht
Gut, viel mij niet zo op!!
Citeerdus ik denk dat er genoeg mensen langs de bewuste plek zijn gelopen maar waarschijnlijk niets gehoord hebben
Tjah, als het beest z'n mond houdt dan hoort niemand hem!! En misschien is hij ook wl naar ergens anders gevlogen!!
Citeerjouw melding van de Westbroekse Fitis van jl. 20-2 nog even te heroverwegen...?
Dat heb ik al drie vier keer gedaan!! Kan er ook niets meer van maken!!

BWoets

CiteerDat heb ik al drie vier keer gedaan!! Kan er ook niets meer van maken!!
Misschien minder?
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

jasper

Neej niet minder!

Thijs Fijen

CiteerOp de opname herkende je 'm niet meteen, maar hoorde je twee vinken ipv een Vink én een Fitis

Dat was op de eerste opname. Daar werden ze gelijk afgespeeld en hoorde je de fitis niet... daarom zeiden wij 2 keer vink
Thijs Fijen

jasper

Want voor mij was het zo; de Vink vond ik luider dan de Fitis!

hiskodevries

Bij sovon zijn ook nog geen meldingen van fitissen bekend, wel kreeg ik daar de tip om allert te zijn op imitators (spreeuw en blauwborst)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jasper

Voor een Blauwborst is het ook wel een vroege waarneming dan!?

BWoets

Blauwborst komt zo half maart
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Rick van der Weijde

Op die ene bij Kinderdijk van twee weken terug na. <_<  
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets

thijs

Te veel naar Vara's Vroege Vogels geluisterd?
Nee, je hebt toch ieder jaar wel een paar uitslovers die lekker wat eerder komen?

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

hiskodevries

zou het ook nog een heggenmus geweest kunnen zijn qua geluid ?
http://www.waarneming.nl/sound/118.wav


Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bram Rijksen

Mhh. Ik kan niet voor iemand anders spreken, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand het geluid van een Heggemus niet van dat van een Fitis wist te onderscheiden. Naar mijn beleving lijkt het absoluut niet op elkaar, maar aan de 'beleving' van geluid zit natuurlijk ook iets subjectiefs.
Daarentegen komt de verwarring tussen Vink en Fitis mij niet onbekend voor, sterker nog; ik kan me herinneren dat ik die 'fout' in mijn eerste bewust meegmaakte broedvogelzeisoen ook weleens gemaakt heb.
En nu ga ik Pestvogels zoeken, maar dit terzijde...

Vriendelijke groet,

Bram Rijksen  

hiskodevries

ik kwam daarop, omdat ze de laatste weken al weer flink aan het zingen zijn en in beide biotopen veelvuldig voorkomen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0