Wulp of regenwulp?

Gestart door Harleo, augustus 25, 2009, 11:27:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Harleo

Hallo, even een vraag van een beginnend vogelaar:
Nabij de Ooijpolder, Circul Wercheren, in een weiland een grote groep aanvliegende en fouragerende wulpen aangetroffen. Na het maken van de foto's is het niet geheel duidelijk of het de regenwulp of wulp betreft, omdat het lijkt alsof de tekening op de kruin/lichte strepen langs de zijkant zoals bij de regenwulp aanwezig zijn. Echter het gebied (akkerland), grootte van de groep vogels (>100) en de lengte van de snavel doen ook de wulp waarschijnlijk lijken. Wie kan mij helpen?
Groeten van een beginnend vogelaar

sjonnoh

welkom op het forum Harleo,
er is geen mogelijkheid dat een regenwulp zo'n lange snavel heeft, ook is de snavel van de regenwulp donker en zoals je hier op de foto ziet zijn ze vrijwel licht. ook denk ik wel dat je een beetje op de foto kan zien dat deze wulpen redelijk groot zijn  ;)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Harleo

Bedankt, dit meende ik ook al maar nu weet ik het zeker! Grootte was moeilijk in te schatten door de grote afstand en aangezien ik nog nooit een regenwulp ben tegengekomen (en tot nu toe zijn dit de eerste wulpen) was er geen vergelijk. Prachtvogels in elk geval met een bijzonder geluid.
Groeten van een beginnend vogelaar

sjonnoh

als je het geluid nog goed kan herinneren of zelfs opnemen, kun je deze vergelijken door op waarneming naar overzichten te gaan en daarna naar geluiden, dan kun je het geluid van regenwulpen en wulpen (en natuurlijk andere) vergelijken.
http://waarneming.nl/sound/index
overigens zie je regenwulpen ook volgens mij niet in grote groepen, maar daar ben ik niet zeker van  ;D
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Harleo

Inderdaad, het is de wulp ook qua geluid! Thanks voor de tip  :duim:
Groeten van een beginnend vogelaar

sjonnoh

met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

GertJ

Citaat van: sjonnoh op augustus 25, 2009, 11:50:17 AM
als je het geluid nog goed kan herinneren of zelfs opnemen, kun je deze vergelijken door op waarneming naar overzichten te gaan en daarna naar geluiden, dan kun je het geluid van regenwulpen en wulpen (en natuurlijk andere) vergelijken.
http://waarneming.nl/sound/index
overigens zie je regenwulpen ook volgens mij niet in grote groepen, maar daar ben ik niet zeker van  ;D

Groepen regenwulpen kan prima Johny.
Dit voorjaar groepen tot 25 gezien hier in de regio.
Groet Gert Jager

sjonnoh

ah toch, ik zelf zie nooit een groep groter dan 3  :P
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~