Goed jaar voor Zuidelijke glazenmaker?

Gestart door frankneijts, augustus 15, 2009, 20:41:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

Ook als je de dubbele waarnemingen (Elburg bijv.) even weglaat is duidelijk dat er dit jaar behoorlijk méér Zuidelijke glazenmakers werden/worden gezien dan in 2008 en 2007, i.t.t. bijv. tot Zuidelijke heidelibel (nog 0 tot dusverre....).
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Ericetorum

Was mij ook opgevallen, heb 'm echter helaas nog niet gezien...
Strakke foto; compliment!
Met vriendelijke groet,
Eric Hartgers

www.flickr.com/photos/60727740@N03/

Jeroen Nagtegaal

Ellburg is ditjaar voortplantend, zouden er vorig jaar enkele beesten gewoon ongezien zich hebben kunnen voortplanten?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gert Veurink

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 15, 2009, 21:02:34 PM
Ellburg is ditjaar voortplantend, zouden er vorig jaar enkele beesten gewoon ongezien zich hebben kunnen voortplanten?

waarom niet, moet eerlijk zeggen dat t gebiedje zeker mooi is, maar zo 'los' ligt dat t me nooit opgevallen zou zijn als Joachim er niet een pijl ingezet had...
groet!
Gert Veurink



frankneijts

In België worden ook opmerkelijke waarnemingen gedaan van Zuidelijke glazenmaker en andere zuidelijke soorten, getuige deze mail die vanochtend via Belgian Birds kwam:

"In De Panne zaten vanmiddag in elk geval 8 Zuidelijke Glazenmakers (wo. 1 copula) en 1 Zuidelijke Oeverlibel op 1 plaats :-) (de laatste 10 dagen zagen we (Ward Vercruysse, Wouter Van Gompel en mezelf)  aan de westkust al minstens 13 Zuidel. Glazenmakers... - naast ook al Zuidel. Heide en Zuidel. Keizer :-))

Simon Feys"
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Gert Veurink

ik vind onze aantallen zuidelijke keizer nog niet zo groot ( :angry:) en zuidelijk heide hebben we nog helemaal niet...
groet!
Gert Veurink



hiskodevries

Citaat van: frankneijts op augustus 21, 2009, 12:48:51 PM
In België worden ook opmerkelijke waarnemingen gedaan van Zuidelijke glazenmaker en andere zuidelijke soorten, getuige deze mail die vanochtend via Belgian Birds kwam:

"In De Panne zaten vanmiddag in elk geval 8 Zuidelijke Glazenmakers (wo. 1 copula) en 1 Zuidelijke Oeverlibel op 1 plaats :-) (de laatste 10 dagen zagen we (Ward Vercruysse, Wouter Van Gompel en mezelf)  aan de westkust al minstens 13 Zuidel. Glazenmakers... - naast ook al Zuidel. Heide en Zuidel. Keizer :-))

Simon Feys"

of nog duidelijker
http://waarnemingen.be/soort/view/609
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

JohanvantBosch

Citaat van: Gert Veurink op augustus 21, 2009, 13:24:53 PM
ik vind onze aantallen zuidelijke keizer nog niet zo groot ( :angry:) en zuidelijk heide hebben we nog helemaal niet...

Zuidelijke heide heb ik nog nooit gezien (affinis ook niet trouwens), van zuidelijke keizer heb ik er al vijf dit jaar...  :angel: B)

Jeroen Nagtegaal

Zonet een Zuidelijke Glazenmaker, mogelijk meer maar te onoverzichtelijk door de lisdodde, bij "mijn plasjes"
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gert Veurink

Citaat van: JohanvantBosch op augustus 21, 2009, 15:17:25 PM
Citaat van: Gert Veurink op augustus 21, 2009, 13:24:53 PM
ik vind onze aantallen zuidelijke keizer nog niet zo groot ( :angry:) en zuidelijk heide hebben we nog helemaal niet...

Zuidelijke heide heb ik nog nooit gezien (affinis ook niet trouwens), van zuidelijke keizer heb ik er al vijf dit jaar...  :angel: B)

die heb ik beiden dan weer wel, maar zuidelijke keizers slaan altijd op de vlucht voor mij of zo... :-\
groet!
Gert Veurink