strandvogel

Gestart door sjonnoh, augustus 20, 2009, 12:55:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjonnoh

dit strand vogeltje had ik gefotografeerd maar kom nergens op uit van wat het kan wezen.
zoals je ziet is de buik helemaal wit, donkere rug en de handpennen zijn net zoals die van een zilvermeeuw zwart met witten stippen. nek heeft een donkere grens.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

frankneijts

Dit is een goed voorbeeld wat er gebeurt als je foto's maakt van vogels die je niet goed hebt bekeken vóór dat je de foto maakte..... Die 'handpennen-zwart-met-witte-stippen' zijn nl. een fotografisch effect en behoren in werkelijkheid niet tot het standaardkleed van deze vogel. Tja, dan helpt er geen veldgids meer aan natuurlijk......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jos Welbedacht

Inderdaad, dan kun je hier nauwelijks nog een Kleine Plevier van maken.  ;) 

Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

sjonnoh

ik gokte eigenlijk 1st op een bontbek maar in ieder geval bedankt. nooit geweten dat zelfs een foto de handpennen zo kon veranderen  :rolleye:
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

pwolf

ik wil ook wel weten waarom het geen Bontbekplevier is.

groeten, pim wolf
Pim Wolf, Vlissingen

Jos Welbedacht

Hallo,

Ik maak hier Kleine Plevier van omdat de vogel een vage wenkbrauwstreep heeft, m.i. te vaag voor een Bontbekplevier plus de "hoekige" oorveeg, als je snapt wat ik bedoel. Mee eens, het beeste is vrij gedrongen en niet zo langwerpig, maar bovengenoemde kenmerken passen mijns inziens beter op Kleine Plevier. Van de pootkleur kan ik niets bakken.

Vriendelijke groeten,
Jos Welbedacht


Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

sjonnoh

van de kleuren durf ik nu niets meer te zeggen maar ik denk dat bontbekplevieren niet zulke dunne pootjes heeft
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~