Hoofdmenu

Helpdesk

Gestart door Pim, maart 01, 2005, 23:01:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pim

De laatste weken heb ik iets raars met mijn computer:

Als ik een jpg wil opslaan....rechtermuisknop
opslaan als.......is de keuze alleen uit bitmap.Voorheen kon ik altijd kiezen uit een lijst (dus ook jpg...).

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

Bij voorbaat dank!

( is namelijk lastig dan moet ik eerst de bitmap bij b.v. paint weer omzetten in jpg)
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

characea

Welk operating systeem, welke browser, welke versie, wat heb je de laatste tijd geinstaleerd en gedeinstalleerd, bij welke programma's ? of maar bij een programma

Pim

Windows xp is mijn besturingsprogramma.....

Heb geen rare programma's erop gezet of afgehaald de laatste tijd

(oh ja, morpheus en e-donkey, maar na problemen verwijderd).
Ook sinds kort paint pro 7.....

Met computers ben ik erg blond, maar dit is een raar vraagstuk!

vriendelijke groet,

Pim Julsing

Microsoft picture manager gebruik ik voor afbeeldingen.
Dus als ik bij waarneming.nl een foto wil opslaan en ik krijg opslaan als...
kan hij hem alleen als bitmap opslaan....
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Thijs Fijen

weet je zeker dat het voorheen ook was. Is namelijk bij mij ook niet. Tenminste niet als ik rechtermuisknop doe op een plaatje van internet.  
Thijs Fijen

boogey55

Ik heb dat ook wel eens. Heeft volgens mij iets te maken met virtueel geheugen. Veel verstand hen ik er niet van, maar na het opnieuw opstarten is het bij mij weer normaal.

Het zou me niet verbazen als het met SP2 te maken heeft. Ik heb mijn firewall uitrgeschakeld.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

marcel123

#5
CiteerDe laatste weken heb ik iets raars met mijn computer:
Als ik een jpg wil opslaan....rechtermuisknop
opslaan als.......is de keuze alleen uit bitmap.Voorheen kon ik altijd kiezen uit een lijst (dus ook jpg...).
Dit komt me bekend voor. Firefox doet het wel, IE niet. Is dat alleen bij IE of heb je het ook elders? Ik heb mijn HDU geformateerd, nieuw OS en toen kon ik weer jpg opslaan. Later las ik dat er ook een eenvoudigere oplossing was:

CiteerDit gebeurt meestal al de cache vol is, dus je moet even je Tijdelijke Internet Bestanden en eventueel geschiedenis wissen. (in IE> Extra> Internet Opties) Als het goed is, kun je daarna (of na een reboot) wel als jpg opslaan. 

CiteerIk heb schijfopruiming gedaan en
tevens mijn Tijdelijke Internet bestanden verwijderd.
Dat moest het zijn.
Daarna was alles weer als vanouds en werkt weer goed.
Dus TMP en TEMP dirs ook leeggooien als het niet werkt.

carel

Het gekke is dat ik sommige plaatjes als jpeg en bmp op kan slaan en andere alleen als bmp, terwijl ze alle twee als jpeg op de site staan

dit bij de fotos van waarneming.nl bv

Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

marcel123

#7
Ik kon het op een bepaald ogenblik helemaal niet meer met IE bij alle JPG;s, alleen met FireFox. Welke wel en welke niet dan (JPG of JPEG?).

carel

CiteerJPG of JPEG?).

Is dit niet hetzelfde?
bestandsnaam bestaat toch maar uit 3 letters
.jpg en niet .jpeg
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

hiskodevries

De foto`s op waarneming.nl zijn allemaal ......jpg
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Guest

#10
CiteerHet gekke is dat ik sommige plaatjes als jpeg en bmp op kan slaan en andere alleen als bmp, terwijl ze alle twee als jpeg op de site staan
Maar welke url kun je dan niet opslaan en welke url wel ?

Marcel

marcel123

Het leeggooien van de Temporary internet files onder Tools>Interenet Options>Delete files werkt bij mij.

Pim

Bij mij ook en als leuke bijkomstigheid, de digitale snelweg verloopt veel sneller!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Marianne

Als je veel op internet zit is het verstandig om minstens één keer per week dit te doen, net als het wissen van de geschiedenis en de cookies. Ook schijfdefragmentatie helpt het versnellen van de computer.
groet,
Marianne Cramer

Pim

Ik had dit vele maanden niet opgeschoont, zal het nu in de gaten houden.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl