Pestvogel dankzij waarneming.nl

Gestart door jeep, maart 01, 2005, 22:01:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeep

Een kleine test om na te gaan welke rol deze site speelt bij het vinden van een soort die we allemaal wel willen zien.

Thijs Fijen

Thijs Fijen

BWoets

Mijn 1e heb ik lekker zelf ontdekt. Net als mijn 2e. Vind ik veel leuker!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Bram Rijksen

Deze is toch óók leuk, via het Utrechts Vogelnet:

"Op de laatste dag van Februari zag ik op het Kooikersend in Houten 22
pestvogels en dit dankzij de waarneming van Bram Rijksen gezien op  
Waarneming.nl. Ze zaten mooi in het zonnetje en kon ze tot op anderhalve
meter naderen.

Jan Dijkstra"

Hét bewijs dat waarneming.nl snel, doeltreffend en betrouwbaar is...

Jan-Pieter

Lekker hoor die poll! Eerst even gekeken wat de tussenstand was. Daarn awilde ik zelf stemmen en wat denk je? Foutje ik heb al gestemd wordt er gemeld. Echt niet dus.

Mijn allereerste Pestvogels zelf ontdekt. Vorig jaat via onze eigen locale tamtam gevonden.

JP

BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets

jasper

Ook mijn eerste vogel helemaal zelf ontdekt (was ook de eerste vogel die ik kon determineren!)

Ellen Luijks

Gaat goed met het aantal mensen dat de vogel via waarneming.nl heeft gevonden. 0 op precies te zijn.

Ik heb er nog nooit een gezien. Maar ik begin er wel de schurft van te krijgen. bij het invoeren van de waarnemingen voor het Limburgs vogelnet is het alleen maar pestvogel en geen andere soorten. En als je dan 15 mailtjes krijgt op 1 dag.
Invoeren maar.   :angry:



Groetjes

Ellen

thijs

Ik heb mijn eersten via VMA gezien, maar mijn tweede zelf ontdekt.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Jan-Pieter

Bob de allereerste dus zel fontdekt!

JP

boogey55

De eerste pestvogels (en de meeste er na) via Wgenings Vogelnet gevonden.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

HJ Eygenraam

Ik heb nog nooit een Pestvogel gezien. Gebruik waarneming.nl wel heel af en toe om op zoek te gaan naar een soort. Succes natuurlijk niet verzekerd. Zoals vorig jaar in Hoek van Holland. Of waren die Zwarte nou toch Huiskraaien?  :wacko:
Ook determinatie achteraf mbv waarneming.nl kwam voor. Die, voor mij vreemde, druk foeragerende vogeltjes in de plasjes vh Dijkgatbos bleken na raadpleging van de waarnemingen van die dag Grauwe Franjepoten te zijn geweest. Dank U. Was ik anders waarschijnlijk nooit achter gekomen. Had wel fotootjes, maar ze stonden er verschrikkelijk klein op.
Voor de Pestvogels wacht ik maar op een toevallige ontmoeting. Is toch wel het leukst.

Groet, Henk.

redmar_woudstra

via waarneming.nl én DB de pestvogels in Heerenveen meerdere keren bekeken. De lokale kranten kwamen pas 3 weken na die datum met de melding, dan had ik ze gemist :duim:  
groet,
Redmar

Thijs Fijen

Dat doen ze om de vogel te beschermen. Iedereen leest namelijk de krant. Maar alleen vogelsite's worden door vogelaars gelezen. En die willen er toch niks mee doen... Hoop ik dan maar..
Thijs Fijen

Rick van der Weijde

Had dol enthousiast ingevoerd dat ik de Pestvogels als eerste gezien via een site, anders dan Waarneming.nl. Zit ik me vanmiddag tijdens een van de vele sneeuwbuien op mijn gemakje eens af te vragen waar ik eigenlijk allemaal pestvogels heb gezien. Schiet me ineens te binnen dat ik de eerste ook zelf ontdekt heb :D  Was weer een meevaller. In Beek-Ubbergen om precies te zijn. Twee keer zelfs, want toen de vogels gevlogen waren ben ik samen met een andere vogelaar (die blijf staan omdat hij mij zag zoeken) de vogels gaan zoeken. Terug gevonden een blok of 10 verder. Toch best leuk. Maar ja dat was een groepje van 3 vogels. De indruk die de groep in Amsterdam (56!) op mij achterliet was blijkbaar iets groter. :lol:  
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

thijs

Ik moest ook even nadenken over mijn zelfontdekte.
Dat was overvliegend terwijl ik fietste, nog net op tijd afgestapt omdat ik het geluid al kende van de vorige keer.
Die andere kon ik gewoon vijf minuten bekijken, en dat waren er 23 ofzo.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

jeep

CiteerMaar alleen vogelsite's worden door vogelaars gelezen.
En volgens mijn (heel oude) woordenboek betekent vogelaar : vogelvanger.
En die maken daar dan wellicht ook misbruik van.

Thijs Fijen

Jeuh ik heb ze nu ook eindelijk, na lang zoeken en veel op waarneming.nl kijken heb ik ze. Iemand tijdens een excursie had dat gezegd en we zijn er met zen allen naar toe gegaan. 9 stuks, prachtige beesten..

Thijs
Thijs Fijen

thijs

Thijs Udo
VWG Alkmaar