Hoofdmenu

Determinatiefouten in Telmee: hoe te melden?

Gestart door mlahaye, augustus 15, 2009, 15:30:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

mlahaye

Heren,

Een opmerkelijk fenomeen: een waarnemer die een fout in Telmee meldt bij Waarneming.nl: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=87404.0 Hoe is de fout uit Telmee te krijgen?

Vriendelijke groet,
Maurice
admin

denniswansink

Beste Ludy,

We zijn even in de Zoogdierdatabank van Telmee gedoken. De waarneming blijkt oorspronkelijk afkomstig uit de databank van het Natuurhistorisch Genootschap (NHGL). Zo ver wij weten is die gecontroleerd in het kader van de Limburgse zoogdierenatlas. De locatie is inderdaad opmerkelijk en bekend is dat in het verleden waarnemingen van nestjes in bosranken voor nesten van hazelmuizen werden aangezien. Inmiddels is bekend dat bosmuizen dergelijk nesten maken, waardoor dergelijke waarnemingen minder betrouwbaar worden. Wij kunnen de waarneming echter niet zo maar verwijderen. Daarvoor moet eerst overleg met de oorspronkelijke validator van het NHGL plaatsvinden. We houden je op de hoogte.

Groeten,
Dennis Wansink
Zoogdiervereniging

mystacinus

Dennis

Dat is opmerkelijk aangezien ik zelf de waarnemingen van hazelmuis gevalideerd heb en ik er zeker van ben dat deze uit Schinveld niet in de zoogdieratlas van Limburg die begin volgend jaar verschijnt, op kaart staat.

groeten
Ludy
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

mlahaye

Hallo Ludy en Dennis,

Het lijkt mij dat jullie dit specifieke geval wel 'onder elkaar' kunnen oplossen, maar de vraag blijft overeind? Hoe zijn (mogelijk) fouten in het databestand van Telmee gemakkelijk te melden, zodat een extra check uitgevoerd kan worden?

Vriendelijke groet,
Maurice

mystacinus

Maurice

Dat valt misschien eenvoudig op te lossen door ze hier te melden, en dan ligt het vervolgens aan de betreffende PGO of zij het nodig vind iets mee te doen of niet.
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen