Pestvogels dood aangetroffen (stroperij)

Gestart door harderbroek, maart 01, 2005, 18:04:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs Fijen

Mischien willen ze met die volwassenen gaan kweken. Of doen ze het gewoon voor de lol... In beide gevallen is het illegaal en ontzettend gemeen. Ik ben er ook fel tegen...
Thijs Fijen

Jan Harteman

Ik ook, maar als ik eerlijk ben weet ik dat alle vogels (of het nu een kanarie, kip of pestvogel is) ooit uit de natuur zijn weggenomen - al was het eeuwen geleden.
Maargoed...in deze tijd is het natuurlijk moeilijk verdedigbaar om nog vogels te vangen wanneer ze onder de juiste omstandigheden prima kweken!  

thijs

Zal er aan denken, hoe belachelijk het ook moge zijn dat je je waarnemingen niet gewoon in kan voeren :angry:
Altijd mensen die het bederven :gun:  :angry:

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Johan op den Dries

#33
Toch jammer dat je niet meer ongestoord je waarnemingen door kunt geven....

Citeer
Oproep: zet bij de bijzonderheden  geen exacte plaatsbepaling zoals een straatnaam bij vogels als goudvink, sijs, keep , sneeuwgors,pestvogel, putter
Misschien kan er wel iets bij komen te staan in de trant van:
Voor de locatie neem contact op met de waarnemer

Ook kan ermisschien iets opgezet worden zoals bij de belgische mailinggroep: belgian birds. In belgië werden een aantal maanden terug ook vogels gevangen naar aanleiding van mailings in deze groep. Er is toen besloten dat elk lid zich bij de lijstbeheerder bekend moest maken en een reden moest geven voor het lid zijn. Ik denk dat dit wel moeilijker toepasbaar is bij waarneming.nl (meer leden enz.) maar dat het wel een idee is om te overwegen...
Johan op den Dries
Sneek

hiskodevries

ik zat zelf te overwegen om het icoon bijzonderheden af te schermen voor niet ingelogde gebruikers
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijs

Goed idee, hoewel we dan weer een stukje openheid verliezen...
Maar dat mailen, je weet niet door wie je gemailt word, dus als je als stroper een beetje  doordenkt, mail je en zeg je dat je "intresse" hebt in de precieze plaats (morbide interesse  :angry: )

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

hiskodevries

alle emails worden in de database gelogd, althans die welek via de waarnemingenlijst worden verstuurd, juist om dit soort zaken te kunnen onderscheppen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Johan op den Dries

CiteerGoed idee, hoewel we dan weer een stukje openheid verliezen...
Maar dat mailen, je weet niet door wie je gemailt word, dus als je als stroper een beetje  doordenkt, mail je en zeg je dat je "intresse" hebt in de precieze plaats (morbide interesse  :angry: )

Thijs
Datzelfde heb je met het afschermen van bijzonderheden. Een nieuwe registratie is zo gemaakt....
Blijft ontzettend lastig wat je nu wel en niet kan tonen op een veilige manier. Als je het 100% veilig wilt hebben dan heeft deze site niet veel openheid meer...
Johan op den Dries
Sneek

thijs

Ja, het is gewoon heel moeilijk.
Als je slecht wil doen, lukt het uiteindelijk toch wel :angry:
Ze moeten gewoon van die beesten afblijven!

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Rick van der Weijde

Citeerik zat zelf te overwegen om het icoon bijzonderheden af te schermen voor niet ingelogde gebruikers
Lijkt me een goede aanpassing. Neemt net even het eerste gemak voor mogelijk misbruik weg. Echt geïnteresseerde nemen die extra moeite toch wel.
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

Bram Rijksen

Citeer
Citeerik zat zelf te overwegen om het icoon bijzonderheden af te schermen voor niet ingelogde gebruikers
Lijkt me een goede aanpassing. Neemt net even het eerste gemak voor mogelijk misbruik weg. Echt geïnteresseerde nemen die extra moeite toch wel.
Wildzang-vangers zíjn 'echt geinteresseerden' en die nemen de extra moeite óók wel... Sterker nog: kans is groot dat dit berichtje ook gelezen wordt door een wildzang-vanger. Even bij 'soortenoverzicht' de gewenste soort intypen en voila: in het boodschappenmandje!
Nee, eenvoudig is 't allemaal niet.

 

hiskodevries

de beste oplossing ligt dan toch in het NIET vastleggen van de exacte plaats in de bijzonderheden.
ik heb het ook al even op de voorpagina gezet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

-Arthy-

Misschien iets maken dat je alleen de exacte locatie ziet wanneer je reageert op het bericht ofzo
Deze manier kunnen we na gaan wie er gereageerd heeft op welk bericht en het geeft op die manier natuurlijk je identiteit prijs.
Rick Gevers

thijs

En dan geef je als stroper ook je adres er eventjes bij.
Nee, dan maken ze toch gewoon een account aan als Jan Janssen?

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

-Arthy-

Wij weten meer dan je denkt van onze gebruikers ;)
Rick Gevers

thijs

Maar als iemand een valse naam pogeeft, kunnen jullie dat toch niet te weten komen? (je weet toch ook niet dat ik Stijn heet  :P )

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

hiskodevries

Thijs, je moet tegenwoordig wel een geldig email adres opgeven anders kom je er niet meer in ( bij aanmelden)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijs

Maar bij een hotmailadres geef je toch ook niet altijd je echte naam op?
En nou lijkt het misschien wel veel werk te worden misschien, maar voor 100 euri per paartje zijn er meer dan zat zieke geesten die het er voor over hebben..

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

DaanKuiper

nu wil ik graag n.a.v. de waarneming van Wouter in Wageningen gaan kijken. Hoe kom ik nu achter de juiste lokatie? Er staat geen @ bij de gebruikers gegevens.

Groet.
Daan kuiper
To see or not to see, that's the question!!

Met vriendelijke groet,
Daan.

boogey55

Citeernu wil ik graag n.a.v. de waarneming van Wouter in Wageningen gaan kijken. Hoe kom ik nu achter de juiste lokatie? Er staat geen @ bij de gebruikers gegevens.

Groet.
Daan kuiper
Alle bomen nalopen denk ik.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Vincent

#50
Citeernu wil ik graag n.a.v. de waarneming van Wouter in Wageningen gaan kijken. Hoe kom ik nu achter de juiste lokatie? Er staat geen @ bij de gebruikers gegevens.

Groet.
Daan kuiper
Als je naar het overzicht gaat van de vogelwaarnemingen van vandaag zie je achter de waarnemer wel een @-tje staan.

Jammer dat er geen @-tje op de voorpagina staat achter de zeldzame waarnemingen.
Vincent

thijs

Maar wel handig tegen eventuele stropers, want ik was er nog niet achter. ( Pim F en Daan ook niet)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Vincent

#52
Dat is waar moet het toch maar niet op de voorpagina komen staan, maar als die stropers even gaan zoeken op de site komen ze er vast wel achter.
Vincent

DaanKuiper

Citeer
Citeernu wil ik graag n.a.v. de waarneming van Wouter in Wageningen gaan kijken. Hoe kom ik nu achter de juiste lokatie? Er staat geen @ bij de gebruikers gegevens.

Groet.
Daan kuiper
Alle bomen nalopen denk ik.

Alleen die met nr 15 gelukkig.
Daan.
Citeer
To see or not to see, that's the question!!

Met vriendelijke groet,
Daan.

thijs

Yep, ze komen me de keel uit, stelletje :censored:
Maar je moet het ze in ieder geval niet "in de schoot werpen".

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

DaanKuiper

CiteerAls je naar het overzicht gaat van de vogelwaarnemingen van vandaag zie je achter de waarnemer wel een @-tje staan.

Als ik in de lijst van de waarnemingen van vandaag op de i-knop druk zie ik achter de waarnemer geen @.

Daan
To see or not to see, that's the question!!

Met vriendelijke groet,
Daan.

Vincent

#56
Het staat ook niet onder de "i knop" maar naast die "i knop".

Dus niet op die "i" klikken en dan gaan zoeken om een @ want die staat gewoon in de volgende kolom naast de "i"
Vincent

Marianne

Citeer
CiteerAls je naar het overzicht gaat van de vogelwaarnemingen van vandaag zie je achter de waarnemer wel een @-tje staan.

Als ik in de lijst van de waarnemingen van vandaag op de i-knop druk zie ik achter de waarnemer geen @.

Daan
Maar toch wel achter de invoer? Daar op het @-tekentje klikken en je kan mailen.
groet,
Marianne Cramer

DaanKuiper

Goeie tip Marianne,

De @ wordt pas zichtbaar nadat ik me voor het invoeren van een waarneming heb ingelogd en dan naar de waarnemingen ga. Beetje ingewikkeld. Vraag me af of dat de bedoeling is. Of die ik toch iets verkeerd?

Daan
To see or not to see, that's the question!!

Met vriendelijke groet,
Daan.

Marianne

Nee hoor, je ziet de @ inderdaad pas als je ingelogd bent.
Dat houdt dus in dat iemand die gewoon eens op de site aan het kijken is zonder in te loggen, een "gast" dus, niet "zomaar" naar iedereen kan gaan mailen.
Of een mailtje kan sturen omdat die persoon graag wil weten waar hij de pestvogels kan gaan vangen. Op deze manier beschermen we ze dus een heel klein beetje :D  
groet,
Marianne Cramer