Wie herkent deze keverlarf?

Gestart door Josee, augustus 10, 2009, 22:31:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Op 1 augustus jl voerde ik deze larve in bij Insecten (overig). Reacties leverden Drilus spec. op en men dacht aan de kniptor..

Invoeren hier lukt me niet, maar ik weet ook te weinig om dat goed te doen. Op soortenregister vind ik wel een soortgelijke larve. maar die staat er te boek als Drilus Ol., 1790 en heeft veel zwartere banden http://www.nederlandsesoorten.nl/get?site=nlsr&view=nlsr&page_alias=conceptcard&cid=0AHCSVSGOZBC

Bij de andere twee drilussen staan geen afbeeldingen. Ik ben een beginneling en vind de terminologie nog een knap labyrint! De toevoeging spec. bv. wanneer wordt die gebruikt en wat duidt het dan aan?

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Th.Heijerman

Het is inderdaad een larve van een Drilus en dus niet van een kniptor. Er zijn in Nederland twee soorten van het genus Drilus, maar je kan op basis van een foto de larven niet tot op soort determineren. Het is dus een Drilus-species, ofwel Drilus spec., waarmee je in het midden laat welke soort het betreft...

Theodoor

Josee

Dat is heldere taal Theodoor. Mijn dank is groot!

Vriendelijks, Josée
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Josee

Kom ik oude berichten tegen en kreeg in deze materie jaren geleden al heldere taal  ;D  Heer Th. leest u mee?
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers