Telescoop kopen

Gestart door Lonnie Bregman, augustus 08, 2009, 09:39:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

Lonnie Bregman

Tja, ik ben ook op zoek naar een betaalbare, maar goede telescoop. Ik wil er geen foto's mee gaan maken (maar als het er goed mee kan, is dat niet erg, hoor ;)).
Persoonlijk leek mij deze wel een goede, maar dan moet er wel nog een goede statief bij: http://www.vanguardgb.com/details.php?id=430, is deze de moeite waard om uit te proberen?
Je kunt hem wel gewoon in Nederland kopen voor rond de €450,-

Ik wacht de reacties af!
Groeten, Lonnie Bregman

Tim Asbreuk

Ik heb geen ervaring met deze scoop, maar denk er wel aan dat je er ook nog een statief bij moet kopen.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Jeroen Nagtegaal

Ik heb voor €500.-- 2e hands een Kowa TSN 821m gekocht, zou dus ook even 2e hands overwegen. Wsa overigens bij Foto Rooijmans in Budel.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lonnie Bregman

Citaat van: Tim Asbreuk op augustus 08, 2009, 10:00:27 AM
Ik heb geen ervaring met deze scoop, maar denk er wel aan dat je er ook nog een statief bij moet kopen.

Ja, dat zei ik toch ook al? Die kan je trouwens gewoon in diezelfde winkel kopen voor ongeveer €150,-

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 08, 2009, 11:40:00 AM
Ik heb voor €500.-- 2e hands een Kowa TSN 821m gekocht, zou dus ook even 2e hands overwegen. Was overigens bij Foto Rooijmans in Budel.

Als alle telescopen op die site (http://www.fotorooijmans.nl/) tweedehands zijn, ziet dat er goed uit! Alleen jammer dat er geen prijzen bij staan.
Groeten, Lonnie Bregman

Jeroen Nagtegaal

Je kan foto rooijmans het beste gewoon even mailen, dan krijg je een up to date antwoord
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lonnie Bregman

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 11, 2009, 10:12:46 AM
Je kan foto rooijmans het beste gewoon even mailen, dan krijg je een up to date antwoord

Oké, ik heb hem een mailtje gestuurd. Maar ik word gewoon gek van al die verschillende merken en al die verschillende types. Maar ik heb wel al wat rondgekeken op internet en ook mij leek een Kowa telescoop wel goed. ik heb Foto Rooijmans dan ook gevraagd naar de prijzen van deze en andere telescopen die in mijn budget passen (wat trouwens ongeveer €800,- is).
Groeten, Lonnie Bregman

Lonnie Bregman

#6
Deze mail kreeg ik terug van Foto Rooijmans:

CiteerHallo Lonnie,

Ik heb een aantal nieuwe alternatieven voor je;

* Bynolyt Spacelyt T80ED incl. 20x-60x zoom voor 868,= euro. of inclusief 30x Wide voor 768,= euro
* Meopta H75 APO incl. 20x-60x zoom voor 949,= euro
* Nikon Fieldscope EDIIIA 60mm incl. 20x-60x zoom voor 1018,= euro.

Er zijn ook gebruikte telescopen;

* LEICA APO TELEVID 77 inclusief 32xWW voor maar 999,= euro
* Optolyth S80 incl. 20x-60x zoom voor 599,= euro.

Kom gerust eens langs om telescopen te vergelijken.

Met vriendelijke groeten,
Roland Wolters
Foto Rooijmans Budel

Maar ik ga denk ik gewoon een keer naar de winkel van de Vogelbescherming in Zeist om advies te vragen en ze uit te proberen.
Groeten, Lonnie Bregman

GijsB

ik heb zelf de bynolyt T870ED, en die is zeker aan te raden. Mooi scherp beeld, redelijk helder, zeer weinig tot geen kleurranden.

Ik heb hem met 20-60x en ben er erg tevreden over.
Je kan bij rooijmans ook op laten sturen, je maakt geld over, en dag daarna heb je hem binnen.
Gijs

Thijs Fijen

Vogelbescherming in Zeist is een hele goede plek om je kijker/telescoop uit te proberen. Goede uitleg en denk ook wel dat ze weten waar ze het over hebben. Alleen als je budget niet al te groot is (lees: je iedere euro kan gebruiken) zou ik em ergens anders kopen (verrekijkershop.nl of Foto Rooijmans)
Thijs Fijen

Lonnie Bregman

#9
CiteerJe kan bij rooijmans ook op laten sturen, je maakt geld over, en dag daarna heb je hem binnen.

Alleen dan kun je hem niet uitproberen. Daarom ga ik eerst even kijken in Zeist welke ik wil kopen en dan de laagste prijs zoeken op het internet ofzo.

Citaat van: Thijs Fijen op augustus 13, 2009, 20:54:57 PM
Vogelbescherming in Zeist is een hele goede plek om je kijker/telescoop uit te proberen. Goede uitleg en denk ook wel dat ze weten waar ze het over hebben. Alleen als je budget niet al te groot is (lees: je iedere euro kan gebruiken) zou ik em ergens anders kopen (verrekijkershop.nl of Foto Rooijmans)

Foto Rooijmans is voor mij iets te ver weg en ze hebben er niet zoveel als bij de Vogelbescherming. En bij de Vogelbescherming krijg ik nog 10% korting ook! ;D
Groeten, Lonnie Bregman

Herman van der Klis

Citaat van: lonnie20 op augustus 14, 2009, 08:53:29 AM
Citeer.

Alleen dan kun je hem niet uitproberen. Daarom ga ik eerst even kijken in Zeist welke ik wil kopen en dan de laagste prijs zoeken op het internet ofzo.



Dat kun je beter niet hier van de daken schreeuwen , anders gaan ze er een keer een stokje voor steken.

mvg

Herman van Klis
Herman van der Klis

hiskodevries

Citaat van: Herman van der Klis op augustus 16, 2009, 18:33:50 PM
Citaat van: lonnie20 op augustus 14, 2009, 08:53:29 AM
Citeer.

Alleen dan kun je hem niet uitproberen. Daarom ga ik eerst even kijken in Zeist welke ik wil kopen en dan de laagste prijs zoeken op het internet ofzo.




Dat kun je beter niet hier van de daken schreeuwen , anders gaan ze er een keer een stokje voor steken.

mvg

Herman van Klis
of de prijs aanpassen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Lonnie Bregman

Citaat van: hiskodevries op augustus 18, 2009, 16:42:15 PM
Citaat van: Herman van der Klis op augustus 16, 2009, 18:33:50 PM
Citaat van: lonnie20 op augustus 14, 2009, 08:53:29 AM
Citeer.

Alleen dan kun je hem niet uitproberen. Daarom ga ik eerst even kijken in Zeist welke ik wil kopen en dan de laagste prijs zoeken op het internet ofzo.




Dat kun je beter niet hier van de daken schreeuwen , anders gaan ze er een keer een stokje voor steken.

mvg

Herman van Klis
of de prijs aanpassen

Dan hoop ik dat laatste ;D
Groeten, Lonnie Bregman

Lonnie Bregman

Ik heb vandaag dan toch een telescoop gekocht, de Meopta S1-75 APO, in Zeist.
Yes, yes, yes!
Ik ga hem morgen meteen testen, ik denk bij de Putten.

en bedankt allemaal voor jullie reacties!
Groeten, Lonnie Bregman

Wouter van der Ham

late reactie maarja.
hoe duur was die?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Timo Roeke

Ook ik ben benieuwd naar je prijs maar nog meer naar je ervaringen met deze toeter.