Hoofdmenu

Vogels op vetbol

Gestart door marcel123, februari 27, 2005, 10:46:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

marcel123

In mijn tuin heb ik een vetbol gehangen. Hier komen uiteraard verschillende mezen zoals de koolmees, pimpelmees en staartmees (gezellig met z'n tweeen) op af. Daarnaast wordt ie ook geplunderd door huis- en ringmussen. Nu is er ook een roodborstje dat ook wel trek heeft in vetbol. Dit roodborstje gaat voor zover ik weet nooit op de vetbol zitten maar hangt er als een kolibrie 3 seconden voor en gaat dan weer op de grond zitten. Hangen roodborstjes nooit aan een vetbol? Dat lijkt me veel minder energie te kosten dan er steeds voorvliegen. Of heb ik gewoon een eigenwijze roodborst in de tuin?  

boogey55

Roodborstjes hebben niet de mogelijkheid om aan een vetbol te hangen. Hun poten zijn er niet op gebouwd.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Pim

Vanmorgen weer enkele groenlingen in de tuin, prachtig in de sneeuw. Ze komen met de koudere dagen dagelijks langs.

Mijn roodborstje blijft voornamelijk op de grond.

vriendelijke groet,

Pim J.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

jeep

Ik heb ooit wel eens een beetje pindakaas op de rand van de voedertafel gesmeerd. Daar kwam toen wel een roodborst op af.

Vincent

Ook ik heb vaak een Roodborst in de tuin die steeds richting de vetbol springt om voer te pakken. Maar één keer heb ik gezien dat hij er echt aanhing.
Vincent

Thijs Fijen

Merel doet dit ook. Bij mij ging hij er een keer aan hangen en viel de vetbol eraf. Dag later had de ekster de hele bol meegenomen. Roodborstjes en heggemus houden van beschut. Die gaan niet graag hoog zitten. Toevallig had ik pas wel heggemus in mijn voederhuisje.
Thijs Fijen

boogey55

CiteerRoodborstjes en heggemus houden van beschut. Die gaan niet graag hoog zitten.
Hier in Wageningen komt er een roodborstje op 4 hoog op de voederplank eten, soms zodra er zaadjes zijn gestrooid. Betekent, dat hij zo hoog komt voordat er te eten is.
Groet, Pim Frijling
Wolvega