Hoofdmenu

zomertortel

Gestart door Gery, juli 28, 2009, 11:11:36 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gery



Volgens mij zijn dit zomertortels of zit ik nu helemaal verkeerd?

Jan Harteman

Ik denk niet dat dit duiven/tortels zijn...
zeker niet als ik de meest rechter vogel bekijk.

frankneijts



"Volgens mij zijn dit zomertortels of zit ik nu helemaal verkeerd?"
Ben bang van wel: Zomertortels in geen geval denk ik (helemaal geen duiven), eerder Grote Lijsters. Maar veel kenmerken vallen weg door de matige kwaliteit van de foto.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Inge van der Wulp

Zomertortels zijn het inderdaad niet. Ik zou gokken op Kramsvogels.
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Gery

Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met fatsoenlijk foto's te trekken.
Toch bedankt.

Arnold Meijer

ik ga ook voor kramsvogels
Zie http://www.bluerobin.nl
- drukwerk
- vogelshirts
- autostickers

JohanvantBosch

Citaat van: Gery op juli 28, 2009, 19:34:12 PM
Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met fatsoenlijk foto's te trekken.
Toch bedankt.

ietsjes beter dan deze is wel wenselijk...  ;D

Ik vind het al knap dat jullie hier lijsters in weten te zien, voor mij kunnen het bij wijze van spreken ook nog huismussen zijn.

Vincent Hart

Ik weet niet waar Gery woont, maar een groepje kramsen op 28 juli kan niet op heel veel plekken in NL natuurlijk ... Ga voorzichtig mee met grote lijster.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Thijs Fijen

Citaat van: JohanvantBosch op juli 30, 2009, 20:53:24 PM
Citaat van: Gery op juli 28, 2009, 19:34:12 PM
Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met fatsoenlijk foto's te trekken.
Toch bedankt.

ietsjes beter dan deze is wel wenselijk...  ;D

Ik vind het al knap dat jullie hier lijsters in weten te zien, voor mij kunnen het bij wijze van spreken ook nog huismussen zijn.

Niet lachen ;), was mijn eerste gedachte.. Toen beeldde ik me de grootte in van die zogenaamde Huismussen...
Thijs Fijen

lesley van loo

ik dacht kneutjes, vooral door de kleuren (voor zover daar wat van te zien is) en de korte snavel van de voorste.
Lesley van Loo

http://www.ltdphoto.com/

frankneijts

Citaat van: lesley van loo op juli 30, 2009, 23:37:40 PM
ik dacht kneutjes, vooral door de kleuren (voor zover daar wat van te zien is) en de korte snavel van de voorste.

Kijk even naar de post van Thijs Lesley, over de grootte van Huismussen (die even groot zijn als Kneuen) in relatie tot de foto....... Dit zijn duidelijk veel grotere vogels (lijster-formaat minimaal).
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

snwja3

Ik was ook eerst over voor Kramsvogel.
Maar als ik de grootte van de vogels vergelijk met de dikte van de draad/draden en de kort vinkachtige snavels zie bij de twee rechter vogels (volgens mij hoort dat rare lusje er niet bij) gaan ik toch mee in de optie van Lesley!
Wietze Janse

Gery

Ik voel mij vereerd hoor dat zoveel mensen naar een slechte foto willen kijken  ;D
Maar de volgende moet toch van betere kwaliteit zijn.
Toevallig kwam ik gisteren op de zelfde plaats voorbij gefietst, Er zaten terug vogels op diezelfde draad.
Maar eer ik de verrekijker uit de fietstas had en ze in het vizier had, zijn ze gaan vliegen. 2de les geleerd: hou je verrekijker bij de hand.  :(
Toch bedankt allemaal voor de reacties.

Gert Veurink

zijn dit die draden bij het YMCA-gebouw Lauwersmeer zuidzijde? Daar zitten wel vaak zomertortels op...
groet!
Gert Veurink



lesley van loo

CiteerKijk even naar de post van Thijs Lesley, over de grootte van Huismussen (die even groot zijn als Kneuen) in relatie tot de foto....... Dit zijn duidelijk veel grotere vogels
ben ik benieuwd waar jij dat aan kan zien Frank, omdat Thijs dat zegt?
Lesley van Loo

http://www.ltdphoto.com/

frankneijts

Eerlijk gezegd m'n gevoel maar, ook eerlijk gezegd, die 3e vogel heb ik pas veel later 'ontdekt' (had niet in de gaten dat je even moest schuiven om de hele foto te zien.... niet verder vertellen :-[). Dat lijkt me geen Grote Lijster natuurlijk: de bek lijkt (..) wat te dik en dan die rare bruine plek. Maar voor Kneuen en Ringmussen is die snavel weer niet dik genoeg en 't is maar de vraag of je wel de hele snavel denkt te zien. Mijn gevoel zegt nog steeds dat die vogels te groot zijn voor formaat mus en de waarnemer/fotograaf zal toch niet voor niks aan tortels gedacht hebben?
En ik luister weinig naar andere vogelaars Lesley en naar Thijs al helemáál niet...... B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'