Hoofdmenu

broeikasspin

Gestart door krienie, juli 21, 2009, 15:33:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

krienie

Deze foto is niet door mijzelf gemaakt, ik heb hem van een spinnen-determinatiesite gehaald ter illustratie.
Ik lees hier en daar dat de broeikasspin nogal zeldzaam is. Ik vind dit vreemd want bij mij in de tuin kan ik er zo 2 aanwijzen :huh:
In hoeverre is hij dus werkelijk zeldzaam en heeft het te maken met leefgebied? (misschien komt hij in mijn regio wel veel voor omdat ik in het westland (bij de kassen) woon en bij de kust ofzo)

Mijn tweede vraag. bij ons in de tuin hebben de broeikasspinnen ook van zulke ballen gemaakt.
Wat zijn dit? zijn het eierzakken?

spinnenvrouw

De broeikasspin is niet zeldzaam, met die aanduiding zal ooit een foutje zijn gemaakt, dat kan hersteld worden. Aan de andere kant komt ze niet overal voor, maar wel massaal in kassen, en rond huizen. De binnenkant van het deksel van de vuilcontainer is ook een geliefde plek.

De papierachtige ballen zijn eipakketten. Het kan leuk zijn om in de gaten te houden wat er gebeurt als de jonkies uitkomen.
Jacomijn Prinsen

krienie

bij deze de uitgekomen eitjes ;)

spinnenvrouw

Leuk!
Is moederspin nog in de buurt, en kun je zien of ze nog iets voor het kroost betekent?
Jacomijn Prinsen

krienie

moeder is nog een aantal dagen in de buurt gebleven (er hingen nog 2 eierzakken in hetzelfde 'nest')
inmiddels zijn deze babies allemaal hun eigen weg gegaan, 1 eierzak is ook uitgekomen en moeder is nog wel in de buurt maar houdt zich ineens heel goed schuil onder de vensterbank.