Hoofdmenu

2 LHB's

Gestart door mabeline, juli 19, 2009, 18:27:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

mabeline

mar welke dit zijn, geen idee.
Gevonden in de Pannehoef, nabij zundert en rijsbergen

1.

2.
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Arp

#1
Hallo "mabeline",

De onderste is een 10-stipje die nog een hoop uitkleuren voor de boeg heeft - duurt bij deze soort soms ook _e_r_r_u_g_ lang.

De eerste moet ook nog uitkleuren (ze zijn dus beide 'kakelvers' - niet al te lang geleden uit hun pop gekropen) en ik vind het lastig om er een zekere naam op te plakken van deze ene foto. De glans verbergt de vorm van de onuitgekleurde vlekken en de onscherpte verbergt de uitranding van de dekschilden, maar ik denk toch wel heel erg zwaar aan een 4-vlek, maar de lichte hoeken op het halsschildje irriteren ietwat.

Kijk ter vergelijking niet naar de fotopagina van waarneming.nl, want daar staat (helaas, helaas) weer eens bijna geen enkele daadwerkelijke viervlekLHB tussen, maar vergelijk bijvoorbeeld op stippen.nl of op kerbtier.de.

P.S. Blijf het doodtriest vinden dat de fotoverzameling van waarneming.nl gewoon domweg niet als referentie gelinkt/aanbevolen kan worden  :angry:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

Nou okay, maak van die eerste toch maar gewoon Brumus/Exochomus quadripustulatus.

Ik moest even checken, maar die onuitgekleurde puntjes op het halsschild horen er ook gewoon bij, dat had ik niet meer in m'n kop zitten  :rolleye:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

mabeline

Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana