Hoofdmenu

grote kever

Gestart door MarjoSmeets, juli 18, 2009, 09:08:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

MarjoSmeets

Wow, ik dacht dat er al een wereld voor me was opengegaan toen ik met insectenfotografie begon, maar nu ik een voorzetlens heb..... wow!  Ik denk dat ik maar ga sparen voor een spiegelreflexcamera met een echte macrolens!  ;D Ik ben gisteren aan het oefenen geslagen door deze dode kever als onderwerp te nemen (loopt tenminste niet weg  ;D) Prachtig die gouden haartjes langs het halsschild, of dat gouden borsteltje aan de voorpoten! Maar nu ben ik natuurlijk helemaal nieuwsgierig geworden naar wat dit voor soort is. Is dat te doen met deze foto's? Ik heb ook nog andere foto's van andere details, al dan niet goed gelukt  ;) De kever is ca 20mm groot.
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen GrĂ¼ssen, oftewel, groetjes van Marjo

beetlestitch

klein vliegend hert of dorcus par. vrouwtje. groeten toon.
Toon Keukelaar

MarjoSmeets

Bedankt Toon! Hij was wel een beetje uit de buurt van zijn normale omgeving, het loofbos, maar we hebben zelf wel enkele bomen in de tuin/wei. Ik zal hem op observado invoeren!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen GrĂ¼ssen, oftewel, groetjes van Marjo