Hoofdmenu

Helina 4

Gestart door thijsdegraaf, juli 09, 2009, 21:48:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijsdegraaf

Bij deze zie ik geen spots

Groeten, Thijs

thijsdegraaf

Laatste

javanerkelens

Wil je even kijken of het mogelijk is om te kijken of de ogen behaard zijn of niet....

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

thijsdegraaf

Ik zie niets. De haartjes moeten wel heel klein zijn als ze er zitten.


javanerkelens

Goed........ik gok op een Helina quadrum.
Als je dan de middelste foto op Diptera.info plaatst (met eventueel de onderste) en vraagt of het mogelijk is om er nog een soortnaam aan te geven.
Soms helpt het om toch even aan te geven of het misschien de H.quadrum kon zijn, want ze zijn nog wel eens gevoelig voor een soortnaam (goed of niet) ....dan krijg je misschien sneller een reactie.
Want meestal blijft het bij Helina species (niet onbegrijpelijk, want het is zeer moeilijk te doen)

Effe gokken dan Thijs...succes!
Groet,
Joke (van Erkelens)

thijsdegraaf

In ieder geval in twee dagen 4 Helina's gezien, die ook nog verschillend zijn.
Ik denk alleen, dat ik nog even wacht, volgende week ben ik weg. Heb je even rust  ;D

Thijs

javanerkelens

#6
Oja...Engeland!
I hope you have a nice time , with lots of fun !

Sleep well!

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

javanerkelens

Ik denk dat Helina calceata ook tot een goede optie zou kunnen behoren !!

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

thijsdegraaf

Je geeft ook niet op!!
Als je naar alle Helina soorten op waarneming kijkt, waar nog geen waarneming of foto bij staat, word je een beetje moedeloos.

Thijs

javanerkelens

CiteerJe geeft ook niet op!!
Binnen de Muscidae ben ik mij aan het concentreren op twee geslachten....Hydrotaea en Helina, vandaar de interesse!
Vooral de Helina is al tijden een beetje ondergesneeuwd in aandacht, maar hij lijkt een beetje op de Coenosia.....ze lijken veel op elkaar en de verschillen zijn vaak erg klein.
Volgende week ga ik ook op jacht en hoop toch ook eens wat andere soorten tegen te komen!!!

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

thijsdegraaf

Ik heb het nu druk met inpakken en zo. Maar ik zag tussen de varens de helina met de spots op de rug. Ik kreeg hem niet op de foto helaas. 
Ik heb het idee, dat er nu meer komen.
Veel succes.

Thijs