Hoofdmenu

zoek gebieden

Gestart door hiskodevries, februari 21, 2005, 15:47:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Deze functie ( oproepbaar via invoeren waarneming) is uitgebreid met het  zoeken op coordinaten.
Als  je coordinaten invoert zoekt deze functie alle gebieden +5 en -5 van de opgegeven coordinaten
dus als je opgeeft 135, 400 wordt alles getoon tussen 130,395 en 140,405
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Freek Verkerk

Hisko,
Ik heb even gekeken naar die nieuwe functie.

Het zou mooi zijn als je ook nog de resultaten in een bepaalde logische volgorde presenteert.

Ik had even getest met  x= 123 en Y = 481 en kreeg ongesorteerd 41 resultaten.

Ik denk sorteren op x en Y coordinaat. Order by x-coordinaat, Y-coordinaat.
Probeer het maar eens voor je woonplaats.

Ook weten mensen natuurlijk niet (Meestal)  wat de coordinaten zijn van het gebied waar ze waarnemen.  Je kunt hiervoor verwijzen naar de site van het natuurloket.


De kaart van het Natuurloket

Ook al is dat misschien de concurrentie. :duim:  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

hiskodevries

daar verwijzen we hele dag naar zelfs vanuit waarneming.nl, hoewel dat laatste weer om zeep is geholpen door natuurloket.nl
de lijst is nu alfabetisch. lijkt mij makkelijk als je wilt zoeken naar een bepaalde gebied wat in een range van nummers moet liggen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jeep

En toch moet ik weer een bugje vinden.
Ik had eerst uiteraard, voor de test, op coordinaten gezocht en vervolgens weer op naam.
Maar had zonder het zelf door te hebben een spatie achtergelaten bij de y-coordinaat en dat vindt het systeem helemaal niks.
En ik vind 10 resultaten per scherm op het eerste gezicht wat weinig, maar misschien valt dat in de praktijk van het invoeren van waarnemingen wel op z'n plaats.

Verder zou ik dezelfde zoekfunctie graag zien als je vanuit het hoofdscherm de gebieden opvraagt (onder kopje  informatie.
Daar krijg je namelijk 20 gebieden per scherm.  Is op een totaal van naar schatting 8 a 10000 gebieden nog niet veel. (moet je betere zoekcriteria aangeven, zeg je dan)