waterrietzanger?

Gestart door thea parweca, juli 03, 2009, 21:15:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

thea parweca

Hoi,
Dit vogeltje fotografeerde ik vanochtend en ik denk dat het een waterrietzanger is, maar ik weet het niet zeker.
Groetjes Thea

Maarten Sluijter

.

BWoets

Zoek het eens bij de vinken en gorzen!? Een echte snavel van een zaadeter en (helaas) niet van een Waterrietzanger.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

thea parweca

Oke, thanx, mijn twijfel was dus terecht. Jammer dat het geen waterrietzanger is, maar hij is er niet minder mooi om.
Groetjes Thea

BramtK

Waarom jammer dat het geen Waterrietzanger is!? Als je (kennelijk) geen flauw idee hebt hoe een Geelgors te onderscheiden van een Waterrietzanger, hoe kan je het dan jammer vinden dat...!? Een Geelgors is nota bene nog kleuriger dan een Waterrietzanger, of had je stiekem door dat een Waterrietzanger zeldzamer is?

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

thea parweca

Hallo bram,
'Jammer' omdat ik het mis had, ik zou graag de vogels in een keer herkennen en inderdaad had ik het leuk gevonden een zeer zeldzaam exemplaar te fotograferen. Ook jammer dat je kennelijk over mijn tweede reactie heen hebt gelezen want daar stelde ik al dat ik het vogeltje er niet minder mooi om vind.
Maar even een praktisch vraagje: ik dacht dat dit een forum is om vragen te stellen als je een soort niet herkent of het niet zeker weet?
Groetjes Thea

Jan vH

Klopt, maar veel forumleden hebben liever dat de vragenstellers eerst goed zoeken in de vogelgids voordat ze het antwoord vragen. De Geelgors lijkt ook niet heel erg op de Waterrietzanger, kijk bijvoorbeeld maar naar de snavel. Als je geen vogelgids hebt zou je bijvoorbeeld ook op Vogelvisie.nl of Soortenbank.nl kunnen zoeken, daar staan ook alle Nederlandse vogels, met beschrijving. Als je de soort nog niet kunt vinden is er altijd nog het forum, waar je dan ook echt geholpen wordt. In ieder geval welkom op dit forum.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

BramtK

Citaat van: thea parweca op juli 04, 2009, 22:08:36 PM
Hallo bram,
'Jammer' omdat ik het mis had, ik zou graag de vogels in een keer herkennen en inderdaad had ik het leuk gevonden een zeer zeldzaam exemplaar te fotograferen. Ook jammer dat je kennelijk over mijn tweede reactie heen hebt gelezen want daar stelde ik al dat ik het vogeltje er niet minder mooi om vind.
Maar even een praktisch vraagje: ik dacht dat dit een forum is om vragen te stellen als je een soort niet herkent of het niet zeker weet?
Groetjes Thea

Dat is het zeker, Thea. Vandaar ook dat ik mijn vraag stel aan jou waarom je het jammer vond dat het geen Waterrietzanger was. Ik had overigens weldegelijk gelezen dat je de Geelgors ook mooi vond, maar uit mijn bericht kan je dan ook niet afleiden dat ik iets anders dacht. Of wel soms!?

Mijn vraag komt voort uit het feit dat ik mij erover verbaas dat sommige mensen al in de eerste jaren van hun hobby slechts geinteresseerd lijken in zeldzaamheden. Dat zijn naar mijn mening de 'postzegelverzamelaars' onder de vogelaars, maar ik begrijp je bericht nu beter.

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

sjonnoh

dat is waarschijnlijk net zoiets als dat mensen liever een vorkstaartplevier willen fotograferen terwijl ik toch liever de bontbekplevier zie, ziet er beter uit en klinkt beter, net zoals ik liever een merel heb dan een kramsvogel  ;D
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

JohanvantBosch

Citaat van: thea parweca op juli 04, 2009, 22:08:36 PM
Hallo bram,
'Jammer' omdat ik het mis had, ik zou graag de vogels in een keer herkennen en inderdaad had ik het leuk gevonden een zeer zeldzaam exemplaar te fotograferen. Ook jammer dat je kennelijk over mijn tweede reactie heen hebt gelezen want daar stelde ik al dat ik het vogeltje er niet minder mooi om vind.
Maar even een praktisch vraagje: ik dacht dat dit een forum is om vragen te stellen als je een soort niet herkent of het niet zeker weet?
Groetjes Thea
Klopt hoor... gewoon blijven vragen, maar zeker ook zelf proberen. Op het forum zullen mensen ook af en toe niet meteen de juiste soort roepen, maar hints geven om je in de juiste richting te sturen.