Hoofdmenu

oude gegevens aan PGO geleverd en Telmee.

Gestart door marcel123, juli 02, 2009, 14:55:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

marcel123

In het verleden (1990-1997) heb ik gegevens geleverd aan de PGO's . Dat is voor het Telmee-tijdperk. Zijn er ook plannen om deze oude gegevens beschikbaar te stellen aan de waarnemer via Telmee?

cvsw123

Ja, voor zover ze al zijn toegevoegd. Ik zag dat er van jou 94 dagvlinderwaarnemingen instaan, terug tot 1994.
Als alles gaat zoals we allemaal hopen komt er:
- een natuurID, die zowel voor wrn.nl als telmee is
- zitten je wrn (voor zover je dat goed vindt) in de NDFF
- en vanuit de portals kun je je eigen waarnemingen altijd raadplegen, hoe ze er ook in gekomen zijn.
Met een beetje geluk kun je dus binnenkort in wrn.nl ook je oude waarnemingen die in de NDFF staan zien, via welke manier ze er ook gekomen zijn. In telmee kun je dat dus ook. Deze dagvlinderwaarnemingen staan er iig al in.
Chris van Swaay
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)
Butterfly Conservation Europe (www.bc-europe.eu)

Erik van Dijk

Citaat van: cvsw123 op juli 02, 2009, 15:55:58 PM
Ja, voor zover ze al zijn toegevoegd. Ik zag dat er van jou 94 dagvlinderwaarnemingen instaan, terug tot 1994.
Als alles gaat zoals we allemaal hopen komt er:
- een natuurID, die zowel voor wrn.nl als telmee is
- zitten je wrn (voor zover je dat goed vindt) in de NDFF
- en vanuit de portals kun je je eigen waarnemingen altijd raadplegen, hoe ze er ook in gekomen zijn.
Met een beetje geluk kun je dus binnenkort in wrn.nl ook je oude waarnemingen die in de NDFF staan zien, via welke manier ze er ook gekomen zijn. In telmee kun je dat dus ook. Deze dagvlinderwaarnemingen staan er iig al in.

Dit klinkt geweldig!
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk