Hoofdmenu

Wensen voor Telmee.nl

Gestart door Titia Wolterbeek, juni 26, 2009, 15:20:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Serviceteam NDFF

Dag Astrid,

Je kunt rendieren wel invoeren wanneer je geen soortgroep kiest. Deze moet natuurlijk wel aan de soortgroep zoogdieren gekoppeld worden. Dat zal ik doorgeven.
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

Zwart blauwtje, Aricia (voorheen Eumedonia) eumedon kan ik niet invoeren. Kan de soort toegevoegd worden?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

diertjesvriend

hallo,

ik wou weten of het mogelijk is je waarneming.nl acount te koppelen aan je telmee.nl acount,
zodat gebruikers op beide sites als dezelfde herkend worden, en daarmee ook voorkomen wordt dat waarnemingen mogelijk dubbel worden ingevoerd.
ik gebruikte altijd waarneming.nl maar meld nu waarnemingen ook op telmee.nl omdat de data dan sneller wordt opgenomen in het algemene bestand voor o.a. zoogdieratlas.
ikzelf voer waarnemingen niet dubbel in, maar het zou kunnen dat er mensen zijn die dat wel doen?
ben al een tijd aan het zoeken geweest of ik mijn waarnemerscode van telmee.nl kan koppelen aan mijn waarneming.nl profiel maar ik zie de optie niet.
misschien bestaat het al, zou iemand me dan kunnen vertellen waar ik het kan invoeren?

vr. gr. Lotte

marijn

Hoi Lotte,


Dit is momenteel niet mogelijk.


Groet,
Marijn
Marijn Prins

paul kreijger

Heb 2 punten ontdekt die niet goed gaan. Ben nu de vlinders, die ik waargenomen heb in onze gemeente, per jaartal in mapjes aan het plaatsen. Nu merk ik dat als ik de soortenlijst van map 2010 op vraag, de dagpauwoog en het groot dikkopje dubbel in deze soortenlijst voorkomen. Ik kan niet ontdekken hoe dit kan.

Graag zou ik ook de soortenlijst willen zien van de hoofdmap "gemeente", dit zijn dus de soorten van alle jaartallen bij elkaar, maar hier laat hij niets zien, hebben jullie hier een verklaring of oplossing voor.

Vriendelijke groet, Paul Kreijger.

marijn

Beste Paul,


Punt 1: dit is een bekende bug, komt doordat de wetenschappelijke naam van dagpauwoog en groot dikkopje op een gegeven moment gewijzigd is. Wordt binnenkort gefixt.


Punt 2: waarschijnlijk gebruik je een gemeente-invoerportaal? Daar is die functionaliteit inderdaad niet beschikbaar, omdat dat bij sommige gemeentes een te zware query bleek op te leveren. Momenteel is hier helaas geen oplossing voor, vereist de nodige technische aanpassingen.


Vriendelijke groeten,
Marijn
Marijn Prins

Wouter van der Ham

Citaat van: marijn op november 14, 2010, 21:23:35 PM
Hoi Lotte,


Dit is momenteel niet mogelijk.


Groet,
Marijn

Gaat dat nog gebeuren? Dan wordt waarneming.nl nog een grotere database :)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

marijn

Beste Wouter e.a.,


Telmee en Waarneming.nl voeren momenteel gesprekken over samenwerking. Nadere informatie volgt hopelijk z.s.m.!


Groet,
Marijn
Marijn Prins

Wouter van der Ham

Citaat van: marijn op mei 25, 2011, 10:37:32 AM
Beste Wouter e.a.,


Telmee en Waarneming.nl voeren momenteel gesprekken over samenwerking. Nadere informatie volgt hopelijk z.s.m.!


Groet,
Marijn

okee, bedankt!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Eduardos

Enorme verbetering dat nu bij paddenstoelen de NMV-biotoopcodes kunnen worden ingevuld!
Alleen is het nogal omslachtig :( : uitvalscherm activeren, subcodes uitklappen, keuze maken, naar beneden scrollen, OK.
Het zou al schelen als er ook een OK button bovenaan stond en het schermpje wat groter wordt gemaakt. Of misschien de mogelijkheid direct de code in te vullen. Verder is het vreemd dat bij iedere waarneming op dezelfde plek weer het biotoop moet worden gekozen. Dat geldt ook overigens voor het steeds opnieuw moeten invullen van de vindplaats, iedere keer als de x-y-coordinaten worden gewijzigd. Je hoeft toch ook niet iedere keer de datum opnieuw in te vullen?
Maar verder werkt met een beetje geduld, en dat is al mooi! Eduard

JeroenK

Ik zie dat er een android app komt voor o.a. waarneming.nl. Komt dit er ook voor Telmee.nl? Dit wordt de toekomst, mis de boot niet :)

Wouter van der Ham

Citaat van: JeroenK op juli 12, 2011, 20:01:29 PM
Ik zie dat er een android app komt voor o.a. waarneming.nl. Komt dit er ook voor Telmee.nl? Dit wordt de toekomst, mis de boot niet :)
Die android app voor waarneming.nl is er al hoor ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Boloria

Ik ben ook wel erg benieuwd of er een android-app voor telmee in de maak ik. Als er iets getest moet worden houd ik me aanbevolen!
Groet, Mark

Gerard Troost

Citaat van: Boloria op juli 28, 2011, 16:08:15 PM
Ik ben ook wel erg benieuwd of er een android-app voor telmee in de maak ik. Als er iets getest moet worden houd ik me aanbevolen!
Groet, Mark
Het is vanaf het begin onze bedoeling geweest om ObsMapp voor Android naast waarneming.nl ook te gaan laten "praten" met allerlei andere portals (zoals Telmee, maar bijv ook de meetnetinvoer van SOVON -> BMP enz) Wordt hard aan gewerkt. Alex heeft bergen werk gezet om de basis functionaliteit werkend te krijgen, dat werkt nu allemaal perfect. Communicatie met bijv Telmee is een van de vervolg stappen.

Naast de specefieke Android App word er separaat ook een HTML5 versie van ObsMapp geschreven door Allart. (Obs-M5) ook deze gaat binnenkort naast waarneming.nl kunnen praten met Telmee.

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Niels Schrieken

In juli 2009 heeft D. Lutterop de wens gedaan om invoer functionaliteit te krijgen voor grote hoeveelheid data. Toen werd door Wim Arp aangegeven dat dit "deze zomer" ingebouwd zou worden. Ondertussen hebben we twee zomers gehad. Enig idee op welke termijn over deze functionaliteit wordt besloten om het wel of niet in telmee in te bouwen? En vervolgens hoeveel tijd kost het dan om het dat werkelijk in te bouwen en gebruiksklaar te hebben voor ons waarnemers?

D. Hoogeboom

Om gericht bepaalde soortgroepen te inventariseren in witte kilometerhokken, bijvoorbeeld vleermuizen, is het prettig als in telmee op de betreffende soortgroep kan worden geselecteerd, in plaats van alleen op soort.
Ik hoor graag of dit kan en of het uitgewerkt gaat worden.

xerocomis

Hoi,

Is het mogelijk om in de soortenlijst te vermelden of het om een rups, larve en dergelijke gaat?

Groet,
Bas
Met vriendelijke groet,
Bas de Graaff

Serviceteam NDFF

Beste Bas,
Nadat je op Telmee een soort hebt gekozen verschijnen er een aantal extra velden die je kunt invullen. In het veld 'stadium' kun je aangeven of het bv. om een rups gaat.
Hopelijk heb ik je vraag hiermee beantwoord.

Vriendelijke groet,
Nicoliene
Helpdesk Het Natuurloket en Telmee
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF

dbiologie

Beste telmee,

ik ben een paar jaar terug van waarneming.nl overgestapt naar telmee.nl, dit had zo zijn redenen.
Maar wat mij erg verbaast is dat ik na toch bijna 3 jaar wachten nog steeds geen app voor de iphone kan vinden die met telmee.nl werkt.... dit vind ik heel spijtig.
en is ook zeker een rede waarom ik minder soorten aangeef. Dit terwijl waarneming.nl/observado.org al behoorlijk ver zijn in het registreren van soorten via de smartphone.

kun je mij vertellen of dit er binnenkort inzit? want als ik me goed kan herinneren heb ik een jaar of 2 geleden al eens een bericht gelezen over de plannen voor een App waarmee de gegevens ingevoerd konde worden....

Als dit niet het geval is, is er dan een mogelijkheid om al mijn gegevens van telmee over te zetten op observado.org? dan ga ik via die weg verder zodat ik wil snel en makkelijker soorten kan registeren.

met vriendelijke groeten,
Dieuwertje Smolenaars

Serviceteam NDFF

Beste Dieuwertje,

Er is inderdaad nog geen Telmee-app voor iPhone en op dit moment weten we ook niet precies wanneer deze er zal zijn. Je kunt wel proberen om Webobs te gebruiken via je browser. Kijk voor meer informatie op http://webobs.org/
Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Nicoliene
Helpdesk Het Natuurloket en Telmee
Met vriendelijke groet,

Serviceteam NDFF