zijn alle vogels in avifauna gekortwiekt?

Gestart door Wouter van der Ham, juni 25, 2009, 13:11:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wouter van der Ham

er zijn heel veel vogels bij de plas in avifauna.
zoals krooneend,pijlstaart,(roodhalsganzen?)
zijn die dan ook gekortwiekt en mag je die dan wel of niet invoeren op waarneming.nl?
alvast bedankt.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Lonnie Bregman

#1


Ik zou ze niet invoeren, maar als je ze invoert moet je het vakje bij 'escape' aanvinken bij het invoeren.
Of ze gekortwiekt zijn weet ik ziet, maar als het in de open lucht is en ze eigenlijk zo weg zouden kunnen vliegen denk ik het wel.
Groeten, Lonnie Bregman

Guus Peterse

Ik zou ze ook niet als escape invoeren, want als ze in Avifauna zitten, zijn ze niet ontsnapt. Als je vogels in Avifauna invoert, kun je wel elk vogeltje in een kooitje waar dan ook invoeren en dat lijkt me niet de bedoeling van Waarneming.nl.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Wouter van der Ham

maar er is een grote plas waar gewoon elke vogel naar toe kan vliegen dus zonder net.
en er zitten ook normale eenden zoals
pijlstaart,krooneend,smienten,eidereenden
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Marcel van kammen

Beste Wouter,

dat zijn in principe inderdaad redelijk gewone eenden.
Echter als ze er nu allemaal zitten,in Avifauna, dan zijn het zeker geen wilde.
De 1e Eidereend zover het binnenland in moet in Nederland nog gevonden worden volgens mij.
Heel veel van dat soort parken hebben nederlandse soorten ronddobberen, om de mensen ook wat te leren over de vogels die in Nederland voor komen.

Jaap Denee

Citaat van: Marcel van kammen op juni 25, 2009, 14:46:00 PM
De 1e Eidereend zover het binnenland in moet in Nederland nog gevonden worden volgens mij.

Welnee. Neem een willekeurige provincie en je zult zien dat het anders zit: http://waarneming.nl/soort/view/11?from=2007-06-25&to=2009-06-25&species=11&prov=7&akt=0&from=2007-06-25&to=2009-06-25&prov=11

Verder hebben jij en Guus natuurlijk helemaal gelijk.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

hdijk

Hendrik Jan van Dijk

JohanvantBosch

Citaat van: Marcel van kammen op juni 25, 2009, 14:46:00 PM
Beste Wouter,

dat zijn in principe inderdaad redelijk gewone eenden.
Echter als ze er nu allemaal zitten,in Avifauna, dan zijn het zeker geen wilde.
De 1e Eidereend zover het binnenland in moet in Nederland nog gevonden worden volgens mij.
Heel veel van dat soort parken hebben nederlandse soorten ronddobberen, om de mensen ook wat te leren over de vogels die in Nederland voor komen.
Als je toch in Alphen bent.... ga in de winter eens een paar keer bij de Zegerplas kijken. Dan heb je op de meeste soorten ook kans (iets als roodhalsgans natuurlijk niet), maar dan echt in het wild.

August

Citaat van: JohanvantBosch op juni 25, 2009, 17:26:27 PM
Citaat van: Marcel van kammen op juni 25, 2009, 14:46:00 PM
Beste Wouter,

dat zijn in principe inderdaad redelijk gewone eenden.
Echter als ze er nu allemaal zitten,in Avifauna, dan zijn het zeker geen wilde.
De 1e Eidereend zover het binnenland in moet in Nederland nog gevonden worden volgens mij.
Heel veel van dat soort parken hebben nederlandse soorten ronddobberen, om de mensen ook wat te leren over de vogels die in Nederland voor komen.
Als je toch in Alphen bent.... ga in de winter eens een paar keer bij de Zegerplas kijken. Dan heb je op de meeste soorten ook kans (iets als roodhalsgans natuurlijk niet), maar dan echt in het wild.
Of het Zaans Rietveld en vrij dichtbij is ook de Wilck voor lokatie
http://waarneming.nl/area_lijst.php?type=0&partial_name=zaans+rie&prov=0
http://waarneming.nl/area_lijst.php?type=0&partial_name=wilc&prov=0

August van Rijn