Gaffellibel en Kleine Tang in Limburg

Gestart door Jeroen Nagtegaal, juni 23, 2009, 18:02:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

#180
Tss, zo is het toch niet leuk meer....
Morgen ben ik daar toch in de buurt, dan maar daar ook langs de maas lopen...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Goyatlah

@Weia - ik zie toch liever een Bronlibel  >:D
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Platbuik

Vandaag wordt geen mooie dag voor libellen, maar we gaan toch lekker in hun territorium langs de Swalm wandelen  :)
Dit alles onder het tegeltjes-motto:

Thuis aan de keukentafel zitten ze niet.
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Platbuik

En nog een mooi resultaat ook, een vrouwtje Gaffellibel, die hadden we nog nooit een gezien. Als ik mijn telefoon niet thuis had laten liggen, dan was ik niet twee keer over deze vlakte gelopen om Sonja te zoeken  :police: En de tweede keer plofte ze met een vliegje in de bek op een stammetje. Gaaf hoor!
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

frankneijts

Citaat van: Platbuik op augustus 28, 2010, 23:19:55 PM
En nog een mooi resultaat ook, een vrouwtje Gaffellibel, die hadden we nog nooit een gezien. Als ik mijn telefoon niet thuis had laten liggen, dan was ik niet twee keer over deze vlakte gelopen om Sonja te zoeken  :police: En de tweede keer plofte ze met een vliegje in de bek op een stammetje. Gaaf hoor!

Gave waarneming + foto's Lex!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

nick w

#185
mooi!  :duim:

Nick W

Platbuik

#186
Citaat van: Weia op augustus 06, 2009, 18:03:46 PM
..........Wat er in het bosje te zien is, ik zou het niet weten.

In dit nieuwsitem http://www.natuurmonumenten.nl/content/zwerfvuilbomen-verdwijnen-voor-hoogwaterveiligheid wordt de sluier eindelijk gelicht:
Bij hoge waterstanden gaat het water in de Julianaplas meestromen. Dat is ook gebeurd bij het hoogwater van afgelopen winter, wat nu nog te zien is aan het zwerfafval dat als absurde kunst tot hoog in de bomen hangt. Om de stroom met hoogwater goed af te kunnen voeren worden de bomen verwijderd.

Jammer dat je dat nu nooit meer kunt ervaren.
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

JohanvantBosch

Dit topic ook maar weer even reanimeren....

Vanmiddag omdat het warm weer was maar weer eens een poging bij de Grensmaas nabij Meers wezen zoeken. Helaas niets kunnen vinden. Het water is op het moment heel hoog, maar toch leken er wel een paar geschikte plekjes te zijn. Maar de plek waar ik er drie jaar geleden een zag stond nu bijvoorbeeld geheel onder water.....

Marcel_Wasscher

#188
Hierbij aanhakend: we hebben daar bij de Grensmaas bij Meers 3 uur met drie personen tamelijk zorgvuldig alles afgezocht. Hoog water en vrij weinig steenstranden. Bijgaand foto van de grootste stroomversnelling nu in 2012 (boven) en zoals die er in 2008 bijlag (onder).
Marcel

Platbuik

Hmmmmm, dat smaakt naar meer. Over anderhalve week hebben we weer tijd voor Tangen  :)
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

JohanvantBosch

Leuk om te zien dat Gaffels nu blijkbaar nog steeds uitsluipen....
Foto van Esther en Fazal
http://waarneming.nl/waarneming/view/70260291



nick w


Platbuik

Gisteren rond het grote eiland gelopen, waar gezien de waterstand de leukste stroomversnellingen zijn; heerlijk met dat hete weer  :duim:
De tanglibel niet gezien maar wel een zuidelijke keizer!
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Gert Veurink

afgeopen vrijdag een flink stuk roer afgezocht, veel gaffels en prachtig natuurlijk, maar geen kleine tang. veel kiezelstrandjes stonden ook hier onder water
groet!
Gert Veurink



Platbuik

#194
Gisteren (maandag dus alweer  8) ) teruggegaan en nu zuidelijker bij de grote "waterval" (er is daar toch wel gereorganiseerd denken wij) net ten noorden van het grote meer lopen struinen, en twee stroomversnellingen in de gaten gehouden, maar niets te zien daar; net een weidebeek, op de Belgische oever.
Daarna bij Itteren noordwaards richting de Geulmonding gekeken; meer libellen daar dan bij Meers, maar weer geen Tangen.
Vandaag naar de Worm  :P
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Platbuik op augustus 21, 2012, 10:01:18 AM...er is daar toch wel gereorganiseerd denken wij...
Hoog water heeft op die plekken flink wat grind verschoven. In principe gebeurt er weinig tot niets in de huidige bedding, en wordt de bedding alleen verbreed.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com