Gaffellibel en Kleine Tang in Limburg

Gestart door Jeroen Nagtegaal, juni 23, 2009, 18:02:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jeroen Nagtegaal

De Gaffels zitten ook langs de Maas/Lateraalkanaal (Buggenum) Ron berkehout heeft ze daar gevonden... Algemener dan gedacht of zwervers?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohanvantBosch

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 02, 2009, 11:32:07 AM
De Gaffels zitten ook langs de Maas/Lateraalkanaal (Buggenum) Ron berkehout heeft ze daar gevonden... Algemener dan gedacht of zwervers?

De meeste oude waarnemingen (voor 1950) waren langs de Maas. Dus ligt in de lijn der verwachting. Maar daarom niet minder leuk.


Platbuik

We wilden dat steentje meenemen als extra souvenir, maar die was niet te bewegen. Als een ijsberg die 90 procent onder water verblijft.
Gaan jullie trouwens flink zoeken (vooral de Limburgers)? Dit kan toch niet de enige zijn :blink:
:right: En vergeet de Swalm niet, voor de Gaffels!
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Jeroen Nagtegaal

Wellicht ga ik morgen daar (en elders) zoeken, En stonden er paarden?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Platbuik

Oh, sorry, vergeten te melden op waarneming.nl: 1 zwarte stier, 5 zwarte koeien en een stuk of 5 kleintjes. Geen paarden gezien. Is dat erg?
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Jeroen Nagtegaal

Nee, Het gebied waar ze kunnen komen is belachelijk groot, zijn overigens maar weinig beesten, wellciht dus tegenwoordig meerdere kudde's. Overigens zullen ze niets doen, zijn hele aardige beesten. Ben daar veel geweest met stage en heb soms uren naar ze gezocht, en kwamen bijna altijd toch weer uit die bosjes.... Toen nooit een tang gezien, maar ook niet actief op gelet/kunnen letten.

Waren jullie trouwens alleen op die plek geweest langs de Grensmaas? En hoelaat hadden jullie hem ongeveer?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Platbuik

Het was half zeven 's avonds. We waren, nadat 't Rooth dicht ging, om vier uur begonnen bij de plek van de Bruine glazenmaker. Alle plekken met kiezels bekeken die we tegenkwamen.
Succes!
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

nicky hulsbosch

hoi allemaal,

Jeroen Nagtegaal en Willem Vergoossen heeft vandaag 1 kleine tanglibel kunnen vinden. Verder nog een zuidelijke keizer
Groeten Nicky Hulsbosch

http://waarneming.nl/user/view/1739



ArjenDrost †

Gaaf!!

Moet ik toch ook maar eens die kant op... Waarom zitten ze alleen aan de andere kant van het land.... ;)

RubenWinter

Misschien ga ik daar misschien morgen ook nog eens een kijkje nemen. We zullen zien!
Groeten,

Ruben Winter

ArjenDrost †

Mocht er trouwens binnenkort nog iemand vanuit het noorden die kant op willen en nog een plaatsje in de auto over hebben? Laat even weten, ik heb wel tijd :P

Jeroen Nagtegaal

Zo weer heel gelukkig terug. Maar zijn wel pokke beesten, Vliegen hard, heel hard.... Enkele malen kort maar duidelijk gezien vliegen. Helaas geen plaatjes kunnen maken, ging allemaal te snel.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

RubenWinter

Ben vandaag ook nog bij de Roer geweest. 6 á 7 Gaffellibellen, foto's plaats ik later nog wel. Mijn 1e ooit!
Groeten,

Ruben Winter

Jeroen Nagtegaal

Vandaag langs de Maas en een warmwaterafvoer van de energiecentrale in buggenum en in het leudal langs de Tungelroyse beek gezocht zonder succes...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohanvantBosch

vandaag samen met Mars vier uur rond gelopen op de plek van de kleine tanglibel en mooie grindbankjes in de omgeving.... niets. Ik zie dat ie vandaag wel weer gezien en gefotografeerd is. K**@@....
Ben benieuw wat de tijden van de waarnemingen waren. Wij waren er globaal tussen 11 en 15 uur.

Limosa

Ik was er vandaag om een uur of half 4 en ging om half vijf weer weg. Ik werd door o.a Esther Jansen gewezen op de libel terwijl er iemand anders foto's maakte. Daarna de libel een klein uurtje lang proberen te volgen voor betere foto's ,maar de libel was zeer moeilijk vindbaar en zeer schuw. Ik heb hem slechts een keer of 5 gezien met een totale periode van minder dan 5 minuten. Vliegend zeer moeilijk waar te nemen. Anderen hebben nog langer gepost maar hebben hem niet meer gezien nadat ik weggegaan ben.
Groeten,

Joachim

Platbuik

Leuk dat het beestje is gebleven, en niet als eendagsvlieg in de boeken gaat.
Zijn de waarnemers door het hele gebied geweest? Was het er maar 1?
En een mooi bewijsplaatje  :duim:

Groeten van Sonja van Dijk en Lex van Leur.
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Gert Veurink

Gaaf mensen, was verrekijker nodig vanwege schuwheid of is de plek gewoon niet te bereiken?
groet!
Gert Veurink



Es en Faz

De plek is goed bereikbaar, je kan eventueel in het water (het is niet diep). Maar een verrekijker is handig om het beestje te zoeken en voordat hij weg vliegt goed te bekijken. De tang welke wij zagen was behoorlijk alert..maar dat is onze ervaring  ;)

De man welke ons de tang aanwees heeft overigens stukken dichterbij kunnen komen.

Groetjes Esther

P.s. Sonja & Lex bedankt voor het complimentje  ;D
Groetjes Es & Faz
Onze webstek: http://www.macromia.nl
Heidelibellen Determinatie Sleutel: http://macromia.nl/Info-contacts-links/determinatie.html

Jeroen Nagtegaal

Willem en Ik, hebben alleen hetdeel afgezocht wat jullie ook bezocht hebben, dus alleen het deel te Noorden van jullie waarneming. De andere kant wilde we gaan doen totdat we te horen kregen dat er Bijeneters zaten op de Meinweg...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Es en Faz

Hoi Jeroen,

Ik vroeg me even af hoe laat jij de tang hebt gespot, gezien ik zo lees dat meerdere zoekacties in de ochtend en begin middag uren van anderen niets hebben uitgehaald.

Misschien handig om alle nieuwe tang waarnemingen van tijd te voorzien, maakt het wat handiger voor de rest  ;)

Groetjes Esther
Groetjes Es & Faz
Onze webstek: http://www.macromia.nl
Heidelibellen Determinatie Sleutel: http://macromia.nl/Info-contacts-links/determinatie.html

Jeroen Nagtegaal

Uhm, ik denk rond 13 uur, maar het was wel soms kort een wolkje voor de zon en maar 20-22 graden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


Ericetorum

Ik ben daar gisterochtend rond 10:00 à 11:00 geweest; nog geen juffer kunnen vinden.
Ietsje later op weg naar de auto vond ik pas het eerste lantaarntje.

Lijkt 't er dus op dat de Tang blijkbaar een uitslaper is?
Helaas volgende keer beter, kan niet altijd geluk hebben...
Met vriendelijke groet,
Eric Hartgers

www.flickr.com/photos/60727740@N03/


Platbuik

D'r wordt een Zuidelijke keizer uit Meers gemeld, dus je mag aannemen dat er gezocht is naar de Tanglibel.
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)