Hoofdmenu

9 Velduilen

Gestart door Thijs Fijen, februari 16, 2005, 20:47:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs Fijen

Heej,

Er is een waarneming van 9 velduilen ingevoerd. Door de waarnemer ********* en het gebied ermertot. Foutje????

Thijs
Thijs Fijen

BWoets

Nee, je kunt instellen dat je waarneming pas na een bepaalde datum zichtbaar wordt. Dat is hier dus gebeurd.
Na 1 april worden de details dus bekend gemaakt.

Dit om verstoring te voorkomen denk ik.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Jan-Pieter

En er zijn ook gebieden waar er ook zoveel in één keer kunnen zitten en dat weet ik uit ervaring.

JP

marcel123

Op vroege vogels hadden ze het over 23 Velduilen op 1 jacht in Friesland (maximaal 30 tegelijk). En ook andere vakliteratuur halen dat aan. Op waarneming.nl heb ik die aantallen nog niet gesignaleerd...

thijs

CiteerOp vroege vogels hadden ze het over 23 Velduilen op 1 jacht in Friesland (maximaal 30 tegelijk). En ook andere vakliteratuur halen dat aan. Op waarneming.nl heb ik die aantallen nog niet gesignaleerd...
Ja, ik vond het zeer verbazingwekkend :blink:

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

matthijsbroere

Het is wel degelijk mogelijk.
In het Bentwoud bij Zoetermeer heeft afgelopen winter een groep van maximaal 25 velduilen gezeten. Zelf heb ik er maximaal 7 tegelijk gezien. Maar uit betrouwbare bronnen kwam het getal 25 naar voren.

Uitzonderlijk, maar zeker niet onmogelijk!
Matthijs Broere

hiskodevries

Bij vroege vogels werd vanochtend door ben Koks van sovon gemeld dat in nederland zo`n 500 extra overwinterende velduilen aanwezig zijn
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijs

Citeerin Nederland zo`n 500 extra overwinterende velduilen
:feest:
Bij de Putten ook al gesignaleerd.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

harderbroek

Citeer
Citeerin Nederland zo`n 500 extra overwinterende velduilen
:feest:
Bij de Putten ook al gesignaleerd.

Thijs
Flevoland tussen de 9 -25 velduilen
In een gebied in Limburg 11

Mogelijke de aantallen in rest van Nederland te maken met muizenplagen.
Zeer lokaal overigens met vooral in pieken in laag Nederland
groet
Robbie
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

jessesven

Eind jaren zevetig heb ik er wel eens bijna honderd gezien in het gebioed waar nu Almere ligt. Als er veel muizen zijn kunnen er rare dingen gebeuren....

harderbroek

CiteerEind jaren zevetig heb ik er wel eens bijna honderd gezien in het gebioed waar nu Almere ligt. Als er veel muizen zijn kunnen er rare dingen gebeuren....
Tja de polder uit die jaren.
Was er zelf niet bij maar gezien de werkdocumenten en verslaglegging bij Rijkswaterstaat/RIZA uit het archief kwamen inderdaad grote aantallen velduilen voor.
In de N.O.P sprak men zelfs uit de jaren zestig over honderden
Dat waren nog eens tijden wat vogelaantallen betreft.
groet
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland