Struikrietzanger Scherpenissepolder en determinatie

Gestart door GertJ, juni 17, 2009, 11:31:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

garryb

CiteerMocht natuurlijk zo zijn dat Garry en Christian al Struikrietzangers uitsluitend op basis van verenkleed kenmerken gedetermineerd hebben. :-X

Geenszins Gerd! Maar wel vrachtladingen Bosrieten en Kleine Karekieten hoor, lukt aardig!

gerdwichers8

Citaat van: gtroost op juni 20, 2009, 23:00:01 PM
Citaat van: gerdwichers8 op juni 20, 2009, 20:31:14 PM
Toen ik in 1993 een ringer hoorde zeggen dat na vele vele Kleine Karekieten en een enkel Bosrietzanger hij een Struikrietzanger gevangen had.
De vogel zong in zijn hand neem ik aan... anders zijn ze toch niet te determineren. . .  :angel:

Ofwel een Struikrietzanger moet ook in het veld te determineren zijn.


Net als bij de post van Trinus, moet je natuurlijk de post wel beter lezen Gerard, want uit de tekst die jezelf aanhaalt, blijkt duidelijk dat het nooit de Kleine Karekieten, nooit de enkele Bosrieten, noch de Struikrietzanger was die zong, maar de ringer die sprak.

En ehm,tegenover zovele kritische geesten hier, neem ik uiteraard dat 'moeten' met betrekking tot identificeerbaarheid-bij-veldwaarneming-van-Struikrietzanger heel zeker niet aan.

Als het al staat, dan valt het nog te vaak.

gerdwichers8

Citaat van: Justin Jansen op juni 20, 2009, 22:54:32 PM
Citaat van: gerdwichers8 op juni 20, 2009, 22:37:40 PM
Mocht natuurlijk zo zijn dat Garry en Christian al Struikrietzangers uitsluitend op basis van verenkleed kenmerken gedetermineerd hebben. :-X

Dat kan toch prima.... zie bijgesloten foto....


D'r zit nog wel zo'n naar takje voor Justin, voor de rest vind ik het prima.

jvdlaan

Ik had deze foto nog niet gezien:
http://www.deltabirding.nl/foto.asp?f=3718

Hier lijkt een korte hp-projectie te zien te zijn met 6-7 handpennen.
De Pim-waarneming zit wel snor (= Struikriet, of zoals de oude l*llen hem nog noemen: Blyths Rietzanger).