jullie weten het denk ik ook niet.het is misschien de moeite waard?

Gestart door Wouter van der Ham, juni 17, 2009, 18:19:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wouter van der Ham

jullie weten het denk ik ook niet.het is misschien de moeite waard?
het kwam net uit het riet gevlogen.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

henkjanvdkolk

#2
Dit zou van alles kunnen zijn. Er is maar zeer weinig goed te zien (vogel is half bedekt, onscherp, klein in beeld, kleuren vertekend). Volgende keer beter!

ps. heb je thuis een goede vogelgids liggen? Neem dan de tijd in het veld (daaronder valt uiteraard ook achtertuin, woonwijk etc.) en probeer dan ter plekke de vogels die je ziet te determineren! En blader gewoon vaak gidsen door, neus rond op internet, dan gaat het allemaal steeds gemakkelijker! Als je geen gids thuis hebt dan is het aan te raden om er een te kopen (een goede gids is bijvoorbeeld de ANWB-gids).
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Tim de Boer

Lijkt mij ook een groenling hoor, ondanks slechte foto nmm nog wel te zien.
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

frankneijts

Citaat van: Tim de Boer op juni 17, 2009, 21:29:53 PM
Lijkt mij ook een groenling hoor, ondanks slechte foto nmm nog wel te zien.

Ik denk ook een Groenling Tim (scherp gezien Jan!) maar dat neemt niet weg dat Henk-Jan's post een kern van waarheid bevat. We worden hier best vaak geconfonteerd met mensen die, in plaats van te proberen in het veld de soort te bepalen, gauw gauw een plaatje maken en dat hier neerzetten in de hoop dat anderen er nog wat van kunnen maken. Je kunt daar overigens van vinden wat je wilt......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Tim de Boer

Nee dat klopt inderdaad als een bus, ik kan me er ook nog wel eens aan storen inderdaad ;)
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

Bas vd Burg

@Wouter, ik ben wel benieuwd waar je de foto gemaakt hebt. Toevallig op Lentevreugd te Wassenaar? Zag wat waarnemingen van je staan op katwijk.waarneming.nl.


groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl