Springende Bruinvissen?

Gestart door Lonnie Bregman, mei 23, 2009, 11:30:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

Lonnie Bregman

2 weken geleden gingen we wrakvissen, we vertrokken met een boot vanaf IJmuiden.
Toen zagen we Bruinvissen van héél dichtbij (vlak onder de boot) bijna helemaal uit het water springen en na een tijdje, toen ze weer wegzwommen, maakten ze hele draaibewegingen in de lucht.
Komt dit vaker voor bij Bruinvissen, of moeten het toch dolfijnen zijn geweest?
Groeten, Lonnie Bregman

laatvlieger

Hebben jullie foto's of een filmpje gemaakt?
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

garryb

#2
Beste Lonnie,

Je hebt in ieder geval dolfijnen gezien! Bruinvissen springen nooit helemaal uit het water en het maken van draaibewegingen in de lucht is heel gebruikelijk bij dolfijnen maar komt bij bruinvissen niet voor. Welke soort dolfijnen het geweest zijn kun je alleen zeggen met behulp van foto's of videobeelden.

Lonnie Bregman

#3
Ikzelf heb geen filmpjes of foto's gemaakt, anderen wel, maar daar heb ik niks aan...
Overigens zag ik niet die echte dolfijnen-snuit en waren ze denk ik wel ruim 2 meter lang
Groeten, Lonnie Bregman

laatvlieger

Misschien kun je die filmpjes/ foto's van de anderen nog achterhalen? Dan kunnen we er eens naar kijken of er wat van te maken is.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Tim Hofmeester

Citaat van: garryb op mei 23, 2009, 17:22:56 PM
Bruinvissen springen nooit helemaal uit het water

Ze doen het vast niet vaak, maar ik moet toch zeggen dat ik één keer een bruinvis heb gezien die (bijna) helemaal uit het water kwam. Mogelijk was z'n staartpunt nog onder, maar dat kon ik niet zien  ;). Was voor mij toen ook een verrassing. Voor de rest klinkt het gedrag inderdaad niet als bruinvis, ik ben benieuwd wat voor dolfijnen het geweest zijn. Dus plaatjes en/of filmpjes achterhalen zou leuk zijn!

Groeten, Tim
Tim Hofmeester

MLANG

Zullen waarschijnlijk wel Witsnuiten geweest zijn. Als je vangstberichten op de sportvis-sites volgt, kom je deze soort regelmatig tegen. Met name eind april waren er veel meldingen (w.o. een melding van 50 stuks). Ben benieuwd naar je foto's. Gr. M.

Lonnie Bregman

Die filmpjes zijn niet meer te achterhalen :'( Jammer...
Groeten, Lonnie Bregman