Parkeren en verkeren bij de Kleinst Waterhoenders

Gestart door HJDT, juni 12, 2009, 22:05:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

gerdwichers8

#240

En komen we niet met een oplossing, dan zullen we ons steeds vaker tegen dit soort stellingen moeten verdedigen:
CiteerZo zie ik er dus ook tegenaan bij de heren Twitchers: Als het verlies door jullie gedrag dermate hoog blijft , al ligt de oorzaak bij een onbekende derde, dan wordt het tijd om die decadente verwendheid te staken.
[/quote]


Nee nee, jullie niet. Sinds er in Nederland geen Wisenten, Neushoorns en IJsberen getwitched worden hebben jullie geen enkele verdediging nodig.
Feit is dat natuur alleen dan beschermt moet worden als natuur zichzelf niet handhaven kan tegen 'sterkere' activiteiten die hetzij direct, hetzij indirect bedreigend zijn.

Het probleem is dus dat de te beschermen natuurwaarde, of dat nu een vogel of een plant of wat dan ook maar  is, altijd de zwakkere partij is, en daarmee ook al gauw tot een ondergeschikte postitie (buigen of barsten) gedoemd is.

Zo gezegd bekleed Twitchend Nederland he-le-maal geen geuzenpositie, maar zij in ongenaakbaarheid gezeten, helaas ook indien de vogel zelfs sterft of een mislukte broedpoging moet incasseren.

Immers, de Twitcher kan wel door de verhoogde publiciteit ongure individuen aantrekken, maar blijft  altijd zelf met dat verlichte aureooltje rondlopen.

gerdwichers8

Misschien dus dat het beter is, te erkennen dat het ware aureooltje maar al te vaak een doornenkroontje inhoudt.

BramtK

Citaat van: Jaap Denee op juli 03, 2009, 20:33:51 PM
Dus, Bram, de uitnodiging van Wietze, David en Gert was er een om mee te denken hoe we ervoor kunnen zorgen dat de echte liefhebbers tóch kunnen genieten van het moois (al danniet met beperkingen), zónder dat die negatieve traffic op gang komt. Met de afschermende mogelijkheden binnen DBAlerts is een eerste stap gezet. En de oplossing die Herman voorstelt: de boel afsluiten en iedereen lekker thuis laten zitten is natuurlijk ook een oplossing, maar laten we dan maar meteen in ons graf gaan liggen: dan zijn we helemaal niemand meer tot last.

EDIT:

En komen we niet met een oplossing, dan zullen we ons steeds vaker tegen dit soort stellingen moeten verdedigen:
CiteerZo zie ik er dus ook tegenaan bij de heren Twitchers: Als het verlies door jullie gedrag dermate hoog blijft , al ligt de oorzaak bij een onbekende derde, dan wordt het tijd om die decadente verwendheid te staken.

Aha Jaap, nu begrijp ik 'm. Ik ben in het topic "Groene reiger" ook al op die vraag ingegaan, maar daar wordt (zoals vaker) niet op gereageerd. Men trekt nu eenmaal meer aandacht met boude stellingen.

En Guus, begrijp ik inmiddels ook beter, ik had je column (Hij die niet genoemd mag worden) gelezen en was kennelijk in de war over de richting die je op wil.

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

snwja3

Citaat van: gerdwichers8 op juli 04, 2009, 00:13:47 AM
Misschien dus dat het beter is, te erkennen dat het ware aureooltje maar al te vaak een doornenkroontje inhoudt.

Gerd, was jij niet die man die enkele uren door de bosjes liep te stampen om een vermeende Petsjora Pieper eruit te krijgen (zie je eigen topic)?
Wie loopt hier nu met een aureooltje? O nee, natuurlijk, in jou geval lag/ligt het heel anders .......
Wietze Janse

gerdwichers8

Nee hoor, een jaar daarvoor leerde ene Raddes me, dat  ik geen heldhaftigheden van node had om dwars door braamvegetatie heen te breken en de 26 09 08 had van mij ook geen mens die dwars door rozebottels brak. Daarnaast, in moerassen verkies ik gaarne wilde zwijnensporen.
Maar hier...bzzziiiiiiiiiiiii, dat moet toch wel een kudde roze olifanten geweest zijn

BramtK

So wie so slaat de post van Wietze nergens op. Kom op Wietze, laat die flauwigheden achterwege. Die kan ik niet rijmen met je goede intenties, hetzelfde geldt voor Jaap. Jullie hebben de mond vol van de juiste richting, maar lijken vervolgens slechts te posten om mensen buitenspel te zetten.

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

snwja3

#246
Citaat van: BramtK op juli 04, 2009, 11:32:34 AM
So wie so slaat de post van Wietze nergens op. Kom op Wietze, laat die flauwigheden achterwege. Die kan ik niet rijmen met je goede intenties, hetzelfde geldt voor Jaap. Jullie hebben de mond vol van de juiste richting, maar lijken vervolgens slechts te posten om mensen buitenspel te zetten.

Bram

Kom op Bram, de pot verwijt de ketel hier.
Probeert men ons juist niet met allerlei vooroordelen buitenspel te zetten, ik zie niet anders in jullie reacties, reacties die een opbouwende discussie steeds in de weg staan, reacties waarbij ik ook bij de meeste reacties de noemer 'slaat nergens op' kan plaatsen*.
De opmerking van Gerd was natuurlijk geen flauwigheid? Die opmerking sneed hout en sloeg wel ergens op!?
Mijn antwoord is natuurlijk zeer verkeerd ...... ik mag de belachelijkheid van zijn opmerking niet aanstippen want de vinger op de zere plek leggen is natuurlijk niet de bedoeling. Dat mogen jullie wel, maar wij niet, want dan is het onzin. Hoe durf ik, excuses zijn hier op zijn plaats.

Kom nou .....

* belangrijkste reden om hier tot dusver het stilzwijgen (na verscheidene oproepen tot constructieve bijdrages) te toe doen. Nu dat (- constructieve bijdragen) hier door anderen steeds getorpedeerd wordt, mag ik toch ook wel eens tot hun niveau afzakken? Ook omdat ik mijn hoop op het nieuwe onderwerp van Ben heb, hier is het helaas vernaggeld (en niet door mij!)
Wietze Janse

gerdwichers8

Citaat van: BramtK op juli 04, 2009, 11:32:34 AM
So wie so slaat de post van Wietze nergens op.
Bram

Tenzij Wietze aan een ieder tonen wilde dat hijzelf degene is die met het aureooltje rondloopt, wat ik niet denk omdat dat nogal arrogant overkomt, heeft hij tenminste eindelijk laten zien dat hij niet onschuldig is, door... inderdaad, het aureooltje van zijn eigen hoofd af te nemen.

En dat hij mij persoonlijk wil identificeren met deze stampende Roze olifanten..dat is toch echt Wietze hè.. 

Laten we elkaar geen mietje noemen, te ver is hier (wederom) echt wel te ver.
De verhoogde publiciteit lokt gewoon te vaak excessen uit.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

#249
De heren Robert en Frank van der Meer hebben een verslag gemaakt van het broedgeval
Iedereen kan het verslag hier downloaden : http://waarneming.nl/download/rap-kl-wh.pdf
De dank gaat uit naar de schrijvers en iedereen die zijn/haar foto`s beschikbaar heeft gesteld.
Dit rapport wil Waarneming.nl graag aanbieden aan Natuurmonumenten als dank voor de gastvrijheid en de goede samenwerking na de ontdekking van de Kleinst Waterhoenders in het gebied. Mogelijk wordt er ook nog een geprinte versie van het rapport persoonlijk aan de boswachter overhandigd, maar dit is nog niet zeker
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0