Insectenexcursie 2009

Gestart door xenion, juni 09, 2009, 22:16:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

xenion

In navolging van de insectenexcursies van de voorgaande jaren hebben Han Endt en ik besloten om dit jaar toch nog een insectenexcursie te organiseren voor de leden van het forum. Dit jaar zal de excursie plaatsvinden op zaterdag 20 juni in de Achterhoek.
Het gebied wat we willen gaan bezoeken is de Velhorst, wat gelegen is tussen Zutphen en Lochem. Het gebied bestaat uit naald- en loofbos en het heeft daarbij een aantal mooie graslanden waar volop insecten te vinden zijn.

We verzamelen om 11 uur op de parkeerplaats langs de Zutphenseweg (N346), daar waar de Oude Vordenseweg (een zandweg) deze weg kruist, aan beide kanten van de weg is een vrij grote parkeerplaats aanwezig. Komend vanuit Zutphen is dat ongeveer een kilometer na het kruispunt waar je naar Vorden of Almen kunt (zie ook bijgevoegd kaartje). Aanmelden kan via dit topic.

Mensen die met het openbaar vervoer komen moeten dat even aangeven zodat we daarvoor wat kunnen regelen. Treinstation Zutphen en Vorden zijn goed te bereizen (hou rekening met de uurdienst op het traject Zutphen<>Winterswijk als je naar Vorden gaat).

Als het slecht weer is zullen we de excursie een week uitstellen, mocht dit noodzakelijk zijn dan dit zullen we dat melden in dit topic, hou dit topic dus in de gaten!
Groeten,
Martin

javanerkelens

Ik heb het wat druk de komende tijd........maar het was vorig jaar erg leuk, dus ik zal mijn best doen om weer te kunnen komen!!!!
Omgeving klinkt interessant.

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

han.endt

Het zou wel heel leuk zijn als je weer van de partij kon zijn! Zeker ook nu je je zo ontwikkeld heb in de str...vliegen ;D!

javanerkelens

Foei Han !
Ik ga je vangnet saboteren... ;D  ha ha

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

Menko Vlaardingerbroek

Ik zou graag meegaan, maar weet nog niet helemaal zeker of het me lukt erbij te zijn. Als ik kom, dan met de trein. Hoe ver is het gebied van station Zutphen? Fietsbaar?
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

barebigfoot

heb nooit eerder zo'n excursie meegedaan, aangezien het interessant terrain en de kans een nieuw beestje op naam te hebben voor ik hem in mijn zoeker heb!!!!
ben ik het toch eens van plan
uwe

xenion

Vanaf station Zutphen is het ruim 10 kilometer, ik weet niet of jij dat fietsbaar vind Menko ;)
Groeten,
Martin

David Tempelman

ga ik proberen , lijkt me erg leuk !
met vriendelijke groet,
David

Menko Vlaardingerbroek

CiteerVanaf station Zutphen is het ruim 10 kilometer, ik weet niet of jij dat fietsbaar vindt
Alleen als het mooi weer is! Maar ja, bij slecht weer gaat de excursie toch niet door.

Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

LakeSide

Ik ben hoogstwaarschijnlijk ook van de partij. Is voor mij de eerste  O0

Arno van Stipdonk

Zoals het er nu naar uitziet ben ik ook van de partij.

javanerkelens

Is het mogelijk, dat ik dan van het station van Zutphen wordt opgehaald....ik heb geen fiets en lopen lijkt mij wat ver....

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

LakeSide

Als ik ga (kans is heel groot) kan ik wel wat mensen ophalen. Ik kom vanuit werkendam, via Gorinchem --> A15 --> Arnhem --> Zutphen

Ik kan 4 andere mensen kwijt in de auto (wel even krap op de achterbank :)), dus laat maar weten!

javanerkelens

Kijk aan, dat is mooi!
Dan wil ik daar graag gebruik van maken ...
Ik mail je dan deze week, hoe laat ik denk aan te komen in Zutphen met de NS !

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

jack_windig

Ja, ik wil ook wel komen. Het is wel een mijl op zeven met het openbaar vervoer uit Lelystad. Er is zeker niet iemand die daar toevallig langskomt met wie ik kan meerijden (of langs Weesp of Harderwijk of zo)? Anders maar op tijd opstaan dan kan ik 10.26 op het station in Zutphen zijn.

javanerkelens

CiteerAnders maar op tijd opstaan dan kan ik 10.26 op het station in Zutphen zijn.
Dat is ook precies mijn tijd van aankomst vanuit Zwolle........dus dat zou mooi uitkomen!

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

xenion

Gezien de voorspellingen voor aankomende zaterdag (buien, weinig zon, koud) hebben we besloten om de excursie een week op te schuiven, de nieuwe datum wordt dus zaterdag 27 juni!

Tenzij iemand zich afmeldt voor de nieuwe datum ga ik ervan uit dat iedereen die dag komt. Nu alleen hopen dat het weer dan wél meezit.
Groeten,
Martin

javanerkelens

Dan kan ik helaas niet (zit ik in Amsterdam)

Joke  :'(
Groet,
Joke (van Erkelens)

Arno van Stipdonk

Kan ik helaas ook niet, erg druk weekend met van alles en nog wat.

Menko Vlaardingerbroek

Citeerde nieuwe datum wordt dus zaterdag 27 juni!
Komt me eigenlijk beter uit. Ik ben erbij.

Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

LakeSide

Ik ben er ook bij. Heb mijn werk moeten afzeggen, maar om nou te zeggen dat ik dat erg vind ;)

Ik kom langs Zutphen met de auto en kan 2 mensen (max 3, proppen op de achterbank) meenemen, want mijn vriendin komt ook mee (als daar geen bezwaren tegen zijn :)) Als iemand vanuit Zutphen mee wil rijden, moet ie t hier maar laten weten.

xenion

Citaat van: LakeSide op juni 24, 2009, 08:54:54 AM
(als daar geen bezwaren tegen zijn :))
Is ze lid van waarneming.nl? ;) Maar ik heb dr geen bezwaar tegen, de groep is toch al niet zo groot.
Nu moet alleen het weer nog meewerken, de buien die ze voorspellen zouden pas in de namiddag komen las ik net, laten we hopen dat dat zo blijft...
Groeten,
Martin

xenion

De excursie wordt ons niet echt gegund lijkt het wel. Er worden zware buien met onweer in het hele land voorspeld, en daarom lijkt het ons beter om de excursie nogmaals een week op te schuiven, de nieuwe datum wordt dus zaterdag 4 juli.
Als je op deze nieuwe datum niet kan graag even (opnieuw) afmelden, dus ook als je je al eerder had afgemeld, bij geen bericht ga ik ervan uit dat je 4 juli gewoon komt.
Dit keer is iedereen verplicht om te duimen voor goed weer!
Groeten,
Martin


Arno van Stipdonk

Ik heb het even afgewacht maar kan a.s. zaterdag toch niet van de partij zijn, helaas. :'(
Hopelijk wordt het toch mooi weer en vinden jullie allerlei mooie en leuke insecten, succes.

Jan Barten

Ik kan helaas niet, maar als iemand een verslagje maakt heb ik daar wel interesse in.
_____________________
Met vriendelijke groeten

Jan Barten

xenion

@Arno: jammer, een volgende keer beter
@Jan: er komt in ieder geval een soortenlijst, en vast ook wel een verslagje hier op het forum.

Het weer voor zaterdag lijkt redelijk goed, op mogelijk wat kleine buitjes na (ik hoop dat die voorspellingen redelijk kloppen :P) dus dit keer gaat het (eindelijk) wel door.
Behalve de laatste 2 afmeldingen komt iedereen dus blijkbaar. Iedereen die met de trein komt wordt opgepikt van het station?
Groeten,
Martin

LakeSide

Ik kom in mijn eentje, vriendin moet werken.

Ik kan dus maar liefst 4 mensen van het station meenemen!

Alvast voor degenen die dit willen, ik zal bij de auto blijven wachten.
Auto = Grijze Seat Toledo 1999, Stella: (foto's voor te gemak :))



xenion

Misschien even handig om te melden: station Zutphen heeft een uitgang aan zowel de voor- als achterzijde. Door vooruitgang is richting het centrum, fietsenstalling en bussen, en komt uit op een plein bijna in het centrum, op een kaart is het aan de ZO kant van het spoor. De achteruitgang komt uit op parkeerplaatsen en een kale vlakte met nog een paar oude gebouwen, NW kant van het spoor.

En de parkeerplaats waar we verzamelen is volgens mij een van de weinige (enige?) langs die weg met een klein zonnepaneel erbij.

Als iemand mijn mobiele nr. voor de zekerheid wil moet die mij even een berichtje via het forum of mail sturen.
Groeten,
Martin

han.endt

Ik kan er dit jaar helaas niet bij zijn, maar ik wens jullie een heel mooie dag. Zorg er maar voor dat ik heel veel spijt krijg! Ik ben benieuwd, de omstandigheden lijken me niet ongunstig.

PS @ Jaco, ik zie geen vraagprijs bij de advertentie. Die is n.o.t.?