Wat is dit voor eitje ???

Gestart door nannes, juni 04, 2009, 14:52:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

nannes

Hallo,

Gisteravond tijdens het avondeten viel ons oog op een klein springend wit bruin eitje( met in het midden een bruine band) wat op en neer sprong. Het eitje is ongeveer 5mm lang en 3mm breed. Ook gegoogled daar leek het op een zogenaamde "jumping bean" maar de komen echter niet in Europa voor. Heeft iemand enig idee wat het is ? Het eitje leeft nog wel. Ik zal een foto meesturen..
Ben erg benieuwd wat het is ...
Met vriendelijke groet nannes

Tinok

Dag Nannes,

Vorig jaar had ik zo'n springend bolletje in de tuin. Ik heb toen geen foto gemaakt en ineens was die weg. Op basis van dat verhaal heb ik toen hier een vraag gesteld maar er was niemand die wist wat het was. Ik zal eens kijken of ik dat draadje kan vinden. Ben erg benieuwd of iemand het met deze foto wel kan determineren want ik moest er toevallig van de week nog aan denken. Kan me trouwens niet herinneren dat er zo'n bandje op te zien was....
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Marijn_Verbeek

Het is een pop van een sluipwesp.

Groet,

Marijn
Groet,
Marijn Verbeek

nannes

hallo, bedankt voor de reacties ;)leek ons al vreemd dat dit eitje wat niet in europa voor zou komen uitgerekend bij ons op de eettafel beland ;) maar bedankt het grote mysterie is opgelost. hartelijk bedankt voor alle moeite

groetjes