(donker) klaverblaadje

Gestart door boogey55, juni 04, 2009, 12:26:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

boogey55

Is het van deze foto's te zien welke?
Ik denk zelf meer aan Klaverblaadje, maar dat zegt niet zo veel.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

cekay

mooie foto ;D

oeps te snel.

ik meen een donkere vlek in de dwarsband te zien.
en dan kom ik op de donkere
met vriendelijke groet

Carl Nolte

Martin Scheper

Macaria is juist, maar dan ....: gerimpelde spanner (Macaria liturata), een beetje gesleten.
Martin.

P.S. Op pad gaan is leuker dan achter de P.C.!

boogey55

#3
Citaat van: cekay op juni 04, 2009, 12:27:00 PM
mooie foto ;D

oeps te snel.

ik meen een donkere vlek in de dwarsband te zien.
en dan kom ik op de donkere

Ik  begrijp de opmerking niet.

Citaat van: Martin Scheper op juni 04, 2009, 12:39:26 PM
Macaria is juist, maar dan ....: gerimpelde spanner (Macaria liturata), een beetje gesleten.

Op basis van de vorm en de twee zwrte boogjes aan de achterrand van de voorvleugel kan het volgens mij alleen een klaverblaadje zin.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

cekay

ik reageerde al voordat je de foto plaatste. (die ik miste. )
het moet een klaverblaadje zijn. de vleugelvorm plus maantje zijn duidelijk genoeg.

door de vleugel heen zie ik een brede donkere band.
op 1 van de foto's meen ik het pootje op de band tezien, vandaar donker.
met vriendelijke groet

Carl Nolte

Dietrich Meijer

Hallo Pim,

gezien het formaat van de donkergerande uitholling in de voorste helft van de achterrand van de voorvleugel lijkt het mij inderdaad te gaan om een klaverblaadje of donker klaverblaadje. Zo te zien laten echter alle foto's de onderkant van de vleugels zien en niet de bovenkant. Welke van de 2 klaverblaadjes het is zou ik daarom niet durven zeggen.

m.vr.gr.
Dietrich Meijer.
m.vr.gr.
Dietrich Meijer.

boogey55

Citaat van: d.meijer op juni 04, 2009, 12:55:24 PM

Zo te zien laten echter alle foto's de onderkant van de vleugels zien en niet de bovenkant. Welke van de 2 klaverblaadjes het is zou ik daarom niet durven zeggen.

m.vr.gr.
Dietrich Meijer.

Ik was er al bang voor. Er zijn meer avonden.  ;D

Dank allemaal.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Martin Scheper

Sorry jongens, ik heb verkeerd gekeken, dacht dat de ene foto een bovenzijde was en de kleur van de band deed me aan de gerimpelde denken, en heb zo snel de pootjes niet gezien, dus alle foto's zijn onderzijden. Ook ik kijk wel eens een keer te snel ....
Martin.

P.S. Op pad gaan is leuker dan achter de P.C.!

boogey55

#8
Citaat van: Martin Scheper op juni 04, 2009, 12:59:17 PM
Sorry jongens, ik heb verkeerd gekeken, dacht dat de ene foto een bovenzijde was en de kleur van de band deed me aan de gerimpelde denken, en heb zo snel de pootjes niet gezien, dus alle foto's zijn onderzijden. Ook ik kijk wel eens een keer te snel ....

Het kan erger. Door de zelfde fout (te snel kijken) heb ik de foto van de goede zijde weggedaan.

:-X
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Martin Scheper

Citaat van: boogey55 op juni 04, 2009, 13:06:59 PM
Citaat van: Martin Scheper op juni 04, 2009, 12:59:17 PM
Sorry jongens, ik heb verkeerd gekeken, dacht dat de ene foto een bovenzijde was en de kleur van de band deed me aan de gerimpelde denken, en heb zo snel de pootjes niet gezien, dus alle foto's zijn onderzijden. Ook ik kijk wel eens een keer te snel ....

Het kan erger. Door de zelfde fout (te snel kijken) heb ik de foto van de goede zijde weggedaan.

:-X

Wat een eerlijke opmerking, verdient een compliment! Als je de foto in de 'prullenmand' hebt gegooid: heb je de prullenmand al geleegd of kun je de foto nog terughalen?
Martin.

P.S. Op pad gaan is leuker dan achter de P.C.!

boogey55

Merci Martin.

Tijdens het fotgraferen heb ik 'm van het toestel gehaald. Niet terug te krijgen dus.
Groet, Pim Frijling
Wolvega