Vogels kijken in Delft / Zeeland (met openbaar vervoer)

Gestart door Dutchbird, mei 27, 2009, 12:38:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dutchbird

Beste forumleden,

Wij kregen deze vraag:

"Hello

I am from Sri Lanka and I will be visiting Delft on work from Tuesday, 2nd June to Friday, 5th June.

Please let me know any good places for bird watching around Delft - accessible by public transport and a few km walking please.

I may take a day to go down to Zealand to look at the storm surge barrier.  Please let me know if there are any good locations for water birds in that area.

Thank you

Nalin Wikramanayake"

Er zijn veel mooie gebieden, maar als je nog een goede locatie weet, die met openbaar vervoer te bereiken is, dan zien we je reactie graag tegemoet. Wij geven de antwoorden door aan Nalin.

Bedankt,
Caroline
Caroline Walta
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl
STORK - www.ooievaars.eu

Jan vH

Westkapelle is goed te bereiken met de bus (treinstation in Middelburg of Vlissingen) en er zitten veel watervogels (zowel van zoet als van zout water).
Jan van Harten
Validator Plantengallen

martinharskamp

Misschien heb je hier wat aan, klik ook zelf effe verder op die site.

http://vogelkijkhut.nl/vkh_zoek.php?naam=&DR=0&FL=0&FR=0&GE=0&GR=0&LI=0&NB=0&NH=0&OV=0&UT=0&ZL=0&ZL=1&ZH=0&ZH=1&route=0&rolstoel=0&auto=0&parkeer=0&openbaar=0&openbaar=1

Zelf vind ik vogelkijkhut de Bonte Piet bij de Westplaat bij Oostvoorne erg leuk voor steltlopers, de vogels zitten daar afhankelijk van het tij soms ver weg. Ook bij de buitenhaven van Stellendam kun je veel steltlopers bekijken.

Dutchbird

Caroline Walta
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl
STORK - www.ooievaars.eu

August

ietsje verder van delft (meijendel) maar goed te doen met ov
August van Rijn