staartmezen

Gestart door sjonnoh, mei 28, 2009, 23:10:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjonnoh

Ik kwam deze in het ritthemse bos tegen en zien er na mijn smaak toch niet helemaal als een staartmees eruit. zoiezo lijken ze op juveniele alleen is er een met oranje poten, wat ze volgens mij niet hebben  :huh:
ze maakte in ieder geval wel een staartmees geluid.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Maarten Sluijter

Volgens mij zijn dit gewoon Staartmezen, maar er zitten inderdaad ook wat juveniele vogels tussen volgens mij.
.

frankneijts

Het gevaar van foto's maken is dat je soms ogenschijnlijk 'verkeerde' kenmerken vastlegt: om wat voor reden dan ook krijgen beestjes dan allerlei kleuren op alerlei onderdelen die ze volgens 'de' boekjes niet mogen hebben. Als je zo'n vogel op je gemakje in het veld bekijkt zie je van al die gekke dingen niks...
Als je dat in dit geval gedaan vóór je foto's maakte had je gezien dat het gewoon een stel jonge Staartmezen zijn waar verder niks mis mee is.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

sjonnoh

dus toch, oke bedankt allemaal ;)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

sjonnoh

was nog iets vergeten te vertellen. Tijdens het maken van de 2e foto, zag ik dat de voorste staartmees een soort van zat te "dansen" of spelen, het diertje ging continu door zijn knieën, het leek bijna op springen alleen liet hij de tak niet los.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Tinok

Misschien een jong wat nog niet durfde te vliegen ;D
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'