Hoofdmenu

2 Boktorren

Gestart door Goyatlah, mei 18, 2009, 23:09:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Deze bokken zaten met z'n 20-en in Bekendelle (beekbos bij Winterswijk).
Heb meer foto's indien nodig.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

lo.troisfontaine

Hoi Dolf,

de onderste is Grammoptera ruficornis - gewone bloesemboktor.
Die andere zou ik toch wel eens vanuit een ander perspektief willen zien. Of alle andere kevers die niet zwart zijn.

groeten,

Lo

Goyatlah

Bedankt Lo, denk dat de bruine allemaal deze soort zijn:
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

beetlestitch

#3
voor een zekere determinatie was de bruine boktor eigenlijk wenselijk. ik denk dat je richting alosterna tabacicolor moet zoeken. groeten toon.
Toon Keukelaar

Goyatlah

Citaat van: beetlestitch op mei 19, 2009, 09:11:18 AM
voor een zekere determinatie was de bruine boktor eigenlijk wenselijk. ik denk dat je richting alosterna tabacicolor moet zoeken. groeten toon.

Begrijp je reaktie niet helemaal. Typo?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

beetlestitch

ik bedoel om een 100% determinatie te hebben was het makkelijker met de kever er bij verder gaf ik een mogelijkheid om te zoeken. groeten toon.
Toon Keukelaar

Goyatlah

Vermoede al zo iets. Bedankt Toon  ;)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

beetlestitch

#7

is voor nederland geen algemene soort wel verder naar het zuiden en midden van europa. groeten toon.

ik denk toch sterk aan a. tabacicolor.
Toon Keukelaar

Goyatlah

Heb wat plaatjes gekeken en lijkt wel erg sterk. Zou wel de eerste waarneming hier zijn. Ik zal a.s.a.p. (het is nu libellen-hoogseizoen) meer plaatjes shoppen en die zowel hier bij zetten als bij de (nog niet ingevoerde) waarneming.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's