Wantsje, klein en licht van kleur.

Gestart door gardensafari, juni 01, 2006, 22:32:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

gardensafari

Dit kleine wantsje gefotografeerd. Zo'n lichte met middennaad kan ik nergens terugvinden. Iemand enig idee?



Alvast bedankt!

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

GerardL

Hallo Hans,



Is dat geen jonge niet uitgekleurde Harpocera thoracica, ik geloof dat de Nederlandse naam blindwants is.

Ik ben geen kenner, maar kwam deze soort als volwassene al tegen in Belgie aan de Luxemburgse grens, en vond daar nu verschillende hierop lijkende "jonge" exemplaren.
De volwassen exemplaren hebben ook een lichte of lichtere middenstreep.

Ik weet dat daar de Harpocera thoracica voorkomt, maar nu vond ik alleen deze "transparante"  jonge "soortgelijke" beestjes.
Helaas was ik er voor mijn werk en had geen camera bij me.


Grtzzzz

Gerard



gardensafari

Ja, ik heb daar ook aan zitten denken. Vooral die, laat ik maar zeggen lasnaad wijst in die richting. Alleen is'ie wel héél erg licht en zeer laat. De soort leeft uitermate kort, want ze bevinden zich 10 tot 11 maanden in de ei-fase. Ze zijn eigenlijk, althans volgens de boekjes, alleen bekend uit de maand mei. Dit zou er dan eentje zijn die net volwassen geworden is op één juni. Nu was het voorjaar heel lang erg koud, dus uitgesloten is het niet. Misschien hebben anderen daar wat over te melden? Anders misschien toch eens voorleggen aan Hannes.....

Erg bedankt voor het meedenken!

Groetjes,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.