Hoofdmenu

Weekschildkever

Gestart door Danielle, mei 29, 2006, 22:58:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Danielle

Kan iemand bevestigen of het hier om een Malthodes marginatus gaat of iets anders?

Dit zeer kleine kevertje zat op een boomstam en viel eigenlijk alleen op door de gele stippen op z´n vleugels.

Groetjes,
Danielle
Groetjes,
Danielle

gardensafari

Het Malthodes-geslacht bevat een aantal van dit soort geel bestipte jongens. Ik zie ze maar zelden, maar de geheel zwarte kop en het donkere nekschild met iets van een priegeltje kleur doen ook mij denken aan marginatus. Wel moet ik zeggen weinig van deze beestjes af te weten, maar hij klopt helemaal met de diertjes op Franks site. Als ik daar kijk, zie ik weer verschillen in kleuren van kop en nekschilden. Wellicht dat je dus de soort daaraan goed kunt herkennen, maar nogmaals ik heb er geen enkele ervaring mee....

Groetjes,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

han.endt

#2
Ja dat is het probleem. Er staan er bij Koehler, maar twee afgebeeld, waarvan één als spec. Hoe zien de overige 11 er uit?

Stippen

#3
Dat wordt spitten in 'die Kaefer mitteleuropas'
(Moet dit topic eigenlijk niet onder 'weekdieren' ?)
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

gardensafari

CiteerDat wordt spitten in 'die Kaefer mitteleuropas'
(Moet dit topic eigenlijk niet onder 'weekdieren' ?)
Ja, en dan bij de "tweekleppigen" :lol:

Het hele groepje is nogal obscuur en wordt maar zelden gezien. Ik had ze expres weggelaten uit mijn "sleuteltje", en mij daar beperkt tot de gewone zwarte, gele en rode soldaatjes, ook al omdat veel mensen er waarschijnlijk niet eens soldaatjes in zien. Er is nog zo'n groepje overigens..., geloof ik  :wacko:  
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Danielle

Gaan jullie ermee accoord als ik dit exemplaar invoer als Malthodes spec. (deze staat alleen nog niet in de lijst)?

Allen bedankt voor het meedenken...en mij bijna van de kaart brengen, deze topic weekdieren???  :D , ik dacht al eerst dat het om een vliegje ging. Ja, dan vind je hem helemaal niet  :rolleyes:

Groetjes,
Danielle

Groetjes,
Danielle

han.endt

Malthodes spec. toegevoegd.

Danielle

Dank je wel Han!

Groetjes,
Danielle
Groetjes,
Danielle